Elektryczne auta ju? zaistnia?y w spo?ecznej ?wiadomo?ci, jako co? niemal powszechnego. Ale rowery? Za rowerzyst?, który ?wawo i bez zm?czenia wje?d?a na wzniesienia, Polacy wci?? ogl?daj? si? ze zdziwieniem… Tymczasem rowery elektryczne zyskuj? na popularno?ci, szczególnie w ostatnim czasie, kiedy pandemia wywróci?a do góry nogami mobilno?? jak? znali?my.
Czym ró?ni si? rower elektryczny od tradycyjnego?
Rowery pozwalaj? bardzo ?atwo i sprawnie dosta? si? z punktu A do punktu B, szczególnie w mie?cie, gdzie sie? ?cie?ek sprawia, ?e w godzinach szczytu na dwóch kó?kach przemieszczamy si? cz?sto zdecydowanie szybciej ni? na czterech. Cenimy je tak?e ze wzgl?du na walor rekreacyjny i prozdrowotny. Pomagaj? nam dba? o form?, bowiem nawet codzienne dojazdy do szko?y i pracy mog? by? ?wietnym sposobem na popraw? kondycji fizycznej. Jednak przy d?u?szych dystansach lub nierównym terenie oznacza to spory wysi?ek… i w?a?nie w takich sytuacjach ?wietnym rozwi?zaniem jest rower elektryczny. E-bike zapewnia korzy?ci tradycyjnego roweru, jednocze?nie pozwalaj?c unikn?? stania w korkach, wydawania pieni?dzy na paliwo czy bilety i szukania miejsc do parkowania. Peda?ujemy na nim dok?adnie tak samo, jak na tradycyjnym rowerze. Je?li natomiast potrzebujemy po prostu szybko i bez zadyszki dotrze? do celu, mo?emy aktywowa? wspomaganie elektryczne i odci??y? nasze mi??nie.
Jak du?y jest zasi?g e-bike’a? Co z serwisem?
Obecne generacje rowerów pozwalaj? w optymalnych warunkach pokona? ze wspomaganiem oko?o 100-150 km. Oczywi?cie, gdy zu?yjemy lub wy??czymy bateri?, rower elektryczny nadal jest rowerem, który w „tradycyjny” sposób umo?liwia jazd? na dowoln? odleg?o??! Wtedy ogranicza nas ju? wy??cznie w?asna kondycja.
Kupuj?c pozornie skomplikowany rower elektryczny mo?na mie? w?tpliwo?ci, czy nie b?dzie on awaryjny. Co do zasady, taki rower nie wymaga wcale wi?kszej uwagi i zabiegów serwisowych – nale?y jedynie pami?ta? o na?adowaniu baterii. Sam system wspomagania elektrycznego jest bardzo odporny na zu?ycie. Pozosta?e elementy takie jak: nap?d, hamulce, cz??ci mechaniczne s? tu takie same jak w zwyk?ych rowerach.
Czy to legalne?
W rowerze elektrycznym zamontowany jest “silnik”, co u wielu osób mo?e budzi? pewne w?tpliwo?ci – czy to aby na pewno dalej rower? Czy nie trzeba specjalnych uprawnie?, dowodu rejestracyjnego, bada? technicznych i przegl?dów? Nie ma si? jednak czym
martwi?. Definicj? roweru elektrycznego jako ?rodka transportu narzuca prawo, które jasno okre?la, kiedy pojazd jest rowerem, a kiedy staje si? pojazdem samochodowym lub motocyklem. Prawo w ca?ej Unii Europejskiej okre?la, ?e rowerem elektrycznym mo?e by? pojazd o mocy maks. 250W, wspomaganiem do pr?dko?ci 25 km/h i bez mo?liwo?ci zupe?nie samodzielnego nap?dzania (czyli do jazdy potrzebne jest peda?owanie).
Roweru elektrycznego nie trzeba wcale kupowa?, ?eby nim je?dzi?
Rosn?ce zapotrzebowanie na rowery elektryczne dostrzeg? Arval Service Lease Polska, lider rynku d?ugoterminowego wynajmu samochodów z pe?n? obs?ug?. Firma uruchomi?a dla swoich dotychczasowych klientów nowe na polskim rynku rozwi?zanie – d?ugoterminowy wynajem rowerów elektrycznych i tradycyjnych. Podobnie jak w przypadku flot samochodowych, w us?udze Arval Bike Lease oferowane s? jedno?lady z pe?n? obs?ug? serwisow? i ubezpieczeniem.