Hiszpa?ski zarz?dca infrastruktury kolejowej ofiar? ransomware

Newsroom BrandsIT
2 Min

Jeden z najbardziej znanych i niebezpiecznych gangów ransomware REvil zaatakowa? ADIF – hiszpa?skiego nadzorc? infrastruktury kolejowej. Przedsi?biorstwo zapewnia, ?e kontroluje sytuacj?, ale napastnicy twierdz? inaczej.

Gang REvil poinformowa?, ?e posiada oko?o 800 GB danych z serwerów ADIF. W?ród pozyskanych przez napastników informacji znajduj? si? m.in listy, umowy oraz personalia. Jako dowód przest?pcy umie?cili w Internecie fragmenty przej?tych zasobów. Gang REvil grozi, ?e je?li nie otrzyma okupu, opublikuje pozosta?? cz??? danych. ADIF wyda? o?wiadczenie, w którym zapewnia, ?e jego infrastruktura IT nie ucierpia?a i wszystkie us?ugi dzia?aj? prawid?owo. Instytucja podkre?la, ?e zdaje sobie spraw? z roli i odpowiedzialno?ci spoczywaj?cej na zarz?dcy krytycznej infrastruktury, za? cyberbezpiecze?stwo to jeden z filarów kompleksowej ochrony.

-        Wprawdzie ??dania dotycz?ce wysoko?ci okupu nie s? znane, ale zawsze zaleca si?, by nigdy nie ulega? tego typu ultimatum. W praktyce zdarza si?, ?e ofiary z ró?nych wzgl?dów ulegaj? presji przest?pców. Naj?wie?szy przyk?ad to Uniwesrytet Kalifornijski w San Francisco, który zap?aci? ponad 1 mln USD. Niestety, wszystko wskazuje na to, ?e standardem sta?a si? te? gro?ba upublicznienia danych ofiary, z czym jeszcze do niedawna nie mieli?my do czynienia w przypadku ataków ransomwaret?umaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora Bitdefender  w Polsce.

Szczegó?y dotycz?ce tego w jaki sposób przest?pcom uda?o si? naruszy? bezpiecze?stwo ADIF, nie zosta?y jeszcze ujawnione. Warto jednak podkre?li?, ?e na li?cie tegorocznych ofiar gangu REVil znajduj? si? znane koncerny – Travelex, Telecom Argentina, Grubman Shire Meiselas & Sacks czy australijski producent napojów Lion.

ADIF jest hiszpa?skim przedsi?biorstwem pa?stwowym dzia?aj?cym pod nadzorem Ministerstwa Robót Publicznych i Transportu. Firma zatrudnia 14 tysi?cy pracowników i odpowiada za budow? oraz zarz?dzanie wi?kszo?ci? infrastruktury

Udostępnij