IBM powo?a? w Warszawie multidyscyplinarny zespó? IBM Client Engineering. To grupa wysoko wyspecjalizowanych ekspertów szybkiego reagowania, których g?ównym zadaniem jest ekspresowa weryfikacja problemów i realizacja pomys?ów biznesowych, pocz?wszy od identyfikacji problemu, projektowania, okre?lania funkcjonalno?ci biznesowej, a? po implementacj?. Zespó? IBM Client Engineering w Warszawie tworz? programi?ci, projektanci, architekci rozwi?za?, eksperci zajmuj?cy si? danymi (data scientists), bezpiecze?stwem, in?ynierowie dev ops oraz inni specjali?ci.
“Zespó? Client Engineering to model wprowadzania innowacji bezpo?rednio w sercu przedsi?biorstwa – umo?liwiaj?cy niezwykle szybkie i dynamiczne wdra?anie nowoczesnych rozwi?za? dla klienta bezpo?rednio u klienta. Dostarczamy warto?? biznesow? przy jednoczesnym pomaganiu w transformacji procesów biznesowych. Client Engineering jest zespo?em, który nie tylko reaktywnie podchodzi do oczekiwa? klientów, ale proaktywnie szuka efektywnych rozwi?za?. Zespó? IBM zaczyna swoj? prac? w momencie kiedy pojawia si? biznesowo zdefiniowane zagadnienie. Czyli zanim zareagujemy na zdarzenie, staramy si? odpowiednio przygotowa? klienta i dostosowa? do tego okre?lone rozwi?zania technologiczne, tak ?eby osi?gn?? jak najlepsze rezultaty biznesowe” – powiedzia? na konferencji prasowej Marcin Gajdzi?ski, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Ba?tyckie.
Polski zespó? dysponuje zwi?kszonymi si?ami technicznymi w zakresie cyberbezpiecze?stwa, ale jednocze?nie posiada kompetencje do prowadzenia projektów technicznych o ka?dym innym profilu dla wielu bran?. Równolegle w regionie CEE powo?any zosta? zespó? w Pradze, ze specjalizacj? Data&AI oraz w Moskwie, specjalizuj?cy si? w zagadnieniach chmury hybrydowej. Zespo?y IBM Client Engineering odnotowa?y znaczny wzrost podczas pandemii z prawie 300 aktywno?ci w 2020 r. do ponad 2500 w 2021 r., poniewa? firmy musia?y ??czy? si? wirtualnie, szybciej podejmowa? decyzje, szybko reagowa? na zak?ócenia i koncentrowa? si? na wynikach.
Przyk?adowo, ponad 20 ekspertów z bu?garskiego Banku DSK oraz IBM pracowa?o jako jeden zespó?, wykorzystuj?c praktyki Agile i DevOps do wspó?tworzenia zasobów i architektury. Rdze? rozwi?zania zosta? wsparty przez Confluent Platform for IBM Cloud Pak for Integration zainstalowany na Red Hat OpenShift wraz z IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC). W innym przypadku serbski startup technologiczny Flamel.AI wspó?pracowa? z zespo?em IBM, aby w ci?gu zaledwie siedmiu tygodni stworzy? opart? na sztucznej inteligencji aplikacj? internetow? dla gier planszowych RPG.