Grupa Atos og?asza wyniki za pierwsze pó?rocze 2020

Newsroom BrandsIT
2 Min

Atos og?osi? wyniki finansowe za pierwsze pó?rocze 2020 roku. Firma osi?gn??a wzrost liczby zamówie?  rok do roku o +9,4%, wska?nik zamówie? do warto?ci ksi?gowej na poziomie 112% (121% w Q2). Atos mia? przychody na poziomie 5 627 mln euro, -2,8% wzrostu organicznego (-4,8% w Q2), koszt akcji pozwoli? osi?gn?? mar?? operacyjn? na poziomie 450 mln euro, stanowi?cy 8,0% przychodów, a aktualny kapita? obrotowy doprowadzi? do wolnych przep?ywów pieni??nych na poziomie -172 mln euro. Firma potwierdzi?a wszystkie cele na 2020 rok.

Elie Girard, Prezes Grupy Atos powiedzia?: „W pierwszej po?owie 2020 roku, która min??a w specyficznych warunkach pandemii, nadali?my priorytet kwestii zdrowia i bezpiecze?stwa naszych pracowników. Jednocze?nie zapewnili?my ci?g?o?? biznesow? naszym klientom dostarczaj?c kluczowe us?ugi, dzi?ki naszemu elastycznemu modelowi biznesowemu. Na pocz?tku pó?rocza równie? zacz?li?my opracowywa? portfolio Future-Ready maj?ce przygotowa? naszych klientów na czasy post-Covid.

Aktualna strategia i unikalny profil Grupy sprawi?y, ?e przychody spad?y jedynie o -2,8%, a dó? krzywej osi?gni?to w Q2. W trosce o klientów w tym wyj?tkowym okresie, naszych 110 000 ekspertów na ca?ym ?wiecie przyczyni?o si? do osi?gni?cia znakomitych wyników biznesowych, przy jednoczesnym wzro?cie liczby zamówie? o blisko 10% rok do roku. W Q2 podpisali?my kilka du?ych kontraktów w obszarze technologii cyfrowej, chmury i bezpiecze?stwa. Realizacje wzros?y o 1,2 mld euro, a klienci skupili si? na kwestiach transformacji front-end, migracji Full Stack Cloud oraz do?wiadczeniach swoich pracowników. Równocze?nie wzrós? popyt na aplikacje o znaczeniu krytycznym dla biznesu, us?ugi bezpiecze?stwa cyfrowego oraz dekarbonizacji – w tych obszarach og?osili?my nowe przej?cia, które wzmocni? nasze mo?liwo?ci.

Du?a dynamika odzwierciedla szybki post?p we wdra?aniu naszego programu SPRING wzmacniaj?cego ofert? skierowan? do poszczególnych sektorów gospodarki oraz metody wprowadzania produktów do rynku, a tak?e nasze podej?cie nastawione na klienta. Pierwsze wyniki Grupy ukazuj?, ?e jeste?my bardzo dobrze przygotowani do zrealizowania wszystkich naszych celów postawionych na ten rok – to wa?ny krok w realizacji naszych ?redniookresowych celów wyznaczonych w zesz?ym miesi?cu podczas Dnia Analityka.”

Udostępnij