Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka
Posiada wieloletnie do?wiadczenie w PR, przedsi?biorca, by?y reseller i programista. Specjalizuje si? w zarz?dzaniu strategicznym.
4 Min
seo

Każdy z nas codziennie wykorzystuje wyszukiwarkę Google w celu znalezienia interesujących nas informacji – a także produktów, usług, lokali itd. Wyszukiwarka Google jest w stanie samodzielnie wskazać najbliższe nam większe miasto, określając naszą lokalizację i dopasowując wyniki do naszych zapytań.

Wykorzystując możliwości Google skutecznie może rozpocząć działania, dzięki którym możliwe będzie łatwe wypromowanie lokalnego biznesu. Pozycjonowanie lokalne składa się z różnorodnych elementów, które współdziałając umożliwiają pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży oraz sukcesywne budowanie wizerunku danej firmy.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w nieznacznym stopniu różni się od pozycjonowania ogólnego. W obu przypadkach najważniejszą rolę odgrywa optymalizacja strony oraz ilość i jakość linków prowadzących. W przypadku pozycjonowania lokalnego często stosuje się również promowanie za pomocą Google Maps. Najważniejsza różnica polega na tym, że w przypadku pozycjonowania lokalnego istotną część frazy stanowi odniesienie do lokalizacji – miasta, regionu czy nawet kraju. Czym charakteryzują się techniki lokalnego SEO?

  • Zdobywanie linków prowadzÄ…cych do naszej strony jest jednym z bardziej efektywnych sposobów na wypromowanie danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku pozycjonowania lokalnego zazwyczaj wykorzystuje siÄ™ linki z lokalnych serwisów dotyczÄ…cych np. wiadomoÅ›ci z miasta, lokalnych forów czy innych form zamieszczenia linku pozwalajÄ…cych na wskazanie lokalizacji.
  • Pozycjonowanie w Google Maps sprawia, że po wpisaniu przez zainteresowanÄ… osobÄ™ frazy zwiÄ…zanej z danÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… zostanie ona przedstawiona w wynikach wyszukiwania na mapie Google. Dodatkowo dołączone powinny zostać informacje na temat kontaktu, adresu. Koniecznie należy sprawdzić czy wszystkie dane umieszczone w internecie sÄ… zgodne – algorytm Google odnotowujÄ…c, że wszystkie dane sÄ… jednakowe na różnych serwisach i stronach uzna danÄ… stronÄ™ za wiarygodnÄ…. Dodatkowo umieszczenie odpowiednich zdjęć zagwarantuje wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. IstotnÄ… rolÄ™ mogÄ… również odegrać opnie. Pozytywne, ale także negatywne – bo przecież naturalnÄ… rzeczÄ… jest to, że klienci różniÄ… siÄ™ w opiniach. Warto jednak dbać o to, by zapewnić swoim klientom takÄ… jakość, aby przeważaÅ‚ pozytywny feedback.
  • Optymalizacja witryny – przygotowujÄ…c witrynÄ™ pod kÄ…tem pozycjonowania należy zadbać o to, aby w treÅ›ciach na stronie znalazÅ‚y siÄ™ czytelne odniesienia do obszaru dziaÅ‚alnoÅ›ci. JeÅ›li firma dziaÅ‚a na kilka obszarach – np. w kilku sÄ…siednich miastach – warto utworzyć osobne, dedykowane podstrony, tak aby uÅ‚atwić botom Google zidentyfikowanie usÅ‚ug w powiÄ…zaniu z okreÅ›lonÄ… lokalizacjÄ….

Co można zyskać decydując się na pozycjonowanie lokalne?

Korzystając z możliwości lokalnego wypromowania własnej działalności każdy przedsiębiorca może liczyć na długotrwały wzrost zainteresowania klientów. Obecnie internet jest podstawowym źródłem czerpania informacji na wszelkie tematy. Każdy z nas decydując się na wybranie np. lokalnego fryzjera czy restauracji w pierwszej kolejności sprawdza informacje na jej temat w internecie. Wykorzystanie pozycjonowania lokalnego sprawia, że więcej osób zainteresuje się oferowanymi usługami lub towarami. Z pozycjonowanie mogą skorzystać również wszelkie organizacje non profit, np. fundacje.

Stosując metody pozycjonowania na lokalnym rynku każda działalność, niezależnie od jej konkurencyjności czy tego jak długo funkcjonuje na rynku może znacznie polepszyć wyniki finansowe poprzez zwiększenie sprzedaży i zdobycie nowych klientów. Zadbawszy o dobre miejsce w rankingu stron w Google z większą skutecznością można budować pozytywny wizerunek firmy, który zapewni lepszy odbiór przez osoby z zewnątrz oraz wpłynie na wiarygodność przedsiębiorstwa.

Ad imageAd image

Pozycjonowanie lokalne najlepiej powierzyć profesjonalnym firmom zajmującym się promocją w internecie – Agencja SEO LTB Wrocław to miejsce, w którym znajdziesz rozwiązania dopasowane do potrzeb twojego przedsiębiorstwa.

Udostępnij