ING Bank ?l?ski pragnie zainspirowa? Polaków do refleksji i dyskusji na temat ich przysz?o?ci finansowej i ?ycia na emeryturze. Aby to osi?gn??, pos?u?y? si? technologi? – algorytmami tworzenia obrazów przez Sztuczn? Inteligencj? (AI). W ramach akcji „Ja w przysz?o?ci. Powered by AI & ING” bank podejmuje wyzwanie wizualizacji przysz?o?ci polskich metropolii, jak równie? poszczególnych internautów. Wizja siebie i dobrze nam znanych miejsc w przysz?o?ci ma zach?ci? do my?lenia o tym, co czeka nas za kilkana?cie czy kilkadziesi?t lat i zadbania o t? przysz?o?? ju? teraz.
?ycie na emeryturze niecz?sto pojawia si? w my?lach statystycznego Polaka. Nasze badanie pokaza?o, ?e po?owa z nas nie rozmawia?a o tym w ci?gu ostatniego pó?rocza, a ponad 20 proc. m?odych ludzi nie zastanawia si? nad tym w ogóle. Je?li temat si? pojawia, zazwyczaj ??czy si? z l?kiem, a nie z nadziej?. My?lenie o sobie w odleg?ej przysz?o?ci jest wyzwaniem dla naszych umys?ów i dlatego jest takie trudne. W naszej kampanii postanowili?my troch? to u?atwi? – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikacj? marketingow? w ING Banku ?l?skim. Sztuczna inteligencja pomaga nam przekroczy? ograniczenia ludzkiego umys?u. Dzi?ki mo?liwo?ciom AI mo?emy zbudowa? wizj? siebie i naszego bezpo?redniego otoczenia za kilkadziesi?t lat. Liczymy, ?e to pomo?e Polakom oswoi? si? z my?l? o ich przysz?o?ci i zainspiruje do zadbania o swój finansowy dobrostan na emeryturze – dodaje Barbara Pasterczyk.
W ramach aktywacji ING zach?ca Polaków do zastanowienia si? nad przysz?o?ci? i planowania jej ju? dzi?. W refleksji nad przysz?o?ci? ma pomóc narz?dzie oparte na sztucznej inteligencji. Na stronie dedykowanej kampanii wystarczy doko?czy? zdanie: „W przysz?o?ci b?d?…” oraz opcjonalnie wgra? zdj?cie. Ka?dego dnia akcji autorzy najciekawszych 21 opisów otrzymaj? swój w?asny, wygenerowany przez AI obraz przysz?o?ci, a najlepszy z nich zgarnie dodatkowo nagrod? g?ówn? w postaci metalowego fotoplakatu ChromaLuxe.
Miasta Przysz?o?ci
Aby stworzy? obrazy Miast Przysz?o?ci na potrzeby akcji „Ja w przysz?o?ci. Powered by AI & ING”, bank pos?u?y? si? mo?liwo?ciami AI i aktualnymi zdj?ciami najbardziej charakterystycznych punktów wybranych polskich metropolii. Dzi?ki algorytmom mo?emy przenie?? si? w czasie i zobaczy? przysz?o?? Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, a tak?e innych polskich miast. Co przepowiada nam AI? Pozna?skie robo-kozio?ki, statki powietrzne nad Pa?acem Kultury oraz portal w rzeszowskim Pomniku Czynu, to tylko niektóre wizje przysz?o?ci roztaczane przed nami przez sztuczn? inteligencj?.
*Cytowane dane pochodz? z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie licz?cej N = 1000 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i wi?cej dla p?ci, wieku i wielko?ci miejscowo?ci zamieszkania. Termin realizacji: 24–26 pa?dziernika 2022. Metoda: CAWI).