HTC VIVE zaprezentowa? swój najnowszy, flagowy konsumencki zestaw All-in-One, VIVE XR Elite. Zestaw VR ??czy
mo?liwo?ci mieszanej rzeczywisto?ci (MR) oraz wirtualnej rzeczywisto?ci (VR) w jednym kompaktowym, lekkim,
pot??nym i bardzo wszechstronnym urz?dzeniu – idealnym do gier, rozrywki, fitnessu, treningu produktywno?ci,
biznesu, szkole? i wielu innych zastosowa?.
VIVE XR Elite ??czy w sobie to, co najlepsze w sprz?cie i oprogramowaniu HTC VIVE, umo?liwiaj?c zanurzenie si?
bezpo?rednio w XR za po?rednictwem VIVERSE. Zestaw VIVE XR Elite zosta? wyposa?ony w kolorow? kamer? oraz
funkcj? ?ledzenia d?oni, co umo?liwia zupe?nie nowy wymiar scenariuszy MR i otwiera nowe mo?liwo?ci w
rozrywce, pracy i nauce. Dotyczy to zarówno gier, w których wirtualne obiekty i postaci b?d? wtapia?y si? w nasze
naturalne otoczenie, ale tak?e mo?liwo?ci wykorzystania wirtualnych monitorów oraz rzeczywistej klawiatury i
myszy do pracy.
VIVE XR Elite przenosi VR na wy?szy poziom. Dzi?ki zastosowaniu modu?owej konstrukcji, mo?na go szybko
przekszta?ci? w okulary VR. W tym celu wystarczy odpi?? tyln? cz??? paska z bateri? i zamontowa? w tym miejscu
zauszniki okularowe VIVE. Dzi?ki temu zestaw VR mo?emy przekszta?ci? w okulary VR, które b?d? wygodniej le?a?y
na g?owie podczas podró?y poci?giem lub samolotem.
VIVE XR Elite posiada zarówno fizyczne kontrolery, jak i technologi? ?ledzenia d?oni, co pozwala na osi?gni?cie
wysokiej dok?adno?ci podczas gier, wymagaj?cych szkole? i nauki. Zestaw VIVE XR Elite zosta? wyposa?ony w cztery
kamery o szerokim polu widzenia i wyj?tkowej dok?adno?ci ?ledzenia, czujniki g??bi, ?ledzenie d?oni i technologi?,
która ?ledzi ruch poszczególnych palców spoczywaj?cych na kontrolerach.
Obraz VIVE XR Elite jest czysty i wyra?ny dzi?ki zastosowaniu szerokiego k?ta widzenia kamery 110 stopni oraz
rozdzielczo?ci 4K o cz?stotliwo?ci od?wie?ania 90Hz. VIVE XR Elite posiada regulowane soczewki, co umo?liwia
korzystanie osobom z wad? wzroku na korzystanie z VIVE XR Elite bez okularów. Ca?y zestaw VIVE XR Elite wa?y
zaledwie 625 g, wliczaj?c w to bateri?, która jest umieszczona z ty?u dla zachowania odpowiedniej równowagi. Jest
ona specjalnie wyprofilowana dla optymalnego komfortu i zapewnia do dwóch godzin u?ytkowania XR. Bateria jest
wyjmowana i wymienna, dlatego mo?na kontynuowa? prac?, bez obawy o utrat? zasilania podczas korzystania
z zestawu. XR Posiada 30-watowe szybkie ?adowanie przez wej?cie USB-C.
Zestaw VIVE XR Elite posiada zdejmowan? os?onk? z tkaniny, po??czon? z obudow? magnesami, co u?atwia jej
czyszczenie lub wymian? na now?. D?wi?k w nowych goglach zosta? znacznie ulepszony, dzi?ki zastosowaniu
wi?kszych g?o?ników kierunkowych, co prze?o?y?o si? na wzmocnienie basów i wzbogaceniu brzmienia. VIVE XR
Elite daje tak?e mo?liwo?? pod??czenia s?uchawek bezprzewodowych.
Nowy zestaw VIVE XR Elite mo?na ?atwo pod??czy? do komputera na dwa sposoby: przy pomocy przewodu USB-C
lub bezprzewodowo. Dzi?ki temu otrzymamy dost?p do tre?ci PCVR z VIVEPORT.com i platformy Steam. Trzecim
sposobem jest bezprzewodowe przesy?anie tre?ci z kompatybilnego telefonu z systemem Android do VIVE XR Elite,
co otwiera zupe?nie nowy ?wiat rozrywki. Zestaw VR umo?liwia te? korzystanie z ca?ego zasobu smartfona, w tym
ogl?danie tre?ci VOD, takich jak Netflix czy Disney+ na 300 calowym wirtualnym ekranie.
Opakowanie VIVE XR Elite zosta?o wykonane w 99,9% z papieru, a w z 99% materia?ów pochodz?cych z recyklingu
i w 100% nadaje si? do ponownego przetworzenia.
„Zestaw VIVE XR Elite reprezentuje kolejny kamie? milowy w kierunku w pe?ni immersyjnego internetu, wykraczaj?c
poza dzisiejsze VR, aby otworzy? zupe?nie now? sfer? realizmu w nauce i rozrywce.” – powiedzia?a Cher Wang,
wspó?za?o?ycielka i przewodnicz?ca HTC Corp. „To zaawansowane, a jednocze?nie kompaktowe urz?dzenie oferuje
konsumentom najlepsze doznania XR, zapewniaj?c fizyczny portal do wszech?wiata do?wiadcze? oferowanych
przez VIVERSE, nasz? wersj? metaverse, z najszersz? gam? tre?ci VR dostosowan? do najnowszych standardów,
takich jak WiFi 6E.”
Wraz z premier? VIVE XR Elite, platforma Viveport.com przygotowa?a niespodziank? w postaci 100 nowych tytu?ów
MR i VR, dedykowanych w?a?nie nowym goglom VR. W?ród nich znajduj? si? mi?dzy innymi Demeo, Hubris, Yuki,
Maestro, Les Mills Body Combat, FigminXR, Unplugged, Finger Gun i wiele innych. Po premierze mo?emy
spodziewa? si? kolejnych nowych tre?ci i b?d? to min.: Everslaught: Invasion, a w dalszej cz??ci roku pe?ne gry MR,
takie jak Eggscape.
Firma HTC wspó?pracuje z ró?nymi partnerami technologicznymi i merytorycznymi, aby zrealizowa? swoj? wizj?
otwartego, interoperacyjnego i pomys?owego VIVERSE. VIVERSE nadal wykazuje wiod?c? rol? w obs?udze
standardów OpenXR oraz WebXR i jest dost?pny z wielu urz?dze?, tak?e tych obs?uguj?cych przegl?dark?
internetow?. HTC nawi?za?a wspó?prac? z firm? VRoid Studios zajmuj?c? si? tworzeniem postaci, co u?atwia
wprowadzanie awatarów do VIVERSE przy wykorzystaniu otwartego standardu VRM. Kolejnym partnerem
technologicznym jest platforma modelowania 3D Sketchfab, która umo?liwia u?ytkownikom importowanie
szerokiej gamy darmowych obiektów 3D do swojej bazy w VIVERSE.
Firma HTC wspó?pracuje równie? z firm? Lamina1 w celu przyspieszenia realizacji otwartego ekosystemu
metaverse. Platforma Viverse firmy HTC b?dzie korzysta? z narz?dzi Lamina1 w celu umo?liwienia wydajniejszej
dystrybucji i zarz?dzania zasobami na ró?nych platformach, dzi?ki czemu u?ytkownicy b?d? mogli bezproblemowo
przechowywa? swoje zasoby cyfrowe, takie jak: awatary, ubrania, dzie?a sztuki itp.. Lamina1 zosta?a wspó?za?o?ona
przez autora Snow Crash, Neala Stephensona, który stworzy? termin metaverse na pocz?tku lat 90-tych oraz przez
pioniera kryptowalut Petera Vessenesa.
VIVE XR Elite jest dost?pny do zakupu przedpremierowego ju? od 5 stycznia za po?rednictwem strony vive.com
oraz u autoryzowanych sprzedawców. W sk?ad zestawu VIVE XR Elite wchodz?: zestaw XR, dwa kontrolery oraz
podstawka na baterie, a ca?o?? b?dzie kosztowa? 6699 PLN.
VIVE XR Elite b?dzie równie? dost?pny w specjalnej ofercie biznesowej, wi?cej informacji na ten temat pojawi si?
ju? niebawem.