Og?oszone przez IDC, InfoSource oraz FutureSource podsumowania i analizy sprzeda?y na polskim rynku IT w minionym roku okaza?y si? wyj?tkowo korzystne dla firmy Epson. Co wa?ne, nie tylko w sektorze urz?dze? drukuj?cych, ale tak?e w innych obszarach, takich jak skanery i projektory.
Zgodnie z raportem IDC rok 2022, a szczególnie jego ostatni kwarta?, to czas najlepszych wyników sprzeda?y urz?dze? atramentowych w historii Epsona w Polsce.
W czwartym kwartale 2022 firma, osi?gn??a pozycj? nr 1 w Polsce, zarówno w uj?ciu ilo?ciowym (z udzia?em 33%) jak i warto?ciowym (55%). W skali ca?ego roku da?o to odpowiednio 3 miejsce (22%) ilo?ciowo i 1 miejsce warto?ciowo (40%). Co wi?cej, w obszarze urz?dze? ze sta?ym zasilaniem w atrament (kategorii stworzonej przez Epsona), pomimo zaci?tej konkurencji, Epson pozostaje liderem zarówno, je?li chodzi o ilo?? sprzedanych drukarek (udzia? 63% w 4 kw. i 54% w ca?ym 2022 r.), jak i ich warto?? (odpowiednio 68% i 57%).
Bardzo dobrze wygl?da sytuacja w kwestii skanerów biznesowych – jak poda?a firma InfoSource, w obszarze skanerów konsumenckich, jak i biznesowych, Epson osi?gn?? pozycj? nr 1 na polskim rynku w ca?ym 2022 roku z udzia?ami ilo?ciowymi na poziomie, odpowiednio 63% i 32%.
W obu przypadkach, na uwag? zas?uguje dynamika wzrostu, który systematycznie si? zwi?ksza? – przyk?adowo w Q1 dla skanerów by?a to warto?? zaledwie 18%, by osi?gn?? blisko po?ow? (44%) w Q4.
Dane FutureSource potwierdzaj?, ?e tak?e w obszarze projektorów, minione 12 miesi?cy by?o czasem umocnienia si? pozycji Epsona na prowadzeniu. Udzia? w tym rynku zwi?kszy? si? do 39%, zwi?kszaj?c przewag? do 20 punktów procentowych nad nast?pnym konkurentem (rok temu by?o to 10 p.p.).
“Rok 2022, a szczególnie jego ostatni kwarta?, to czas najlepszych wyników w historii Epsona w Polsce. Cho? wierz?, ?e niebawem uda nam si? poprawi? ten rezultat. Za Naszym sukcesem stoj? 3 czynniki. Po pierwsze oparcie produktów na innowacyjnych, niedrogich w eksploatacji technologiach, takich jak 3LCD w projekcji czy Heat-Free w druku. W ?lad za tym idzie marketing – zrozumia?a komunikacja ich zalet, która przekonuje Klienta. I to co najwa?niejsze – ci??ka praca Naszego zespo?u sprzeda?y przy wspó?pracy z Partnerami, którzy s? Nasz? drog? dotarcia do odbiorcy ko?cowego. Ogromnie Wam za ni? dzi?kuj?!”
Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager w Epson