InPost pod swoj? mark? w Hiszpanii i Portugalii

Izabela Myszkowska
4 Min

InPost – lider w?ród platform dostaw dla e-commerce w Europie – przeprowadza rebranding marki Mondial Relay wprowadzaj?c swoj? mark? InPost na rynek hiszpa?ski i portugalski oraz  komunikuje nowy wizerunek marki Mondial Relay we Francji i w krajach Beneluxu. Zmiana jest kontynuacj? realizowanej przez spó?k? strategii udost?pniania nowoczesnych
i ekologicznych rozwi?za? logistycznych dla klientów e-commerce w dostawach ostatniej mili. Jest to tak?e strategiczny krok w rozwoju Grupy na rynkach europejskich oraz rozszerzenie oferty o us?ugi, które poprzez innowacyjne rozwi?zania i technologi? zrewolucjonizowa?y rynek dostaw w Polsce.

„Proces integracji Grupy InPost zak?ada systematyczn? implementacj? najbardziej innowacyjnych rozwi?za? na kolejnych rynkach. Dotyczy to tak?e marki InPost, która jest synonimem jako?ci ?wiadczonych us?ug, a która z sukcesem rozwijana jest w Polsce, Wielkiej Brytani i W?oszech. Z pocz?tkiem lipca zostanie wprowadzona tak?e na rynek hiszpa?ski i portugalski.  We Francji, Belgii i Holandii Grupa InPost b?dzie rozwijana pod mark? Mondial Reley, której wizerunek zosta? unowocze?niony, a marka jest znana z optymistycznego i bardzo konsumenckiego podej?cia do u?ytkowników. Jest to zgodne
ze strategi? Grupy InPost, która jest konsekwentnie wdra?ana na wszystkich rynkach”mówi Rafa? Brzoska, za?o?yciel i Prezes InPostu.

Efekt paczkomatowego motyla

Kiedy InPost przej?? w lipcu 2021 Mondial Relay (Francja: 12 000 PUDO), rynkowego lidera dostaw out of home (OOH) oraz alternatywnych punktów dostaw (PUDO – Pick-Up and Drop-Off), sta? si? najwi?ksz? platform? dostaw dla e–commerce w Europie. Wprowadzenie marki InPost w Hiszpanii i Portugalii oraz od?wie?enie marki Mondial Relay zak?ada wdro?enie szeregu rozwi?za? prokonsumenckich, rozwój sieci punktów odbioru przesy?ek a przede wszystkim przyspieszenie rozbudowy sieci innowacyjnych automatów paczkowych istniej?cych w Polsce pod nazw? Paczkomat® InPost na wszystkich rynkach, zarówno pod mark? InPost, jak i Mondial Relay.

Transfer know – how do Francji i Hiszpanii

We Francji Mondial Relay zatrudnia 1300 pracowników, posiada 4 huby oraz 26 agencji regionalnych. Tylko w 2021 roku firma dostarczy?a ponad 140 milionów paczek.

Dzi?ki transferowi know–how InPost, Mondial Relay istotnie rozszerza swoj? ofert? o sie? Paczkomatów® dost?pnych 24 godziny na dob?, 7 dni w tygodniu stawiaj?c w lipcu tego roku 1000 Paczkomat we Francji. Tym samym coraz wi?ksza grupa klientów Mondial Relay mo?e korzysta? z wygodnej i ekologicznej formy odbiorów i nada? przesy?ek.

Z wdra?anych innowacji i nowych us?ug skorzystaj? tak?e partnerzy e-commerce, tacy jak np.: Decathlon, Lidl czy Zara (Inditex). Dzi?ki nowej us?udze Mondial Relay Express klienci biznesowi oraz u?ytkownicy ko?cowi b?d? mieli zagwarantowan? dostaw? ju? kolejnego dnia.  Pozwoli to zwi?kszy? konkurencyjno?? klientów Mondial Relay, gdy? standardem we Francji, przy zdecydowanej wi?kszo?ci dostaw, s? dostawy +2 dni lub +3 dni.

Dostawy do Paczkomatów® oraz punktów PUDO sta?y si? popularne w?ród francuskich konsumentów nie tylko dlatego, ?e s? praktyczne i ekonomiczne, ale przede wszystkim bardziej przyjazne ?rodowisku. Francuzi doceniaj? je tak?e za krótki czas obioru przesy?ki, który trwa zaledwie kilka sekund.

Grupa InPost posiada tak?e 3200 punktów odbioru paczek w Hiszpani. Rozwój us?ug i wprowadzenie na rynek sieci Paczkomatów® wspiera podpisanie umowy z najpopularniejsz? sieci? stacji paliw Galp, która liczy 570 punktów. Pierwsze automaty Paczkomat® stan? w g?ównych miastach Hiszpani takich jak Madryt, Barcelona, ??Sewilla, Walencja i Malaga.

InPost konsekwentnie umacnia pozycj? lidera w zakresie proekologicznych rozwi?za? a rozwój sieci Paczkomatów® w naturalny sposób przyczyni si? do ograniczenia ?ladu w?glowego w ca?ej Europie. Jeden Paczkomat® oszcz?dza tyle emisji CO2 dziennie, co 9 drzew przez ca?y rok. 52 kg CO2 to tak?e tyle, ile emituj? dojazdy do pracy 44 osób dziennie. Efektywno?? ?rodowiskowa wdra?anych innowacji znajduje potwierdzenie w uznanej certyfikacji. Mondial Relay w Hiszpanii jest sygnatariuszem karty ?rodowiskowej e-commerce FEVAD zgodnej z przyj?tym zobowi?zaniem EVCOM.

Udostępnij