W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczyna? wspó?prac? z Veracompem, rozwi?zania producenta by?y dost?pne w naszym kraju od roku, a na ?wiecie od 5 lat. To w?a?nie w 2000 roku bracia Ken i Michael Xie za?o?yli w Sunnyvale spó?k?, która od tego czasu sta?a si? 60-krotnie wi?ksza – w Polsce najwi?ksza w?ród producentów rozwi?za? bezpiecze?stwa IT, osi?gaj?c 2 mld dolarów obrotu.
Kontrakt podpisany w 2005 roku z przedstawicielami firmy Fortinet uprawnia? Veracomp do dystrybucji rozwi?za? producenta nie tylko w Polsce, ale równie? w Czechach, S?owacji, Rumunii, W?grzech, Bu?garii, S?owenii, Chorwacji, Litwie i ?otwie.
W ofercie Veracompu znalaz?y si? wtedy przede wszystkim systemy antywirusowe FortiGate wyposa?one w akceleratory ASIC. Pierwszym Product Managerem Fortineta w Veracompie zosta? Mariusz Rzepka, a in?ynierem prowadz?cym Micha? Ku?akowski.
Rozwój wspó?pracy
Fortinet szybko doceni? wspó?prac? z Veracompem. Jeszcze w tym samym roku dystrybutor zosta? uhonorowany tytu?em “Nowy Partner Roku 2005”, przyznawany przez ameryka?sk? spó?k? najlepszym partnerom w regionie EMEA.
– Rozpoczynaj?c nasz? wspó?prac? w 2005 roku, niewiele osób s?ysza?o w Polsce o ameryka?skim producencie, specjalizuj?cym si? w rozwi?zaniach bezpiecze?stwa IT. Byli?my pierwszym i przez kolejne 12 lat jedynym dystrybutorem jego rozwi?za? w Polsce. Wspó?pracuj?cy z nami partnerzy rozpoczynali od sprzeda?y do banków, uczelni wy?szych oraz instytucji centralnych i lokalnych. W 2005 roku sprzedali?my 205 urz?dze?, 5 lat pó?niej przekroczyli?my 3000 sztuk, a w 2013 roku podwoili?my t? liczb?, systematycznie zwi?kszaj?c te? ilo?? bran? i instytucji, do których docierali?my z ofert?. W tym czasie nasi partnerzy nawi?zali wspó?prac? z najwi?kszymi spó?kami, stacjami telewizyjnymi i radiowymi czy czo?owymi operatorami telekomunikacyjnymi – wyja?nia Mariusz Kocha?ski, dyrektor Dzia?u Systemów Sieciowych i cz?onek zarz?du Veracomp.
Zmieniaj?ca si? oferta
W 2005 roku g?ównym produktem w ofercie ameryka?skiego producenta by?y zintegrowane systemy zarz?dzania zagro?eniami (Unified Threat Management), dost?pne w ofercie pod nazw? FortiGate. Ju? wtedy Fortinet by? liderem rynku UTM, tworz?c zupe?nie now? kategori? tych rozwi?za? i osi?gaj?c 29,5% udzia?ów w rynku ?wiatowym. Od tego czasu producent wprowadzi? 28 linii produktowych, które by?y odpowiedzi? na zmieniaj?cy si? przez te wszystkie lata krajobraz zagro?e?.
Przez ostatnie 15 lat pojawia?y si? nowe rodzaje ataków i zabezpieczenia, które mia?y skutecznie przed nimi chroni?. W tym czasie ofert? Fortineta rozszerzono m.in. o FortiSandbox – urz?dzenie zapobiegaj?ce zaawansowanym atakom ukierunkowanym typu ATA i APT, FortiNAC, zwi?kszaj?cy widoczno?? urz?dze? w sieci oraz poziom kontroli nad infrastruktur?, a w tym roku w portfolio producenta znalaz?o si? rewolucyjne rozwi?zanie FortiAI, które wykorzystuje samokszta?c?ce si? g??bokie sieci neuronowe do rozpoznawania zaawansowanych zagro?e? w czasie krótszym ni? sekunda.
Przez 15 lat wspó?pracy z magazynu Veracompu zosta?o wys?anych ponad 21 tysi?cy przesy?ek o wadze przekraczaj?cej 200 tysi?cy kilogramów i ??cznej warto?ci ponad 620 mln z?otych.
– Od 2005 roku stale budujemy kana? partnerski. W pierwszym roku rozwi?zania Fortineta sprzedawa?o ok. 20 partnerów. Przez te wszystkie lata ich liczba wzros?a do ponad 600 firm, które ca?y czas rozpowszechniaj? informacje na temat oferty producenta w?ród swoich klientów. Jeste?my dumni z tego, ?e od 15 lat jeste?my cz??ci? sukcesu Fortineta na ?wiecie i dzi?kujemy wszystkim, którzy przez te wszystkie lata nas w tym zadaniu wspierali – wyja?nia Grzegorz Sza?a?ski, kierownik zespo?u Fortineta w Veracompie.