Firma Morele zmodernizowa?a swoje centrum logistyczne

Izabela Myszkowska
3 Min

Wdra?anie nowego systemu do obs?ugi zamówie? w sklepie internetowym Morele trwa?o prawie trzy miesi?ce i nie mia?o wp?ywu na wysy?k? zakupów do klientów. Ca?kowity koszt inwestycji przekroczy? 20 mln z?otych, a jej najwa?niejsz? cz??ci? by? zakup zautomatyzowanego systemu przechowywania produktów znajduj?cych si? w ofercie Morele.

Modernizacja centrum logistycznego rozpocz??a si? na pocz?tku czerwca br. i by?a prowadzona etapami. Prace rozpocz??y si? od aran?acji wolnej powierzchni pod nowy system oraz przygotowania instalacji elektrycznej. W kolejnej fazie przy wspó?pracy z firm? Element Logic nast?pi?o wdro?enie systemu Autostore pozwalaj?cego na magazynowanie produktów u?o?onych w plastikowych pojemnikach, które za pomoc? robotów dostarczane s? pracownikowi kompletuj?cemu zamówienia.

Centrum logistyczne, morele

W kolejnym etapie inwestycji automatyczne sk?adowanie za pomoc? przeno?ników zosta?o po??czone z rozwi?zaniami, które firma ju? od dawna wykorzystywa?a w swoim centrum logistycznym, czyli m.in. z maszyn? do pakowania, maszyn? do naklejania listów przewozowych i sorterem. Zanim nowy system zacz?? wspiera? obs?ug? zamówie?, przeprowadzone zosta?y testy, które nie wykaza?y znacz?cych b??dów w jego funkcjonowaniu.

– System, który od niedawna posiadamy w naszym centrum logistycznym, pod wzgl?dem technologicznym nale?y do ?wiatowej czo?ówki, o czym ?wiadczy to, jak cz?sto jest wdra?any w ró?nych logistykach. Cieszymy, ?e to standardowe rozwi?zanie jest sterowane przez dostosowany do naszych potrzeb system MFC oraz wyposa?one w zaprojektowane przez nas narz?dzia z zakresu ergonomii pracy. W tej inwestycji chcieli?my dopracowa? ka?dy szczegó?, dlatego wszystkie elementy by?y testowane na makietach przez kadr? menad?ersk? oraz pracowników, a? do uzyskania zadowalaj?cego efektu. W trakcie wdra?ania projektu najwi?kszym wyzwaniem by?o prowadzenie prac modernizacyjnych w taki sposób, aby nie wp?ywa?y one negatywnie na proces realizacji zamówie?. Ostatecznie uda?o nam si? to osi?gn?? m.in. poprzez odpowiednie zaplanowanie prac. Ca?y zespó? z naszego centrum logistycznego by? zaanga?owany w projekt ju? na etapie planowania, dzi?ki czemu w trakcie uruchomienia systemu doskonale si? rozumieli?my, wiedzieli?my co nale?y poprawi? i jak rozwi?zywa? problemy, które mogli?my napotka?. Du?e znaczenie mia?o tu równie? wsparcie dostawców poszczególnych elementów, na które zawsze mogli?my liczy?mówi Mateusz Kapusta, Dyrektor logistyki w Morele. 

Centrum logistyczne, morele

Inwestycja kosztowa?a Morele ponad 20 mln z?otych, jej najwa?niejsz? cz??ci? by? zakup systemu Autostore. Co ciekawe, firma zapowiada, ?e to nie koniec nowo?ci, które
w najbli?szym czasie zostan? wdro?one w jej centrum logistycznym, cz??? z nich jest ju? testowana.

Udostępnij