Gamingowy boom: IDC przewiduje o?ywienie rynku komputerów i monitorów do gier w 2024 roku

Izabela Myszkowska
2 Min

Wed?ug IDC w ci?gu roku dostarczono ??cznie 44,9 miliona komputerów do gier i 17,3 miliona monitorów do gier, co w 2019 roku by?o znacznie powy?ej poziomu sprzed pandemii. IDC oczekuje, ?e rok 2024 b?dzie rokiem o?ywienia, poniewa? rok 2023 b?dzie naznaczony wyzwaniami makroekonomicznymi, problemy z zasobami i brakiem znacz?cych ulepsze?.

„Nadmiar zapasów przeniesionych z 2022 roku prowadzi do przecenienia systemów starszej generacji, a jednocze?nie utrudnia ponowne zamawianie najnowszej generacji komputerów do gier” – powiedzia? Jitesh Ubrani, kierownik ds. bada? w IDC Mobility and Consumer Device Trackers . „Ogromna poda? kart rozszerze? na wtórnym rynku GPU dodatkowo komplikuje problem, poniewa? pomaga przed?u?y? ?ywotno?? istniej?cych komputerów stacjonarnych do gier i ogranicza popyt na nowe systemy”.

„Nadmierne zapotrzebowanie mocy najnowszych procesorów graficznych hamuje rozwój zarówno nowych komputerów stacjonarnych, jak i notebooków do gier, poniewa? przechyla szal? wydajno?ci w przeliczeniu na dolara na korzy?? modeli z zesz?ego roku, podczas gdy wzrost gier mobilnych/przeno?nych wp?ywa równie? na udzia? graczy w portfelu — kontynuowa? Ubrani.

„Rynek monitorów do gier skurczy? si? w zesz?ym roku, co by?o pierwszym spadkiem dostaw od czasu, gdy IDC zacz??o ?ledzi? ten rynek w 2016 roku” — powiedzia? Jay Chou , kierownik ds. bada? w IDC Worldwide Quarterly PC Monitor Tracker . „Nast?pi? fenomenalny wzrost zapasów, wi?c zapasy b?d? potrzebowa?y co najmniej kilku kwarta?ów, aby powróci? do normy. Poza perspektyw? krótkoterminow? pozostajemy optymistami. Monitor do gier oferuje stosunkowo niedrogi sposób na popraw? wra?e? z gry i w zwi?zku z nadchodz?cymi nowymi rozwi?zaniami nadal spodziewamy si? o?ywienia w drugiej po?owie 2023 r.”

Pomimo krótkoterminowego os?abienia, oczekuje si?, ?e rynki komputerów i monitorów do gier b?d? osi?ga? lepsze wyniki ni? ogólny rynek komputerów osobistych i monitorów, poniewa? ca?kowity wolumen produktów do gier wzro?nie z 58,8 mln w 2023 r. do 75,1 mln w 2027 r.

IDC, Gaming
SOURCES:IDC
Udostępnij