Szwedzki gigant sprz?tu telekomunikacyjnego, firma Ericsson, og?osi?, ?e w drugim kwartale 2024 roku odnotuje bezgotówkow? utrat? warto?ci w wysoko?ci 11,4 miliarda koron szwedzkich (4,3 mld z?). Jest to ju? drugi odpis zwi?zany z przej?ciem firmy Vonage.
Utrata warto?ci odzwierciedla ni?szy przewidywany wzrost rynku w niektórych segmentach obecnego portfolio Vonage, jak poda?a firma w o?wiadczeniu. Ericsson kupi? firm? telekomunikacyjn? Vonage w 2022 roku za 6,2 miliarda dolarów, maj?c na celu rozszerzenie swoich mo?liwo?ci i obecno?ci na globalnym rynku telekomunikacyjnym.
Niklas Heuveldop, dyrektor generalny Vonage, stwierdzi?, ?e w Vinage ponownie oceniono pewne za?o?enia wzrostu oraz podkre?li?, ?e pomimo obecnych wyzwa? rynkowych, Ericsson pozostaje zaanga?owany w realizacj? swojej strategii budowy globalnej platformy sieciowej dla interfejsów programowania aplikacji sieciowych (API), która by?a kluczowym impulsem do przej?cia Vonage.
Najnowsza utrata warto?ci nast?puje po znacz?cym odpisie w 2023 roku, kiedy Ericsson odnotowa? 32 miliardy koron szwedzkich utraty warto?ci równie? zwi?zanej z przej?ciem Vonage. Powtarzaj?ce si? odpisy podkre?laj? wyzwania, przed którymi stoi Ericsson w realizacji przewidywanych korzy?ci z przej?cia w kontek?cie zmieniaj?cej si? dynamiki rynku.
W momencie zawarcia umowy zdecydowano, ?e Vonage b?dzie dzia?a? jako niezale?na jednostka w strukturze Ericssona. Na pocz?tku tego roku Niklas Heuveldop zosta? mianowany nowym szefem obszaru biznesowego Global Communications Platform oraz dyrektorem generalnym Vonage.
Strategiczny ruch Ericssona, maj?cy na celu przej?cie Vonage, mia? na celu wykorzystanie us?ug komunikacji w chmurze oraz platformy API, aby wzmocni? w?asn? ofert? w sektorze telekomunikacyjnym. Jednak?e, trwaj?ce odpisy wskazuj? na bardziej skomplikowany proces integracji oraz wolniejszy ni? oczekiwano wzrost rynku, co zmusza firm? do ponownej oceny i strategicznego dostosowania.
Najnowsze wydarzenia sygnalizuj? ci?g?e wysi?ki Ericssona w adaptacji do zmieniaj?cego si? krajobrazu rynkowego oraz strategiczne pozycjonowanie si? na przysz?y wzrost, mimo obecnych przeciwno?ci.