O ponad 52% wzros?y przychody grupy kapita?owej InteliWISE w II kwartale bie??cego roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubieg?ego. Motorem nap?dowym sprzeda?y czo?owego polskiego dostawcy AI s? nie tylko nowe zlecenia, ale tak?e rosn?ce zamówienia na technologie spó?ki nap?ywaj?ce od obecnych klientów.
Przy przychodach ze sprzeda?y na poziomie 1 427 tys. z?, grupa InteliWISE wypracowa?a w drugim kwartale bie??cego roku rekordowy zysk netto na poziomie 278 tys. z?.
– W obliczu epidemii wyra?nie wzros?o zapotrzebowanie na innowacyjne rozwi?zania w zakresie komunikacji. Dlatego oczekiwali?my, ?e nasza dzia?alno?? wypracuje rekordowe przychody. Co wa?niejsze, odnotowanie wysokich wyników kwartalnych nie jest jednostkowym wydarzeniem wynikaj?cym wy??cznie ze specyficznej sytuacji na rynku. Wpisuje si? w ogóln? tendencj? wzrostow? spó?ki – mówi Marcin Strza?kowski, CEO InteliWise.
Rekordowe wyniki spó?ka wypracowa?a równie? na poziomie jednostkowym. InteliWise S.A., warszawska spó?ka specjalizuj?ca si? w projektowaniu innowacyjnych voicebotów oraz chatbotów, zwi?kszy?a przychody do 1 327 tys. z?, co daje wzrost o 67 % w porównaniu do analogicznego okresu roku ubieg?ego roku.
Wynik jest zas?ug? zarówno rozszerzenia zakresu wspó?pracy, jak i zwi?kszenia si? zapotrzebowania na us?ugi w?ród dotychczasowych klientów. Dotyczy to zarówno technologii automatycznych, wspieraj?cych prac? zespo?ów konsultantów i sprzedawców, jak i us?ug outsourcingu.
Narastaj?co, od pocz?tku roku, na poziomie grupy kapita?owej, InteliWISE wykaza? ponad 41% dynamik? wzrostu, osi?gaj?c rekordowe przychody w historii firmy na poziomie 2 357 tys. z?. Na poziomie jednostkowym by?o to odpowiednio 48% i 1 188 tys. z?.
– S?dzimy, ?e Covid-19 to jedynie katalizator zmian dotycz?cych przyzwyczaje? klientów w kontaktach z infoliniami. Rosn?ca liczba u?ytkowników on-line, zw?aszcza m?odszych, rezygnuje z kontaktu telefonicznego na rzecz komunikacji poprzez aplikacje mobilne, g?ównie komunikatory jak Messenger czy whatsapp. Kiedy dzia?ania pracowników infolinii zosta?y utrudnione przez lockdown, nowoczesno?? naszych rozwi?za? zosta?a dostrze?ona. – dodaje Strza?kowski.
Kolejnym motorem wzrostu jest bran?a e-commerce, która ro?nie w tempie dwucyfrowym.
Sklepy zwi?kszaj? wykorzystanie rozwi?za? Inteliwise, gdy? pomagaj? im rozwi?zywa? codzienne, najbardziej czasoch?onne problemy ich klientów online. Dotyczy to szczególnie rozwi?za? omni-channel, czyli wielu kana?ów kontaktu. A ?e ecommerce ro?nie w tempie co najmniej dwucyfrowym, oferta InteliWISE jest coraz bardziej zauwa?alna – dodaje Strza?kowski.Perspektywy bran?y zosta?y dostrze?one równie? przez inwestorów.
– Od d?u?szego czasu obroty akcjami spó?ki wyra?nie rosn?, co przek?ada si? na jej wycen?. W porównaniu z „konkurencj?”, która notuje podobne lub ni?sze wyniki, mamy wci?? bardzo du?y potencja? wzrostu. InteliWISE b?dzie zyskiwa? na rosn?cym rynku rozwi?za? opartych na AI i automatyzacji dla firm. Po??czenie w 100% w?asnej, opatentowanej w USA technologii AI wraz z produktami Omni-channel daje pot??ny potencja? do globalnego rozwoju. – zauwa?a.
Jak podaje globalna firma doradcza McKinsey, rynek rozwi?za? inteligentnych (AI) dla firm wyniesie od 3,5 – 5,8 biliona USD, i w pot??nym stopniu zmieni technologie wspieraj?ce Sprzeda?, Obs?ug? Klienta i Marketing.