Inter Cars SA, drugi co do wielko?ci dystrybutor cz??ci samochodowych na rynku europejskim i ósmy na ?wiecie, z obrotami na poziomie ok. 10 mld PLN rocznie i niemal 30 proc. udzia?em w rynku, konsekwentnie realizuje strategi? migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris zosta? przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.
„Na przestrzeni lat z ma?ej, rodzinnej firmy uro?li?my do rozmiarów du?ego, z?o?onego przedsi?biorstwa i wci?? widz? potencja? na przynajmniej kilkukrotne zwi?kszenie wzrostu dzi?ki kontynuowaniu transformacji cyfrowej do chmury.” – mówi Robert Kucharczyk, CIO Inter Cars SA.
Inter Cars SA wykorzystuje Microsoft Dynamics CRM Cloud Platform do komunikacji z ponad 1000 warsztatów oraz 250 biurami handlowymi w ca?ej Europie. Praca w takim modelu nie jest ju? ograniczona do jednego urz?dzenia i lokalizacji, ale pozwala na swobodn? wspó?prac? z osobami pracuj?cymi na ró?nych urz?dzeniach, aplikacjach, dokumentach czy w innych miejscach.
„Microsoft jest naszym zaufanym partnerem od wielu lat. Dlatego naturalne jest, ?e poszukuj?c nowych rozwi?za? i eksploruj?c nowe technologie, zdecydowali?my si? skorzysta? z us?ug tego globalnego dostawcy.” – podkre?la Tomasz Skórski, Digital Products Development and Architecture Manager, HQ Digital Transformation Department, Inter Cars.
Model chmury wp?ywa na kreowanie nowych rozwi?za? wzbogacaj?cych ofert? i eliminuj?cych utrudnienia zwi?zane z zarz?dzaniem baz? produktów, ich dystrybucj? i sprzeda??. W celu minimalizacji ogranicze? spó?ka wprowadzi?a wersj? cyfrow? katalogu cz??ci. Zastosowanie chmury Microsoft Azure pozwoli?o zbudowa? katalog 3,5 miliona cz??ci motoryzacyjnych online, z którego ka?dego dnia korzysta ju? ponad 35 tys. klientów firmy w warsztatach na kilkunastu rynkach europejskich. Chmura zapewnia równie? mo?liwo?? bie??cej aktualizacji danych dotycz?cych listy pojazdów i dost?pu do nowo?ci, aktualnych cen magazynowych czy cen hurtowych.
Aby pozosta? konkurencyjnymi, firmy adaptuj? kolejne systemy opieraj?ce si? na zaawansowanych mechanizmach analitycznych, ??cz?cych wiedz? i dane p?yn?ce z wielu równolegle po??czonych ?róde?. Mog? je dzi?ki temu swobodnie wykorzystywa? do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych w czasie rzeczywistym. Ta sama technologia mo?e by? z powodzeniem wykorzystywana do rozwi?zywania kluczowych wyzwa?, np. w jaki sposób lepiej anga?owa? klientów, wspiera? pracowników, optymalizowa? modele operacyjne czy przekszta?ca? ofert? produktow?.
Kolejny, ?mia?y krok w chmur?
Najnowszym pionierskim etapem transformacji Inter Cars w oparciu o Microsoft Azure jest migracja kluczowego systemu biznesowego, jakim jest ?rodowisko e-commerce SAP Hybris do chmury. To pierwsza taka migracja w Polsce.
„Istotnym elementem migracji by?o zachowanie ci?g?o?ci sprzeda?y. Uda?o si? nam to wykona? w 100% a nasi klienci nie odczuli tej zmiany. ?mia?o mo?emy powiedzie?, ?e by? to najszybciej poprowadzony projekt w Inter Cars, który zacz?? si? de facto tydzie? przed maksymaln? granic? czasu na jego przeprowadzenie” – mówi Katarzyna Wojczak, IT Competence Centre Manager w spó?ce Inter Cars SA.
Wdro?enie tego rozwi?zania sprawi?o, ?e pracownicy Inter Cars osi?gn?li pe?n? samodzielno?? dzi?ki dost?powi do wszystkiego, czego potrzebuj? w zarz?dzaniu aplikacjami biznesowymi prosto z chmury.
Wcze?niejsze do?wiadczenia w obszarze prac nad zmianami pokazywa?y, ?e konieczno?? zaanga?owania wielu osób przek?ada?a si? na d?ugi czas realizacji, dzisiaj krytyczne dla biznesu zmiany mo?na zrealizowa? nawet w ci?gu zaledwie 15 minut, co jest jedn? z przewag obranej drogi rozwoju przedsi?biorstwa.
„Sami zbudowali?my w?asn? infrastruktur?. Element po elemencie dopasowuj?c idealnie do tego, czego oczekiwali?my i wymagali?my od tej platformy jednocze?nie utrzymuj?c transparentno?? kosztów ponoszonych na t? infrastruktur?. – dodaje Katarzyna Wojczak.
Post?puj?cy rozwój cyfrowego handlu i tej cz??ci firmy spowodowa? potrzeb? zwi?kszenia dost?pno?ci mocy obliczeniowej niezb?dnej dla zachowania prawid?owego dzia?ania firmy. Decyzja o zmianie by?a równie? podyktowana transformacj? wewn?trz organizacji i nowym rodzajem pracy poszczególnych zespo?ów, a tak?e potrzebami wdra?ania b?yskawicznych zmian, bez konieczno?ci ponoszenia wysokich kosztów „produkcyjnych”.
„Microsoft Azure jest zbiorem puzzli, z których mo?emy uk?ada? dowoln? architektur? IT, wymagan? do wdro?enia. Dla Inter Cars istotne by?y ?rodowiska baz danych, systemy aplikacyjne, które b?d? automatycznie skalowane – podsumowuje Jacek Zadro?ny, Azure Business Architect w Microsoft. „Oczywi?cie nie mo?emy zapomina? o kwestii nadrz?dnej, jak? jest bezpiecze?stwo”.
Inter Cars za?o?y?, ?e w 3 lata zoptymalizuje konsumpcj? chmury. W wyniku wspó?pracy obu zespo?ów uda?o si? to osi?gn?? na poziomie 20%, obni?aj?c rzeczywiste zu?ycie poni?ej poziomu bazowego. W trakcie wdro?enia zosta?a tak?e przeprojektowana architektura systemu, m.in. w zakresie logowania, monitoringu wydajno?ci czy warstwy bazodanowej. Za zmiany odpowiada? zespó? in?ynierów Microsoft.