Fi?scy nastolatkowie wybieraj? TikTok jako swoje medium informacyjne

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Unplash/ Solen Feyissa

TikTok ugruntowa? swoj? pozycj? jako najwa?niejsze ?ród?o informacji dla fi?skiej m?odzie?y. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez fi?skie stowarzyszenie medialne Finnmedia wynika, ?e ju? 50% nastolatków w Finlandii korzysta z tej platformy do ?ledzenia wiadomo?ci. W?ród nich 40% stanowi? osoby w wieku 13-18 lat, co czyni TikTok najcz??ciej wykorzystywanym medium informacyjnym przez m?ode pokolenie w tym kraju.

Wzrost zaanga?owania tradycyjnych mediów

Wi?kszo?? tre?ci informacyjnych na TikToku w Finlandii pochodzi od uznanych organizacji medialnych. Publiczny nadawca Yle oraz inne czo?owe fi?skie redakcje aktywnie publikuj? na platformie, dostosowuj?c swoje formaty do krótkich, dynamicznych filmów. To cz??? szerszego trendu, w którym tradycyjne media dostosowuj? si? do zmieniaj?cych si? nawyków konsumpcji informacji w?ród m?odzie?y.

Zmiana postrzegania m?odzie?y w mediach

Badanie Finnmedia ujawni?o równie? pozytywn? zmian? w postrzeganiu m?odych ludzi przez media. Prawie 40% respondentów uwa?a, ?e ich perspektywa jest adekwatnie reprezentowana w tre?ciach informacyjnych, co stanowi znacz?cy wzrost w porównaniu do 26% w poprzednim roku. Mo?e to wskazywa? na wi?ksze uwzgl?dnianie tematów istotnych dla m?odych ludzi w g?ównym nurcie informacyjnym.

Kontekst geopolityczny i przysz?o?? platformy

Rosn?ca rola TikToka jako medium informacyjnego w Finlandii wpisuje si? w szerszy kontekst globalnych debat na temat przysz?o?ci platformy. W Stanach Zjednoczonych trwaj? dyskusje nad mo?liwymi restrykcjami wobec TikToka, a w Europie coraz cz??ciej analizuje si? wp?yw jego chi?skiego w?a?ciciela, ByteDance. W Finlandii jednak aplikacja nadal zyskuje na popularno?ci, a jej znaczenie jako ?ród?a informacji dla m?odzie?y wydaje si? rosn??.

Wyniki badania Finnmedia zosta?y opublikowane w ramach fi?skiego “Tygodnia Wiadomo?ci”, inicjatywy promuj?cej edukacj? medialn? i ?wiadome korzystanie z informacji. W badaniu wzi??o udzia? 954 m?odych Finów, co zapewnia jego reprezentatywno?? w skali kraju.

Udostępnij
Redaktor Brandsit