Zmiana zachowa? i nawyków spowodowanych lockdownem oraz zalecenie dystansowania spo?ecznego znacznie przyspieszy?y transformacj? cyfrow? w obszarze komunikacji z klientami. Silne kana?y e-commerce i bez tego by?y nieodzowne, ale w momencie wyst?pienia pandemii, ten, kto ich nie mia?, bardzo dotkliwie odczu? skutki zamkni?cia gospodarki. To, co obecnie obserwujemy, to szybkie nadrabianie zaleg?o?ci i skierowanie nak?adów inwestycyjnych na wzmocnienie zdalnych kana?ów komunikacyjnych i sprzeda?owych, ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Przysz?o?? stoi przede wszystkim przed rozwi?zaniami, które zwi?ksz? potencja? w zakresie komunikacji omnichanneli pozwol? integrowa? i zbiera? rozproszone po ró?nych kana?ach (SMS, Whatsapp, Facebook, Viber, RCS, email czy push) do?wiadczenia klientów i nimi efektywnie zarz?dza?, najlepiej w ramach jednej platformy. Obecno?? sklepów stacjonarnych oczywi?cie nie straci sensu, ale wiele z do?wiadcze? zakupowych czy oko?ozakupowych, do tej pory przypisanych wizycie w placówce, b?dzie mo?na w coraz wi?kszym zakresie przekaza? zdalnie.
Skorzystaj? na tym nowe formaty telekomunikacyjne, takie jak np. RCS (Rich Communication Services), cz?sto okre?lany jako technologiczny nast?pca SMS-a. RCS rozszerza funkcjonalno?? tradycyjnego SMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Obok 5G to obecnie jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Wiadomo?ci RCS adresowane do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilo?? tekstu, ale tak?e mo?liwo?? za??czania ró?nych multimediów i pe?na interaktywno?? u?atwiaj?ca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przegl?danie portfolio produktowego. Poza tym, RCS dostarcza funkcj? chatu, w??czaj?c w to równie? mo?liwo?? korzystania z chatu grupowego. Pozwala równie? na przesy?anie plików pomi?dzy u?ytkownikami – zarówno tekstowych, jak i video czy audio. Mo?na te? za jego pomoc? sprawdzi? w czasie rzeczywistym np. dost?pno?? us?ug lub produktów. Mamy zatem do czynienia z rozwi?zaniem, które spe?nia funkcje komunikacyjne, informacyjne oraz sprzeda?owe w formie adekwatnej do oczekiwa? spo?ecze?stw posiadaj?cych coraz wi?cej urz?dze? mobilnych (w tym smartfonów) i interaktywno?ci charakterystycznej np. dla social mediów. RCS doskonale wpisuje si? w obecne uwarunkowania i wida? to ju? teraz po dynamice jego wdra?ania w poszczególnych regionach ?wiata.
Wraz z rosn?cym udzia?em urz?dze? mobilnych piln? kwesti? stanie si? tak?e odpowiednie zabezpieczenie transakcji online dla aplikacji i witryn mobilnych. Jednym z rozwi?za? jest Mobile Identity – metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która automatycznie umo?liwia firmom sprawdzenie to?samo?ci abonenta mobilnego lub klienta internetowego i potwierdzenie jego autentyczno?ci w ci?gu kilku sekund. . To metoda dzia?aj?ca „za kulisami”, zapewniaj?ca bezproblemow? obs?ug? klienta, eliminuj?ca przy tym potrzeb? r?cznego wprowadzania informacji, takich jak 2FA lub OTP.