Powsta?y baterie samochodowe, które drastycznie skróc? czas ?adowania aut elektrycznych. Do tej pory w?skim gard?em wspó?czesnej elektroniki, w tym tak?e elektrycznych samochodów, s? przestarza?e systemy ?adowania baterii oraz przechowywania energii. Bez gwa?townego przyspieszenia procesu ?adowania niemo?liwe b?dzie upowszechnienie elektryków na szerok? skal?. Pomóc mog? akumulatory od Skeleton Technologies, które mo?na przywróci? do pe?nej sprawno?ci w kilkana?cie sekund.
Ogniwo opracowane przez in?ynierów ze Skeleton Technologies we wspó?pracy z Instytutem Technologii w Karlsruhe ma rozwi?za? wszystkie bol?czki rynku pojazdów elektrycznych. Naukowcom odpowiedzialnym za ten projekt uda?o si? drastycznie zredukowa? czas ?adowania pojazdów oraz zauwa?alnie wyd?u?y? ?ywotno?? ogniw produkowanych na potrzeby rynku elektromobilno?ci. Wed?ug testów laboratoryjnych SuperBattery ma mie? ?ywotno?? rz?du setek tysi?cy cykli ?adowania.
– SuperBattery to prze?om w bran?y motoryzacyjnej. Stosowane wraz z akumulatorami litowo-jonowymi zapewni? wysok? g?sto?? energii i mocy, d?ug? ?ywotno?? i 15-sekundowy czas ?adowania – podkre?la Taavi Madiberk, prezes zarz?du Skeleton Technologies.
Za tak wysok? wydajno?? odpowiada opatentowany materia? Curved Graphene stworzony przez in?ynierów ze Skeleton Technologies. Aby osi?gn?? tak dobre parametry ?adowania oraz przechowywania energii, zespó? wykorzysta? w roli nadprzewodnika warstw? grafenow?.
Prace nad usprawnieniem systemów ?adowania pojazdów elektrycznych prowadz? tak?e eksperci z E.ON we wspó?pracy z Volkswagen Group Components. Firmy opracowa?y nowy model stacji szybkiego ?adowania, która zdolna jest ?adowa? do dwóch samochodów jednocze?nie z moc? dochodz?c? do 150 kilowatów. W tym przypadku prze?omowa jest nie pr?dko?? ?adowania, ale system przechowywania energii. Wewn?trz stacji zamontowano bowiem zintegrowane akumulatory nape?niane za po?rednictwem tradycyjnego gniazdka. Taka konstrukcja eliminuje potrzeb? tworzenia skomplikowanych instalacji przy??czeniowych, dzi?ki czemu stacje mo?na zlokalizowa? niemal w dowolnym miejscu.
Do upowszechnienia pojazdów elektrycznych potrzebne b?dzie jednak zauwa?alne przyspieszenie procesu ?adowania baterii i w tym pomóc mog? baterie nowej generacji pokroju SuperBattery. Musz? jednak szybko trafi? na rynek.
– Skeleton Technologies idealnie pasuje do naszego celu. S? zarówno elastyczni, jak i wystarczaj?co duzi, aby opracowa? nowy proces, stworzy? produkt na podstawie naszej wiedzy i wprowadzi? go na rynek – wskazuje Maximilian Fichtner, kierownik jednostki badawczej w Karlsruhe Institute of Technology i dyrektor w Helmholtz-Institute Ulm.
Projekt zyska? du?e uznanie w sektorze elektromobilno?ci. Przedstawicielom Skeleton Technologies uda?o si? podpisa? list intencyjny na kwot? 1 mld euro z czo?owymi firmami motoryzacyjnymi, które s? zainteresowane wdro?eniem tej technologii do powszechnego u?ytku w pojazdach elektrycznych nowej generacji.
– Wspó?praca mi?dzy europejskimi firmami zajmuj?cymi si? magazynowaniem energii ma kluczowe znaczenie dla pozycji UE jako ?wiatowego lidera w dziedzinie magazynowania energii. Cieszymy si?, ?e podpisali?my umow? na rozwój SuperBattery z Instytutem Technologii w Karlsruhe i po??czyli?my si?y, aby wprowadzi? na rynek technologi?, która usunie z wody istniej?ce rozwi?zania do ?adowania pojazdów elektrycznych – mówi Taavi Madiberk.