„Innowacje stanowi? DNA dla OVHcloud” – Michel Paulin, CEO OVHcloud

Newsroom BrandsIT
9 Min

W zesz?ym tygodniu mia? premier? raport „The Forrester Wave: Hosted Private Cloud Services in Europe, Q2 2020”, którego autorzy wysoko ocenili zakres us?ug ?wiadczonych przez OVHcloud, wizj? firmy, jej strategi? i baz? klientów. Z Michelem Paulinem, CEO OVHcloud, rozmawiamy o tym, co sk?ada si? na sukces OVHcloud i o strategii firmy na przysz?o??.

BrandsIT: Na wst?pie pomówmy o raporcie Forrester Wave. Dlaczego ten raport jest tak wa?ny dla Pana i dla dostawców us?ug w chmurze?

Michel Paulin: Raport jest dla nas wa?ny z uwagi na tytu? lidera, jaki nam przyznano oraz istotny dla bran?y, poniewa? stanowi cenne ?ród?o wiedzy. Oczywi?cie, uwa?nie obserwujemy rynek, ale raport oferuje ocen? obiektywn?, st?d jest dla nas kluczowy. Cieszy nas wynik, poniewa? jeste?my w czo?ówce i jeste?my z tego dumni.

BrandsIT: Znakomicie. W Forrester Wave spodziewamy si? znale?? wiele informacji o prywatnej chmurze. W której chmurze upatruje Pan przysz?o?? klientów: publicznej czy prywatnej?

Michel Paulin: W obu. Powinni?my s?ucha?, co mówi? klienci i analitycy. Cztery lata temu my?leli?my, ?e ówczesne rozwi?zanie jest ?wietne, bo adresuje wszystkie problemy, ale rzeczywisto?? okaza?a si? bardziej skomplikowana, szczególnie w wielkich korporacjach, w których znajduj? si? centra danych. Korporacyjne systemy s? nowoczesne i cz?sto z?o?one z wielu rozwi?za?, st?d chmura multi-lokalna i chmura hybrydowa to modele przysz?o?ciowe. W OVHcloud oferujemy trzy rodzaje chmur: serwery typu bare-metal, prywatn? i publiczn?. Dzi?ki temu zapewniamy klientowi elastyczno?? wyboru w zale?no?ci od tego, czy posiada w?asn? infrastruktur? b?d? jest gotowy przenie?? dane do chmury. Przysz?o?? to bez w?tpienia chmura.

Michel Paulin_CEO OVHcloud

BrandsIT: Co powie Pan na temat innowacji ?wiadczonych przez Pa?stwa us?ug? Co czyni Was lepszymi od konkurencji?

Michel Paulin: Nie jest to ?atwe pytanie. Po pierwsze, my?l?, ?e wynika to z naszych fundamentalnych cech. Posiadamy w?asn? infrastruktur?. Mamy lokalne centra danych, m.in. w Polsce, które zaprojektowali?my. Projektujemy nasze serwery, budujemy je i obs?ugujemy. Nasz model biznesowy jest ca?kowicie zintegrowany. Nie polegamy na podwykonawcach, dostawcach z Azji i takie podej?cie oferuje wiele korzy?ci. Po pierwsze, pracujemy w oparciu o konkretne potrzeby, zachowuj?c przy tym pe?n? transparentno??. To prowadzi do kolejnego wniosku, ?e w chmurze kluczowe jest zaufanie, a dla nas jest to niezwykle wa?ne. Ponadto stawiamy na innowacje, które stanowi? DNA dla OVHcloud. Jeste?my twórcami wielu innowacji i np. w lipcu wprowadzimy na rynek now? prywatn? chmur? opart? na VMware, o wysokiej wydajno?ci w zakresie przetwarzania danych i sieciowej pami?ci masowej. To pierwszy krok w realizacji naszego planu, który b?dziemy sukcesywnie realizowa? do grudnia, proponuj?c co miesi?c lub dwa nowe rozwi?zania. Mi?dzy innymi w listopadzie i grudniu wprowadzimy nowe serwery dedykowane o du?ej pojemno?ci. Przyj?li?my szybk? ?cie?k? wdra?ania innowacji.

BrandsIT: Czy móg?by Pan wyja?ni? naszym Czytelnikom Pana model fazowy? Czy w dalszym ci?gu jest z?o?ony, po?redni i bezpo?redni? Co z korzy?ciami ze wspó?pracy dla partnerów?

Michel Paulin: Tak, ??czymy podej?cie po?rednie i bezpo?rednie. Cz??? naszych klientów woli z nami rozmawia? bezpo?rednio, a inni wspó?pracuj? z naszymi partnerami w ramach programu partnerskiego. Cho? nasz program partnerski wystartowa? na pocz?tku tego roku, to ju? mo?emy pochwali? si? wspó?prac? przy ró?nych dzia?aniach, np. realizowanych w Polsce z firmami Hostersi czy Cloudical. Tu podkre?l?, ?e stawiamy przede wszystkim na jako?? wspó?pracy, a nie liczb? partnerów w portfolio, co jest postrzegane przez nich jako du?a zaleta. Ponadto nie jeste?my konkurencj? dla naszych klientów ko?cowych i wspó?pracujemy z partnerami nad dostarczeniem im finalnych rozwi?za?. Jako dostawca jeste?my odpowiedzialni za infrastruktur?, a nasi partnerzy, integratorzy systemów i producenci oprogramowania wspó?pracuj? z nami przy finalnych projektach dla naszych klientów ko?cowych.

BrandsIT: Wspaniale. Chcia?bym zapyta? o Pana strategi? firmy na kolejne lata?

Michel Paulin: Po pierwsze jest najwa?niejsze zaufanie. Wierzymy, ?e chmura musi by? otwarta, odwracalna, godna zaufania, daj?ca naszym klientom poczucie, ?e chronimy ich dane, zarówno prywatne, jak i dane spó?ki przed interwencj? z zewn?trz. St?d kluczowe s? dla nas  RODO i prawodawstwo krajowe. Nasza ochrona danych jest zgodna z RODO i rekomendacjami Komisji Europejskiej o ochronie danych. Chronimy równie? dane naszych klientów przed Cloud Act, które oznacza podleganie federalnym w?adzom Stanów Zjednoczonych. Po drugie, priorytetem s? innowacje, które wprowadzamy w naszym trójchmurowym ?wiecie i np. w chmurze publicznej, w ci?gu najbli?szych kilku tygodni, wprowadzimy 12 nowych rozwi?za?, dzi?ki którym b?dziemy mogli proponowa? kolejne funkcje i udoskonalenia. Po trzecie, ekspansja. Na t? chwil? dysponujemy 30 centrami danych na ca?ym ?wiecie i posiadamy w?asn? sie?. Chcemy oferowa? klientom te same us?ugi na ca?ym ?wiecie i rozwija? si? w ka?dym miejscu na Ziemi. Je?li chodzi o Polsk?, to mamy na miejscu centrum danych, zespó? wsparcia klienta czy zespo?y R&D we Wroc?awiu, jeste?my tu obecni od 16 lat, a co istotne za?o?yciel firmy, Octave Klaba, jest Polakiem i samodzielnie zak?ada? ten oddzia?. Po czwarte, rozumiemy, ?e chmura mo?e by? bardzo z?o?ona, wi?c wprowadzimy takie innowacje, by pomaga?y naszym klientom monitorowa? i automatyzowa? chmur? oraz narz?dzia, których b?d? u?ywa? do stworzenia prywatnej, publicznej i lokalnej chmury. To nasze za?o?enia na przysz?y rok.

Michel-Paulin-Octave-Klaba-OVHac
Michel Paulin i Octave Klaba

BrandsIT: Jakie s? Pana oczekiwania co do udzia?u w rynku na przysz?y rok w  Polsce, Europie i na ca?ym ?wiecie?

Michel Paulin: Obecnie ?wiat w naszej strategii jest podzielony na 9 regionów, Polska znajduje si? we wschodnio-centralnym. Tu jest nasze Centrum Wsparcia, R&D oraz dzia? sprzeda?y i marketingu, i tak? struktur? planujemy wprowadzi? w ka?dym regionie. Intensywnie rekrutujemy, bo chcemy jeszcze efektywniej wspiera? naszych klientów.  Jeste?my jedynym graczem z Europy b?d?cym w ?wiatowej czo?ówce. B?dziemy w dalszym ci?gu próbowa? dociera? do krajów poza Europ? i kontynuowa? penetracj? ameryka?skiego rynku. W Ameryce Pó?nocnej znajduje si? nasza filia, centra danych i infrastruktura. Rozwijamy si? dynamicznie poza Francj?, zreszt? Francja stanowi tylko 40% naszych przychodów. B?dziemy t? dynamik? kontynuowa?.

BrandsIT: To prawda. To by?o ostatnie pytanie dotycz?ce chmury. Czy chcia?by Pan co? jeszcze przekaza? czytelnikom BrandsIT?

Michel Paulin: Przede wszystkim cieszy nas, ?e zostali?my liderem tak presti?owego rankingu. To dowód, ?e europejski dostawca mo?e konkurowa? z ameryka?skimi i chi?skimi graczami. My?l? tak?e, ?e warto zaznaczy?, ?e strategi? OVHcloud jest wdra?anie naszych us?ug na ca?ym ?wiecie. Dodam, ?e w tym roku przeprowadzili?my lokalne badanie we wspó?pracy z VMware, które pokaza?o, ?e 91% firm przechowuje dane w Polsce. To oznacza, ?e hostowana chmura prywatna zlokalizowana w polskim centrum danych przez OVHcloud jest dla nich doskona?ym rozwi?zaniem. Nasi klienci mog? zbudowa? chmur? hybrydow?, po??czy? w?asn? infrastruktur? z naszymi us?ugami hostowanej chmury prywatnej i stworzy? rozszerzon? chmur? dopasowan? do swoich potrzeb. Nasi klienci mog? korzysta? z tej samej hostowanej chmury prywatnej, tych samych technologii i tego samego zaplecza biznesowego w innych regionach. To jest bardzo wa?ne, poniewa? jest to odpowied? na specyfik? polskiego rynku. W tej cz??ci Europy dzia?a wielu znakomitych programistów, którzy tworz? fantastyczne rozwi?zania dla firm na ca?ym ?wiecie. Cz?sto zaczynaj? swój biznes lokalnie, w Polsce i stopniowo rozwijaj?  go w regionach, w których znajduj? si? nasze centra danych na ca?ym ?wiecie i wsz?dzie pozyskuj? klientów. A z drugiej strony, je?li firmy chc? przenie?? si? w inny region, OVHcloud umo?liwia ?wiadczenie us?ug na ca?ym ?wiecie. Reagujemy na potrzeby klientów w centrach danych lokalnie. Na koniec warto wspomnie? o inicjatywie GAIA-X, która  ma za zadanie integrowa? dostawców chmur i zak?ada m.in. zbudowanie zintegrowanej mo?liwo?ci logowania do ró?nych us?ug w chmurze. Odwracalno?? b?dzie kluczowym elementem tej inicjatywy. Jest to unikalna warto?? dla europejskich firm, poniewa? u?atwi  budowanie relacji i wspó?prac? z innymi firmami. My, Europejczycy jeste?my inni i nie chcemy by? uzale?nieni od platformy konkretnego dostawcy.

BrandsIT: Dzi?kuj? za rozmow?, to by?a czysta przyjemno??.

Michel Paulin: Dzi?kuj?.

Udostępnij