InPost korzysta z analizy danych w chmurze

Newsroom BrandsIT
4 Min

Finanse, sprzeda? i operacje. W tych obszarach firmy InPost, dane wykorzystywane s? nie tylko jako ?ród?o informacji historycznej. S?u?? bie??cemu podejmowaniu decyzji. Wprowadzenie rozwi?za? chmurowych w firmie jest tak?e krokiem w kierunku zaawansowanej analityki informacji, dzi?ki której organizacja mo?e zapewnia? jeszcze lepsze do?wiadczenia swoim klientom, a tak?e zyskiwa? przewag? na konkurencyjnym rynku.

„Kluczowe jest zasilanie hurtowni w?a?ciwymi danymi, analiza ruchu w wybranych lokalizacjach oraz w?a?ciwe wzbogacanie wiedzy danymi pochodz?cymi z zewn?trznych ?róde?. W naszych danych tkwi ogromny potencja? biznesowy. Wykorzystanie zaawansowanych narz?dzi analitycznych, takich jak Microsoft Power BI, pozwala nam jeszcze lepiej dopasowa? si? do zmieniaj?cych si? potrzeb naszych klientów i wychodzi? naprzeciwko ich oczekiwaniom”mówi Andrzej Grochowalski, CIO w firmie InPost.

Wdro?enie rozwi?za? chmurowych w InPost zosta?o zrealizowane w partnerstwie z PwC Polska. W?a?ciciel ogólnopolskiej sieci paczkomatów korzysta dzisiaj z Microsoft Power BI oraz chmury Azure.

„Rol? doradcy technologicznego jest wskazanie optymalnego rozwi?zania, gotowego spe?ni? wymagania organizacji teraz i w przysz?o?ci. Wypracowane rozwi?zania PwC oparte o technologi? Microsoft oraz znajomo?? specyfiki bran?y, w której dzia?a InPost, pozwoli?y naszym ekspertom wdro?eniowym i biznesowym na szybkie dostosowanie technologii do potrzeb biznesu i wsparcie realizacji celów zak?adanych przez firm?”mówi Marcin Makusak, partner PwC Polska, ekspert w obszarze Business Intelligence.

„InPost jest przyk?adem organizacji, która dotrzymuje kroku innowacji. Firma ?wiadomie rozwija biznes w kierunku chmury, a przede wszystkim realizuje szereg dzia?a? w taki sposób, by jak najlepiej odpowiedzie? na potrzeby klientów. Dane daj? podstaw? do tego, by szy? dzisiaj firm? skrojon? na miar? potrzeb rynku.” mówi Pawe? Jakubik, cz?onek zarz?du w polskim oddziale Microsoft.

Technologie chmurowe wykorzystywane w InPost pozwalaj? nie tylko na analizowanie historii, ale tak?e na bie??ce reagowanie na niepokoj?ce tendencje, takie jak spadek przychodów w danej linii biznesowej, zmniejszenie liczby przesy?ek u kluczowego klienta lub w kluczowym kanale. Analityka si?ga poziomu poszczególnych przesy?ek, co pozwala lepiej zrozumie?, co stoi za liczbami, raportowanymi na koniec miesi?ca. Wreszcie, hurtownia danych umo?liwia planowanie przysz?o?ci poprzez dostarczanie danych do budowania modeli prognostycznych.

„Chcieli?my efektywnie i szybko agregowa? dane generowane w InPost, by wspiera? bie??ce decyzje biznesowe. Pomys?em na to by?o wdro?enie hurtowni danych – na pocz?tku sprzeda?owych i wolumenowych, pó?niej – pochodz?cych z pozosta?ych dzia?ów firmy”rozpoczyna opowie?? Magdalena Ociepka, dyrektor finansowy w InPost.

Firma zdecydowa?a si? na rozwi?zanie przygotowane specjalnie dla niej, jednak oparte o gotowe elementy dost?pne w chmurze, dzi?ki czemu implementacja narz?dzia by?a bardzo szybka. Argumentem przemawiaj?cym za wyborem takiej opcji by? tak?e fakt, ?e w swojej hurtowni danych InPost korzysta z wielu ró?nych ?róde? informacji pochodz?cych z ró?nych systemów. Co wi?cej, na rynku nie by?o gotowego rozwi?zania, które dawa?oby tak? elastyczno?? przy prezentacji wyników ko?cowych.

„By?o dla nas jasne, ?e InPost potrzebuje rozwi?zania, które b?dzie jak najbardziej skalowalne, elastyczne i szybkie do wdro?enia. Wykorzystanie potencja?u chmury jest dzi? nieodzowne podczas budowanie organizacji data-driven. Kluczem do sukcesu, oprócz samej technologii, by?o wdro?enie spójnej polityki zarz?dzania jako?ci? danych oraz praca w oparciu o metodyk? agile. Dzi?ki temu InPost zyska? rozwi?zanie analityczne, które jest szyte na miar? i które mo?e rozwija? samodzielnie, adresuj?c zmieniaj?ce si? potrzeby organizacji” – dodaje Marcin Makusak.

„Nasza hurtownia konsumuje dane z wielu ró?nych systemów. Jej wdro?enie w zakresie sprzeda?y sprawi?o, ?e inne dzia?y dostrzeg?y ogromn? szans?. Obecnie z hurtowni danych korzysta sprzeda?, finanse i operacje. Naszym nast?pnym wyzwaniem b?dzie u?ycie gotowych funkcjonalno?ci Big Data dost?pnych w chmurze. W ten sposób InPost b?dzie móg? rozwija? si? jeszcze szybciej” – podsumowuje Magdalena Ociepka.

Udostępnij