Zdobycie wysokiej jakości leadów, poprawa konwersji, zmniejszenie kosztów sprzedaży czy zwiększenie zwrotów z inwestycji to zadania z którymi codziennie przychodzi zmierzyć się działom marketingu i sprzedaży setkom tysięcy firm. Wiedząc, jak wymagające i trudne jest utrzymanie dobrej pozycji oraz ile marnuje się pieniędzy zarówno w procesie pozyskiwania leadów, jak i w ich późniejszej weryfikacji, postanowiliśmy poszukać rozwiązania, które pomogłoby w automatyzacji i usprawnieniu ścieżki do zdobycia danych kontaktowych potencjalnego klienta.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to niewÄ…tpliwie podstawowy element każdej kampanii marketingowej, pozwalajÄ…cy na efektywne wykorzystanie zasobów, co w konsekwencji przekÅ‚ada siÄ™ na przychody danej firmy. Mianem lead okreÅ›lany jest po prostu potencjalny klient, który wypeÅ‚niÅ‚ stosowny formularz kontaktowy, wysÅ‚aÅ‚ zapytanie dotyczÄ…ce oferty bÄ…dź skontaktowaÅ‚ siÄ™ mailowo z firmÄ…. Zdecydowana wiÄ™kszość firm pozyskuje leady sprzedażowe z wykorzystaniem formularzy na swoich stronach internetowych, landing page’ach, gdzie ruch w głównej mierze dostarczany jest od zewnÄ™trznych wydawców, sieci reklamowych i domów mediowych. Takie rozwiÄ…zanie bez wÄ…tpienia umożliwia zebranie dużej iloÅ›ci danych kontaktowych, co jednak nie decyduje jeszcze o sukcesie. Z uwagi na różne źródÅ‚a pochodzenia oraz wÄ…tpliwÄ… jakość, proces weryfikacji zajmuje zdecydowanie wiÄ™cej czasu. W takiej sytuacji dodatkowo zwiÄ™kszajÄ… siÄ™ koszty sprzedaży.Â
Â
Należy podkreÅ›lić, że w rozliczeniach tzw. CPL, oferowanych najczęściej przez sieci reklamowe, trzeba zapÅ‚acić za wszystkie dostarczone leady, czyli również za te, które nie majÄ… dla przedsiÄ™biorcy żadnej wartoÅ›ci biznesowej, a podane w nich dane czÄ™sto sÄ… błędne. Same dane kontaktowe to informacje, które wymagajÄ… przetworzenia. Tymczasem już dziÅ›, dziÄ™ki prostym narzÄ™dziom można z Å‚atwoÅ›ciÄ… weryfikować wiÄ™cej niż tylko imiÄ™, telefon, czy adres e-mail klienta. Z pewnoÅ›ciÄ… wykorzystanie takich rozwiÄ…zaÅ„ pozwala znaczÄ…co zwiÄ™kszyć zakres wiedzy o potencjalnym odbiorcy. Szersza perspektywa niewÄ…tpliwie stwarza realne możliwoÅ›ci optymalizacji wielu kosztów i procesów biznesowych. Skuteczność kampanii reklamowych i dziaÅ‚aÅ„ realizowanych online zależy przede wszystkim od możliwoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci wykorzystania zebranych informacji.Â
Narzędzia do generowania leadów
Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy podjąć w procesie generowania leadów sprzedażowych jest dokładne sprecyzowanie person i określenie ich ról w procesie zakupowym. W takim przypadku jesteśmy w stanie dobrze poznać odbiorcę – będziemy świadomi jego oczekiwań i możemy zaoferować to, czego akurat w tym momencie potrzebuje. Takie informacje z pewnością będą głównym wyznacznikiem w podejmowaniu konkretnych działań i pozwolą na dobranie odpowiedniej drogi komunikacji. Za pomocą innowacyjnej platformy DMSales możesz w łatwy sposób zbudować profil idealnego klienta na podstawie wielu filtrów i tagów. Następnie do tej wybranej grupy odbiorców możesz zrealizować kampanię e-mail, która będzie miała na celu generowanie leadów.
DziÄ™ki skrypcie analitycznym DMSales w dokÅ‚adny sposób zidentyfikujesz osoby, które mogÄ… być zainteresowane TwojÄ… ofertÄ… i poznasz osoby przebywajÄ…ce na Twojej stronie internetowej. W tym miejscu warto również wspomnieć o algorytmach i maszynowym uczeniu, dziÄ™ki którym kampanie realizowane za pomocÄ… platformy DMSales osiÄ…gajÄ… lepsze wyniki i przynoszÄ… zwrot z inwestycji. Szersza wiedza na temat odbiorców umożliwia skierowanie do nich odpowiedniego przekazu marketingowego, odpowiadajÄ…cego na ich potrzeby. Na podstawie danych behawioralnych i geo-demograficznych możliwe jest dokÅ‚adne spersonalizowanie oferty i dotarcie do klientów, na których Ci zależy.Â
Za pomocÄ… Platformy DMSales wygenerujesz aktualne, zgodne z RODO rekordy, dziÄ™ki którym dotrzesz do odbiorców realnie zainteresowanych TwojÄ… ofertÄ….Â
Dlaczego warto generować leady?Â
- Pozyskiwanie leadów daje wiele korzyÅ›ci m.in.:Â
- Poszerzanie bazy potencjalnych klientów: pozyskujesz informacje od osób zainteresowanych Twoimi usÅ‚ugami lub produktami.Â
- Wzrost skuteczności działań marketingowych: skupiasz się na określonej grupie docelowej.
- Oszczędność czasu i pieniędzy: kierujesz przekaz do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.
- Wzmocnienie relacji z potencjalnymi i przyszÅ‚ymi klientami: przypominasz im o sobie i przekazujesz wartoÅ›ciowe treÅ›ci.Â
Podsumowanie
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to cel większości działań marketingowych. Celem tego rodzaju kampanii jest zebranie informacji o odbiorcy, a następnie dokładne sprofilowanie oferty. Przeprowadzenie udanej kampanii leadowej i posiadanie wartościowych kontaktów zainteresowanych ofertą może stanowić jedno z najważniejszych źródeł przychodu dla Twojego biznesu, dlatego warto wykorzystać to narzędzie we własnej firmie.