Ikea wkracza na zupe?nie nowe terytorium, otwieraj?c wakaty w wirtualnej rzeczywisto?ci. W ramach innowacyjnej inicjatywy, firma poszukuje pracowników do obs?ugi swojego sklepu w grze Roblox. Co wi?cej, zatrudnieni w metawersum pracownicy b?d? otrzymywa? pensj? porównywaln? do wynagrodze? w rzeczywistych oddzia?ach.
24 czerwca szwedzka firma wypu?ci swoj? now? gr? „The Co-Worker Game” na platformie Roblox. Gracze b?d? mieli mo?liwo?? zwiedzania wirtualnego sklepu Ikea, który zosta? zaprojektowany tak, aby jak najwierniej odzwierciedla? fizyczne lokalizacje firmy. To pierwsze znacz?ce przedsi?wzi?cie Ikei w ?wiecie gier mainstreamowych, które wyznacza nowy kierunek w strategii cyfrowej giganta meblowego.
Praca w metawersum
Wirtualny sklep Ikea w Robloxie b?dzie potrzebowa? personelu, tak jak jego fizyczne odpowiedniki. Pracownicy b?d? odpowiada? za obs?ug? klientów, a tak?e – co ciekawe – za serwowanie wirtualnych szwedzkich klopsików w restauracji. Firma otworzy?a rekrutacj? do 16 czerwca, przy czym jednym z g?ównych wymaga? jest zamieszkanie w Wielkiej Brytanii lub Irlandii.
To, co najbardziej przyci?ga uwag?, to fakt, ?e pracownicy w wirtualnym sklepie Ikea b?d? otrzymywa? wynagrodzenie w wysoko?ci do 13,5 funta brytyjskiego za godzin?. Jest to stawka porównywalna do zarobków w fizycznych oddzia?ach firmy w Londynie. Ikea planuje zatrudni? kilkunastu pracowników, którzy b?d? pracowa? na zmiany, zdobywa? nowe umiej?tno?ci, a nawet mie? mo?liwo?? „przeniesienia” do innych wirtualnych oddzia?ów.
Metaverse jako przysz?o?? Ikei
Ikea ju? wcze?niej eksperymentowa?a z wirtualn? rzeczywisto?ci?, oferuj?c aplikacje, które pozwalaj? klientom na umieszczanie mebli w ich domach w trybie AR przed dokonaniem zakupu. Jednak?e wprowadzenie pe?noprawnego sklepu w Robloxie to krok naprzód w strategii firmy.
Podczas gdy wi?kszo?? ?wiata technologii wydaje si? wycofywa? z pierwotnego entuzjazmu wobec metaversu, Ikea konsekwentnie rozwija swoje inicjatywy w tym obszarze. Przedstawiciele firmy wierz?, ?e inwestycje w technologie VR i AR s? kluczem do przysz?o?ci handlu detalicznego.
Dzi?ki wprowadzeniu „The Co-Worker Game”, Ikea mo?e nie tylko przyci?gn?? now? generacj? klientów, ale tak?e zrewolucjonizowa? sposób, w jaki postrzegamy prac? w erze cyfrowej.
Przysz?o?? handlu w erze cyfrowej
To nietypowe podej?cie do rekrutacji i obs?ugi klienta pokazuje, ?e Ikea jest gotowa dostosowa? si? do zmieniaj?cych si? realiów technologicznych. Wprowadzenie wirtualnego sklepu w popularnej platformie Roblox mo?e by? pocz?tkiem nowego rozdzia?u w historii firmy, który zdefiniuje jej przysz?o?? na wiele lat.
Dla osób zainteresowanych prac? w wirtualnym sklepie Ikea to szansa na po??czenie pasji do gier z rzeczywist? karier? zawodow?. A dla reszty ?wiata – to kolejny dowód na to, ?e metaverse mo?e zaoferowa? nieoczekiwane i innowacyjne rozwi?zania dla tradycyjnych bran?.