Salesforce niedawno opublikowa? swój najnowszy raport “State of the Connected Customer”. Badanie obj??o 14 300 konsumentów i nabywców biznesowych z 25 krajów, w tym 650 respondentów z Polski. Raport rzuca ?wiat?o na to, jak sztuczna inteligencja (AI), transformacja cyfrowa i trendy makroekonomiczne wp?ywaj? na oczekiwania i zachowania klientów. Ale co to oznacza dla Polski?
Zmieniaj?ce si? oczekiwania klientów w Polsce
Wed?ug raportu, 62% polskich klientów oczekuje od firm zrozumienia ich zmieniaj?cych si? potrzeb, a 74% oczekuje szybszej obs?ugi w miar? post?pu technologicznego. To pokazuje, ?e firmy musz? by? bardziej elastyczne i reagowa? na dynamiczne zmiany w oczekiwaniach klientów. Nie jest to ju? luksus, ale konieczno??.
Do?wiadczenie vs cena
Raport podkre?la, ?e do?wiadczenie zakupowe jest równie wa?ne jak cena produktu. W Polsce, 79% konsumentów uwa?a, ?e do?wiadczenie zapewniane przez firm? jest tak samo wa?ne jak jej produkty i us?ugi. To otwiera drzwi dla marek, które mog? nie konkurowa? cenowo, ale oferuj? wyj?tkowe do?wiadczenia klientom.
Zaufanie staje si? kluczowym elementem w miar? rozwoju AI. W Polsce, 43% klientów jest zaniepokojonych nieetycznym wykorzystaniem AI przez firmy, a 56% uwa?a, ?e wi?kszy wgl?d w wykorzystanie AI pog??bi?by ich zaufanie. To podkre?la potrzeb? przejrzysto?ci i etyki w wykorzystaniu AI w biznesie.
Pokoleniowe ró?nice w odniesieniu do AI
Milenialsi i pokolenie Z s? bardziej otwarci na wykorzystanie AI, co sugeruje, ?e firmy musz? dostosowa? swoje strategie komunikacji do ró?nych grup demograficznych.
Polskie firmy, podobnie jak ich globalne odpowiedniki, musz? zrozumie?, ?e w erze cyfrowej zaufanie i do?wiadczenie klienta s? równie wa?ne jak cena produktu. Wprowadzenie etycznych i przejrzystych praktyk w zakresie AI mo?e by? kluczowe dla zbudowania tego zaufania i spe?nienia oczekiwa? klientów w nadchodz?cych latach.
Ten artyku? opiera si? na danych i spostrze?eniach z raportu “State of the Connected Customer” opublikowanego przez Salesforce.