Google wraca do okularów AR i wprowadza nowe funkcje AI

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Google

Google, spó?ka zale?na Alphabet, og?osi?a premier? drugiej generacji modelu sztucznej inteligencji Gemini, wprowadzaj?c szereg nowych funkcji i mo?liwo?ci. Sundar Pichai, dyrektor generalny firmy, okre?li? ten krok jako pocz?tek „nowej ery agentów”, w której wirtualni asystenci mog? dzia?a? bardziej autonomicznie pod nadzorem u?ytkownika.

Gemini 2.0, obecnie dost?pny w czterech wersjach, oferuje ulepszenia w zakresie przetwarzania obrazów i d?wi?ku. W najnowszej aktualizacji szczególnie wyró?nia si? model Flash, drugi najta?szy w portfolio. Technologia ta znajdzie zastosowanie m.in. w ulepszonych wynikach wyszukiwania oraz aplikacjach korzystaj?cych z funkcji AI.

Google stawia na integracj? sztucznej inteligencji z popularnymi us?ugami, takimi jak Android, YouTube czy Mapy, które ju? dzi? maj? miliardy u?ytkowników miesi?cznie. Dzi?ki tej strategii firma zamierza umocni? swoj? pozycj? na tle konkurentów, takich jak OpenAI, Anthropic czy xAI Elona Muska.

Podczas prezentacji Google zaprezentowa?o równie? Project Astra, prototyp uniwersalnego agenta, który mo?e analizowa? dane w czasie rzeczywistym przy u?yciu kamer smartfonów oraz prowadzi? rozmowy w mieszanych j?zykach. Nowe funkcje Astra b?d? testowane na prototypowych okularach, co jest prób? powrotu firmy do segmentu, z którego wycofa?a si? po nieudanym debiucie Google Glass.

Firma przedstawi?a równie? Project Mariner, rozszerzenie do przegl?darki Chrome, które automatyzuje operacje u?ytkownika, oraz Jules – narz?dzie wspomagaj?ce kodowanie. Dodatkowo zapowiedziano funkcj? pomagaj?c? konsumentom w podejmowaniu decyzji w grach wideo.

Udostępnij
Redaktor Brandsit