IRON VR – spó?ka zale?na notowanego na NewConnect Carbon Studio – zapowiada przeprowadzenie emisji akcji spó?ki w formule crowdinvestingu. Firm? inwestycyjn? po?rednicz?c? w oferowaniu akcji b?dzie Dom Maklerski INC SA, a warunki emisji i nabycia akcji zostan? zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. Wkrótce spó?ka przedstawi szczegó?y emisji akcji, która poprzedza? b?dzie planowany na 2021 rok debiut spó?ki na rynku NewConnect. Tak?e w przysz?ym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowa? akcji spó?ki z NewConnect na rynek g?ówny GPW. Ponad to Iron VR zawar?o umow? z Movie Games na wykonanie VR-owych wersji czo?owych produkcji warszawskiego studia. Spó?ka zak?ada produkcj? kilku gier rocznie.
Iron VR powsta?o w styczniu 2020 w celu tworzenia mniejszych gier (na w?asnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenoszenie gier innych producentów do wirtualnej rzeczywisto?ci. Spó?ka zak?ada produkcj? kilku gier rocznie.
– Ze wzgl?du na dynamicznie rozwijaj?cy si? rynek wirtualnej rzeczywisto?ci, planujemy w przysz?ym roku do??czenie Iron VR do grona spó?ek notowanych na NewConnect, aby podnie?? wiarygodno?? spó?ki w oczach inwestorów, kontrahentów i przysz?ych partnerów biznesowych. Wcze?niej jednak przeprowadzimy emisj? akcji spó?ki, która ma nam pomóc w dynamicznym rozwoju firmy. Emisja odb?dzie si? ju? niebawem. – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR i cz?onek zarz?du Carbon Studio.
Szczegó?y emisji oraz cele kampanii Iron VR przedstawi wkrótce. Warunki oferty zostan? zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. W procesie tym wspiera? studio b?dzie Dom Maklerski INC SA. – W przysz?ym roku zamierzamy tak?e przenie?? notowania akcji Carbon Studio z NewConnect na GPW. Niew?tpliwie 2021 rok b?dzie dla nas prze?omowy. – mówi Karolina Koszuta. – Dodatkowo, jako Iron VR, liczymy na do?wiadczenie rynkowe Carbon Studio, które mam nadziej? pomo?e spó?ce w p?ynnym procesie wej?cia na parkiet. Zdradz? te?, ?e w Iron b?dziemy wykorzystywa? technologi? Aurelius, któr? u?ywamy przy pracach Carbona. Ma ona na celu przyspieszy? prac? nad projektami studia. – dodaje.
W sierpniu 2020 Iron VR zawar?o umow? o ?cis?ej wspó?pracy z Movie Games SA, która polega na stworzeniu czo?owych gier z portfolio warszawskiego studia do wirtualnej rzeczywisto?ci. – Wspó?praca z Movie Games jest zgodna z za?o?on? przez nas strategi?, polegaj?c? na pozyskiwaniu zewn?trznych gier. Projekty naszego partnera pozwol? nam tworzy? gry VR na sprawdzonych i uznanych tytu?ach, które powsta?y na klasycznym rynku PC-owym. Wkrótce przedstawimy tytu?y, nad którymi b?dziemy pracowa?. – komentuje Karolina Koszuta.
Movie Games, której akcje s? notowane na NewConnect, jest tak?e akcjonariuszem spó?ki Iron VR. Posiada 10 proc. jej akcji. To wynik pozyskania przez studio akcjonariuszy zwi?zanych z bran?? gier wideo, bowiem w 3Q br. do Iron VR trafi?o ponad 0,91 mln z?. – Dzia?alno?? spó?ki jest i b?dzie finansowana ze ?rodków pochodz?cych od zewn?trznych partnerów – mówi Karolina Koszuta. – Natomiast nadal zachowujemy pe?n? kontrol? nad firm?. Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji Iron VR, a udzia? w g?osach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wynosi 61 proc. – dodaje.
Jeszcze w pa?dzierniku rozpocznie si? kampania marketingowa najwi?kszego projektu Carbon Studio – tytu?u osadzonego w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar.
Dodatkowo Carbon Studio w pa?dzerniku br. zawar?o umow? ze studiem Hypnotic Ants na gr? Dreamo VR w wersji na gogle Oculus Quest. Tytu? z portfolio wydawniczego Carbon Studio b?dzie zawiera? technologi? sterowania d?o?mi bez u?ycia elektronicznych kontrolerów ruchu.
Kilka dni temu swoj? premier? mia? najnowszy sprz?t wirtualnej rzeczywisto?ci. Na rynku pojawi?y si? gogle Oculus Quest 2, nale??ce do marki Facebook. – Wraz z pojawieniem si? OQ2 spodziewamy si? nap?ywu wielu nowych u?ytkowników VR – mówi Aleksander Caban, cz?onek zarz?du Carbon Studio.– Nasze produkcje b?d? gotowe do obs?ugi nowego sprz?tu VR. – dodaje Aleksander Caban.
Szacuje si?, ?e rynek gier w 2025 roku osi?gnie warto?? ponad 42 mld USD, a liczba graczy wyniesie 216 mln.