Elon Musk znowu zaskoczy? ?wiat, tym razem nie planuj?c kolonizacji Marsa ani nowej generacji samochodów elektrycznych, ale poprzez gruntown? zmian? jednej z najpopularniejszych platform spo?eczno?ciowych – Twittera. Znan? dot?d mark? zast?pi? tajemnicz? liter? “X”, tworz?c jednocze?nie nowy rozdzia? w historii mediów spo?eczno?ciowych.
Logo w formie ptaka, które przez lata sta?o si? synonimem Twittera, zosta?o zast?pione przez “X”, co odzwierciedla fascynacj? Muska tym znakiem. Wcze?niej ju? u?y? go w nazwach swoich innych firm, takich jak X.com (obecnie PayPal), SpaceX czy X.ai. Dlatego nie powinno dziwi?, ?e po przej?ciu Twittera, Musk postanowi? wprowadzi? swoje osobiste pi?tno, zapowiadaj?c jednocze?nie, ?e jest to tylko “przej?ciowe” logo.
Twitter, platforma spo?eczno?ciowa, która zrewolucjonizowa?a sposób, w jaki komunikujemy si? online, przechodzi transformacj?, która zdaniem Muska ma potencja? przekszta?ci? go w “X, aplikacj? wszystko”. Ta zmiana jest widoczna nie tylko w logo, ale tak?e w nazwie, która jest teraz przekierowywana na stronie x.com.
Ta zmiana nie jest jedynie kosmetyczna. Jak zapowiedzia?a dyrektor generalny firmy, Linda Yaccarino, X ma skupi? si? na funkcjach audio, wideo, wiadomo?ciach, p?atno?ciach/bankowo?ci, staj?c si? “globalnym rynkiem pomys?ów, towarów, us?ug i mo?liwo?ci”. To ambitna wizja, która mo?e wp?yn?? na kierunek przysz?o?ci mediów spo?eczno?ciowych.
Pomimo tych zmian, nie wszyscy s? zadowoleni. Wiele osób w sieci t?skni ju? za “Larrym Birdem”, logo Twittera, które by?o obecne od 2010 roku. Na szcz??cie dla tych, którzy nie mog? zaakceptowa? nowego logo “X”, jest dost?pne rozszerzenie, które przywraca stare logo ptaka.
Musk by? mo?e zdo?a tym ruchem zrealizowa? swoj? wizj? i Twitter jako “X” zdo?a przetrwa? spadek przychodów z reklam i du?e obci??enia d?ugiem, jednak na razie pewne jest tylko to, ?e Elon Musk zawsze potrafi zaskoczy?.