Firma Hewlett Packard Enterprise og?osi?a kolejne ulepszenia programu HPE Partner Ready, maj?ce na celu pomoc partnerom w ich rozwoju w obszarze as-a-service, wykorzystywaniu rosn?cych mo?liwo?ci rynkowych i zwi?kszaniu sprzeda?y w segmencie ma?ych i ?rednich przedsi?biorstw (M?P). Program HPE Partner Ready na rok fiskalny 2021 ma na celu zapewnienie atrakcyjnego modelu wynagrodze?, dost?pu do zasobów finansowych i ró?norodnych mo?liwo?ci wsparcia. Program oferuje spersonalizowane podej?cie do poszerzania wiedzy, które pomaga partnerom wyró?ni? si? na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach, rozwija? dzia?alno?? i osi?ga? wspólny sukces z HPE.
Obecnie prawie 70 proc. rocznej sprzeda?y HPE jest realizowane za po?rednictwem ekosystemu partnerskiego HPE, który liczy ponad 80 000 partnerów, a zamówienia w modelu HPE GreenLake w kanale partnerskim wzros?y o 85 proc. rok do roku.
Nowe aktualizacje programu obejmuj?:
Partner Experience:
· Przygotowanie ofert wspomagane przez sztuczn? inteligencj? oraz zrobotyzowan? automatyzacj? procesów (RPA): aby jeszcze bardziej usprawni? proces ofertowania, partnerzy mog? skorzysta? z mechanizmu PSOE (Primary Storage Opportunity Engine), który pozwala szybko przygotowa? ofert? zawieraj?c? konfiguracj? sprz?tow?, dane dotycz?ce wymiarowania i wydajno?ci oraz co najwa?niejsze, zaaprobowan? i konkurencyjn? cen?. W rezultacie otrzymujemy ?atw? do zrozumienia ofert?, która mo?e nie tylko s?u?y? jako materia? do rozmowy z klientami, ale równie? dzi?ki swojej przejrzysto?ci pozwala zmniejszy? liczb? spotka? niezb?dnych do zawarcia transakcji. Wszystko to jest mo?liwe dzi?ki RPA, które zdecydowanie skraca czas potrzebny do przygotowania i zatwierdzenia transakcji.
· HPE FlexOffers: HPE ulepszy?o równie? proces zakupu ofert promocyjnych poprzez umo?liwienie partnerom tworzenia niestandardowych konfiguracji produktów na zamówienie (z ang. BTO – built-to-order) z uwzgl?dnieniem dodatkowych rabatów i, co wa?ne, wysy?anych od razu z magazynów dystrybucyjnych. Ta nowa funkcja zostanie udost?pniona dystrybutorom na ca?ym ?wiecie od listopada 2020 roku i zostanie wbudowana w HPE iQuote, narz?dzie dobrze ju? znane, które do tej pory umo?liwia?o zakupy po cenach promocyjnych.
· Certyfikacje sprzeda?owe: dost?pne w roku fiskalnym 2021 za po?rednictwem nowego HPE Sales Pro Learning Center dost?pne na urz?dzeniach przeno?nych cykle szkoleniowe pozwalaj?ce na zdobywanie wiedzy. Pomog? one partnerom szybciej zrozumie? strategi? HPE, a co wa?ne pozwalaj? na ich uko?czenie w mo?liwie najkrótszym czasie. „Testy” potwierdzaj?ce zdobyte umiej?tno?ci rozmieszczone s? strategicznie w modu?ach szkoleniowych, co w po??czeniu z ocen? ko?cow? pozwala partnerom na wykazanie si? znajomo?ci? tre?ci i zdobycie wymaganych certyfikacji w ca?o?ci w ramach HPE Sales Pro.
· Program demo: program zosta? rozszerzony o nowe mo?liwo?ci i ?atwiejszy dost?p do oferty HPE, umo?liwia partnerom zakup sprz?tu demonstracyjnego na w?asne potrzeby z wysokimi rabatami. Partnerzy mog? równie? uzyska? dost?p do nowych, interaktywnych wersji demo na HPE Demo Portal, gdzie znajduj? si? dost?pne za pomoc? kilku klikni?? ?rodowiska bazuj?ce na symulatorach, które umo?liwiaj? u?ytkownikom „interakcj?” z rozwi?zaniami HPE bez ryzyka niepowodzenia. Nadal b?dzie mo?liwe korzystanie ze zdalnych pokazów demo na ?ywo lub sesji przygotowanych do ods?uchania, a tak?e nadal b?dzie mo?liwa realizacja dedykowanych PoC (Proof of Concept) maj?cych na celu potwierdzenie konkretnych koncepcji rozwi?zania. Dost?pne b?d? równie? „wycieczki” na ?ywo lub wirtualnie po dowolnych centrach innowacji HPE zarówno dla partnerów, jak i klientów HPE.
Model as-a-service:
· Wsparcie adopcji modelu as-a-service: w roku fiskalnym 2021, HPE rozszerza mo?liwo?ci wspó?pracy w sprzeda?y w oparciu o model HPE GreenLake. Poprzez dedykowany warsztat “HPE GreenLake Introduction and Business Planning Workshop” HPE pomaga partnerom oceni? ich w?asn? strategi? w obszarze as-a-Service oraz dopasowa? strategi? rozwoju do modelu us?ugowego. Warsztaty sk?adaj? si? z dedykowanych sesji pozwalaj?cych oceni? gotowo?? do sprzeda?y w modelu us?ugowym oraz integracj? us?ug w?asnych partnera z modelem HPE GreenLake.
· Konkurencyjne wynagrodzenie: program HPE Partner Ready utrzymuje jeden z najbardziej konkurencyjnych modeli wynagradzania sprzeda?y, oferuj?c od 3 do 5 razy wy?sze wynagrodzenie za sprzeda? w strategicznych obszarach biznesowych HPE, takich jak HPE GreenLake, portfolio pami?ci masowej czy oprogramowania HPE Ezmeral.
M?P:
· Zabezpieczenie mar?y i ceny: HPE wspiera partnerów skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych klientów oferuj?c atrakcyjne rabaty oraz ochron? inwestycji partnera.
· Promocje i nagrody: HPE poszerza mo?liwo?ci partnerów w sprzeda?y do ma?ych i ?rednich przedsi?biorstw, oferuj?c programy promocyjne oraz nagradzaj?c za po?rednictwem programu lojalno?ciowego i motywacyjnego HPE ENGAGE & GROW, równocze?nie rozwijaj?c ofert? HPE Financial Services dla segmentu M?P.
· Wspólna sprzeda? do sektora ma?ych i ?rednich przedsi?biorstw: aby w pe?ni wykorzysta? mo?liwo?ci partnerów z ca?ego ekosystemu partnerskiego HPE i zwi?kszy? rentowno?? wspólnych dzia?a?, HPE rozszerza mo?liwo?ci wspó?pracy mi?dzy dostawcami rozwi?za? i us?ugodawcami (ang. Service Providers). Nowe oferty wspólnego dzia?ania s? dost?pne za po?rednictwem platformy i Cloud28 +.
Ka?dego roku projektujemy nasz program Partner Ready ws?uchuj?c si? w opinie partnerów, zapewniaj?c w ten sposób wyj?tkowe po??czenie mo?liwo?ci sprzeda?y, zach?t i nagród finansowych, tak, aby pomóc partnerom osi?gn?? wspólny sukces z HPE – mówi George Hope, Worldwide Head of Partner Sales w HPE. Kana? Partnerski HPE wykazuje znacz?ce zainteresowanie strategi? HPE w modelu as-a-Service, dlatego kluczowe znaczenie ma wspieranie naszych partnerów za pomoc? dost?pnych programów, optymalizacji wspó?pracy, poszerzaniu wiedzy pomagaj?c w ten sposób wyró?ni? si? na rynku – dodaje Hope.
Stabilno?? w roku fiskalnym 2021
Wychodz?c naprzeciw oczekiwaniom partnerów, wymagania programu HPE Partner Ready z pierwszego pó?rocza roku finansowego 2020 zosta?y zachowane i przeniesione na rok finansowy 2021. Bez zmian pozostaj? progi obrotowe, wymagania dotycz?ce certyfikacji sprzeda?owych i technicznych oraz ci?g?ego podnoszenia kwalifikacji, jak równie? te dotycz?ce kompetencji.