VIVERSE, firma znana z innowacyjnych rozwi?za? w przetwarzaniu przestrzennym, og?asza wprowadzenie nowej us?ugi – Polygon Streaming – na rynku. Technologia ta, dotychczas dost?pna jedynie w ramach platformy VIVERSE, teraz staje si? samodzielnym produktem, zdolnym do integracji z ró?nymi urz?dzeniami, w tym smartfonami, tabletami, laptopami oraz zestawami XR.
Polygon Streaming to prze?omowa technologia, ??cz?ca przetwarzanie serwerowe z renderowaniem klienta, co pozwala na znacz?ce redukcje wymaga? dotycz?cych pasma internetowego oraz mocy obliczeniowej. Kluczowym elementem jest strumieniowe przesy?anie danych 3D, ograniczaj?ce transmisj? do niezb?dnych informacji o poligonach aktualnie widocznych na ekranie u?ytkownika. Dzi?ki temu u?ytkownicy mog? cieszy? si? zaawansowan? grafik? interaktywn? bez wzgl?du na platform?, na której dzia?aj?.
Joseph Lin, dyrektor generalny VIVERSE, podkre?li?, ?e Polygon Streaming ma na celu demokratyzacj? dost?pu do zaawansowanych modeli 3D, eliminuj?c barier? zwi?zan? z wymaganiami sprz?towymi. Nowa technologia jest adresowana do wielu bran?, w tym mediów, rozrywki, in?ynierii czy e-commerce, gdzie istotne jest udost?pnianie wysokiej jako?ci modeli 3D w sposób interaktywny i przyst?pny.
Testy wykaza?y imponuj?ce rezultaty:
- Czas ?adowania obiektów skróci? si? nawet o 8-krotnie.
- Renderowanie jest do 2 razy p?ynniejsze, co prze?o?y?o si? na wy?sz? liczb? klatek na sekund?.
- Rozmiary projektów mog? zmniejszy? si? nawet o 81%.
Polygon Streaming oferuje tak?e interfejs sieciowy umo?liwiaj?cy ?atwe zarz?dzanie zasobami 3D, integracj? z popularnymi silnikami gier oraz dynamiczne wersjonowanie zasobów bez konieczno?ci aktualizacji aplikacji klienckich. Technologia jest kompatybilna ze standardami WebXR, co umo?liwia p?ynne przegl?danie interaktywnych tre?ci w przegl?darkach internetowych wspieraj?cych rzeczywisto?? rozszerzon?.
Naoto Kato z Cluster, Inc., partnera VIVERSE, podkre?li?, ?e Polygon Streaming otwiera nowe mo?liwo?ci dla metawersu, zapewniaj?c u?ytkownikom szczegó?owe i immersyjne do?wiadczenia wizualne.
Nowa us?uga jest ju? dost?pna w wersji wczesnej, oferuj?c elastyczne opcje cenowe, pocz?wszy od 99 USD. Dodatkowo, b?dzie zaprezentowana na targach SIGGRAPH 2024 od 28 lipca do 1 sierpnia.
VIVERSE Polygon Streaming zapowiada si? jako istotny krok naprzód w dziedzinie renderowania i przetwarzania 3D, otwieraj?c drzwi do nowych standardów interaktywno?ci i dost?pno?ci dla szerokiego kr?gu u?ytkowników.