HTC Vive zaprezentowa?o Vive Mars Camtrack, pierwsze gotowe rozwi?zania do produkcji wirtualnej

Newsroom BrandsIT
5 Min

VIVE Mars CamTrack to ?atwe w zastosowaniu, a jednocze?nie profesjonalne rozwi?zanie, które zapewnia dok?adne ?ledzenie pozycji kamer na potrzeby wirtualnej produkcji filmowej. Sprz?t korzysta z wiod?cej w bran?y VR technologii ?ledzenia opartej o stacje bazowe. Standardowy zestaw sk?ada si? z 7 calowego dotykowego modu?u VIVE Mars, trzech modu?ów Rover, dwóch trackerów VIVE Tracker 3.0, dwóch stacji bazowych Base Station 2.0, oraz wysokiej jako?ci niezb?dnego okablowania. Jest to kompletny system, który dzia?a niemal od razu po wyj?ciu z opakowania. Kompaktowe gabaryty i ?atwo?? obs?ugi Mars sprawiaj?, ?e filmowanie jest prostsze zarówno w ma?ym studiu nagra?, jak i na wielkim planie filmowym.

Dzi?ki VIVE Mars CamTrack produkcja wirtualna jest ta?sza i bardziej efektywna, a jego rozmiary zapewniaj? wi?ksz? mobilno??. Ca?a technologia potrzebna do ?ledzenia pozycji kamery zosta?a zamkni?ta w niewielkim, ?atwym do u?ycia module. Urz?dzenie wyposa?ono w synchronizacj? Genlock, Timecode oraz protokó? Unreal Live Link. Technologie te pozwalaj? na synchronizacj? obrazu niezb?dn? przy profesjonalnej produkcji filmowej oraz umieszczenie aktorów w wirtualnym otoczeniu, które mo?na zmienia? w czasie rzeczywistym podczas produkcji. W wielu przypadkach umo?liwi to ca?kowite wyeliminowanie konieczno?ci filmowania w terenie.

„Produkcja wirtualna to przysz?o?? w kreacji tre?ci. Pozwala ona filmowcom uwolni? wyobra?ni? poza ograniczenia fizyczno?ci. Za pomoc? Mars CamTrack, HTC wniesie lata swojego do?wiadczenia w rozwijaniu technologii VR do ?wiata produkcji filmowej. Producenci nie b?d? musieli ju? balansowa? mi?dzy jako?ci?, a kosztami i czasem. Od teraz ich zestaw do produkcji wirtualnej mo?e mie?ci? si? w plecaku, nadal dostarczaj?c jako?? na profesjonalnym poziomie.” powiedzia? Raymond Pao, wiceprezes dzia?u biznesowego w  HTC VIVE. 

W przesz?o?ci przygotowanie do produkcji wirtualnej wymaga?o skomplikowanej wiedzy, umiej?tno?ci, a cz?sto tak?e z?o?enia samodzielnie systemu ?ledzenia z ró?nych urz?dze?, przewodów i akcesoriów. To z kolei komplikowa?o i wyd?u?a?o proces konfiguracji sprz?tu tym samym wp?ywaj?c na koszt produkcji filmowej. VIVE Mars CamTrack znacznie to upraszcza. Redukuje ca?kowity czas i koszt produkcji tre?ci.

„Produkcja wirtualna stwarza nowe okazje dla ekspresji kreatywno?ci przez filmowców
i scenarzystów. Rozwi?zania takie jak VIVE Mars CamTrack pozwalaj? na nowe sposoby podchodzi? do produkcji filmowej. Czas zaoszcz?dzony na fazie przedprodukcyjnej i na planie filmowym, dzi?ki mo?liwo?ciom systemu Mars sprawi, ?e b?dzie on po??dany przy ka?dym projekcie filmowym tworzonym z pomoc? wirtualnej rzeczywisto?ci. Niezb?dne do profesjonalnej produkcji cechy, takie jak synchronizacja Genlock, mo?liwo?? kalibracji kamery i obiektywów, wsparcie dla systemu wielu kamer i integracja z Unreal Engine poprzez LiveLink, wszystko to sprawia, ?e jest to rozwi?zanie wyczekiwane przez spo?eczno?? producentów wirtualnych.” powiedzia? Jim Geduldick, dyrektor produkcji wirtualnej i wiceprezes w Dimension Studio N.A.

HTC Vive

Cechy systemu VIVE Mars CamTrack:

  • ?ledzenie wielu kamer, do trzech kamer jednocze?nie.
  • Wysoka dok?adno?? ?ledzenia za pomoc? VIVE Tracker 3.0
  • Zautomatyzowana kalibracja korekcji offsetu kamery i dystorsji obiektywu.
  • Kompatybilno?? z koderami obiektywu, daj?ca mo?liwo?? zmiany g??bi ostro?ci jak w
  • tradycyjnych kamerach.
  • Kompatybilno?? ze standardem Plug and Play, nie wymagaj?ca zewn?trznego oprogramowania.
  • Synchronizacja Genlock z Unreal LiveLink, zapewniaj?ca synchronizacj? mi?dzy prawdziwymi i wirtualnymi aktorami.
    Najwy?szej jako?ci, profesjonalne okablowanie minimalizuj?ce opó?nienia.
    Reset do wyj?ciowych ustawie? jednym przyciskiem

„Do niedawna zasoboch?onny charakter produkcji wirtualnej by? najwi?ksz? barier? dla jej szerokiej adaptacji w bran?y. Od pocz?tku wspó?pracowali?my z HTC VIVE nad doskonaleniem produkcji wirtualnej pod wzgl?dem wydajno?ci i op?acalno?ci. Uwa?amy VIVE Mars CamTrack za wa?ny krok na przód w tym kierunku.” Powiedzia? Norman Wang, prezes Glassbox Technologies, produkuj?cej kamery wirtualne DragonFly, wspieraj?ce VIVE Mars CamTrack. 

Zalety produkcji wirtualnej wykraczaj? daleko poza wygod? i oszcz?dno?? kosztów. Nie tylko dostarcza ona twórcom narz?dzia do realizacji swoich wizji bez ogranicze? dla kreatywno?ci, jest tak?e bardziej ekologiczna ni? tradycyjna. Produkcja tradycyjna generuje du?y ?lad w?glowy, sk?ada si? na niego mi?dzy innymi transport aktorów i ekip, budowa planów filmowych, zaopatrzenie w energi? elektryczn?, a tak?e utylizacja rekwizytów i innych materia?ów. Przechodz?c na wirtualn? produkcj? bran?a kreatywna mo?e odegra? aktywn? rol? w walce ze zmianami klimatu.

VIVE Mars CamTrack ma by? dost?pne od drugiej po?owy 2022.

Udostępnij