Etykiety w bran?y AGD – najwa?niejszy no?nik informacji

Izabela Myszkowska
5 Min

Etykiety umieszczane na produktach AGD pozwalaj? producentom na spe?nienie obowi?zku prawnego zwi?zanego z udost?pnieniem klientom niezb?dnych informacji o produkcie. Stanowi? równie? istotny element marketingowy w budowaniu wizerunku marki – przykuwaj?ca wzrok etykieta umo?liwia przedstawienie parametrów okre?lonego towaru w sposób zach?caj?cy do zakupu.

Przepisy wymagaj? od producentów bran?y AGD, aby udost?pniali swoim odbiorcom niezb?dne informacje dotycz?ce parametrów technicznych urz?dzenia. Dane te umieszcza si? na etykietach energetycznych, ostrzegawczych, informacyjnych czy tabliczkach znamionowych.

Etykiety s? równie? wykorzystywane do celów marketingowych. Przyjemna dla oka forma graficzna pozwala w atrakcyjny sposób przekaza? odbiorcy informacje, które maj? zach?ci? go do zakupu produktu.

Rodzaje etykiet stosowanych w bran?y AGD

Istnieje kilka typów etykiet, które producent obowi?zkowo musi umie?ci? na swoim produkcie lub jego opakowaniu. W takich przypadkach wzór etykiety cz?sto jest identyczny (np. etykiety energetyczne i ostrzegawcze) lub bardzo podobny (np. tabliczki znamionowe, etykiety informacyjne).

  • Etykiety energetyczne informuj? o poziomie zu?ycia energii elektrycznej, wody oraz stopniu generowanego ha?asu.
  • Etykiety informacyjne funkcjonuj? pod postaci? schematów ideowych czy instrukcji monta?u. Daj? równie?  jasne wskazówki, w jaki sposób prawid?owo pod??czy? urz?dzenie i skutecznie wykorzystywa? jego mo?liwo?ci. Na przyk?ad etykiety umieszczone na lodówkach wskazuj?, na której pó?ce najlepiej przechowywa? dany produkt, aby jak najd?u?ej zachowa? on ?wie?o??.
  • Etykiety produktowe s? naklejane bezpo?rednio na opakowanie produktu i zawieraj? m.in. nazw? produktu i producenta, logo, kody kreskowe – wewn?trzne, wykorzystywane w logistyce i EAN-13, z których korzysta si? w procesach  sprzeda?owych – oraz numery seryjne w postaci liter i kodów paskowych, u?atwiaj?ce identyfikacj? produktu podczas przeprowadzania wewn?trznych procesów logistycznych czy te? sprzeda?owych.
  • Etykiety — tabliczki znamionowe zawieraj? informacje charakteryzuj?ce urz?dzenie takie jak rok produkcji, numer seryjny, moc znamionow? czy napi?cie zasilaj?ce.
  • Etykiety ostrzegawcze sygnalizuj? ryzyko zwi?zane z niew?a?ciwym u?ytkowaniem urz?dzenia.

Oprócz rodzaju przekazywanej informacji liczy si? równie? samo wykonanie etykiety

– Informacje zawarte na etykietach powinny by? wykonane w sposób, który zapewni im wysok? trwa?o??. Na przyk?ad tabliczka znamionowa musi bezwzgl?dnie pozostawa? czytelna przez ca?y okres u?ytkowania urz?dzenia, a co za tym idzie, by? przez wiele lat odporna na wp?yw procesów zwi?zanych z cz?st? eksploatacj?, wilgoci? i detergentami stosowanymi do czyszczenia t?umaczy Aleksander Wolny, kierownik Dzia?u Rozwoju Produktu w Etisoft.

Sposób na wyró?nienie produktu

Etykiety marketingowe s? dla producentów sposobem na wyró?nienie swojego produktu. Po??czenie atrakcyjnej wizualnie oprawy graficznej i tre?ci, informuj?cej o najwa?niejszych zaletach artyku?u, buduje przewag? konkurencyjn? marki i ma na celu przekonanie odbiorcy do zakupu.

Umieszczenie danych o produkcie, istotnych z punktu widzenia klienta sprawia, ?e mo?e on na miejscu porówna? parametry kilku produktów i wybra? najlepsze dla siebie urz?dzenie. Brak widocznej informacji móg?by sprawi?, ?e dany towar w ogóle nie by?by przez niego brany pod uwag?. Stosuj?c estetyczne etykiety marketingowe, producent zwi?ksza wi?c swoje szanse na lepsz? sprzeda?.

Korzy?ci wynikaj?ce ze stosowania etykiet w bran?y AGD

Wywi?zywanie si? z obowi?zków prawnych poprzez wykorzystanie trwa?ych etykiet w produkcji sprz?tu AGD to jedno. Estetyczne, czytelne oznakowanie pozwala tak?e budowa? wizerunek wiarygodnego producenta, który dba o wszystkie potrzeby swoich klientów.

– Stosowanie obowi?zkowych etykiet jest nie tylko sposobem na unikni?cie ewentualnych konsekwencji przez producenta. Etykieta energetyczna to obok ceny jedna z pierwszych rzeczy, której szukaj? klienci na urz?dzeniu w markecie. Kupuj?c lodówk?, pralk? czy zmywark? zwracamy du?? uwag? na aspekty techniczne, w tym zu?ycie energii elektrycznej i wody. Wysoka klasa energetyczna urz?dzenia to nie tylko oszcz?dno?ci zwi?zane z jego eksploatacj?, ale tak?e mniejsze obci??enie dla ?rodowiska naturalnego. Decyduj?c si? na takie produkty pomagamy chroni? nasza planet?zauwa?a ekspert z Etisoft.

Wykorzystanie atrakcyjnych wizualnie etykiet marketingowych daje natomiast szans? na lepsz? sprzeda?. Umieszczona na nich estetyczna grafika, rozpoznawalne logo czy te? chwytliwe has?o pozwalaj? b?yskawicznie przyku? uwag? odbiorcy i wp?yn?? na decyzj? o zakupie danego produktu.

TEMATY:
Udostępnij