Jak prowadzi? kana?y SM na rynku IT?

Izabela Myszkowska
4 Min

Liczba osób korzystaj?cych z mediów spo?eczno?ciowych na ca?ym ?wiecie wynosi ponad 4,48 miliarda, a przeci?tny u?ytkownik korzysta z 6,6 platform mediów spo?eczno?ciowych miesi?cznie. Popularne platformy, takie jak Facebook, maj? miesi?cznie ponad 65,86 proc. u?ytkowników loguj?cych si? codziennie. W Polsce natomiast z social mediów korzysta 27 milionów osób. To ogromne wyzwanie dla firm. Ka?da bran?a ma bowiem swoj? specyfik?. Jak prowadzi? kana?y SM na rynku IT? ?wiatowe trendy pokazuj?, ?e najwa?niejsza jest personalizacja.

40 proc. wszystkich u?ytkowników Internetu na ca?ym ?wiecie korzysta z mediów spo?eczno?ciowych w celach zawodowych. Do najpopularniejszych platform nale??: Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Ogromna popularno?? mediów spo?eczno?ciowych sprawia, ?e firmy s? zobligowane do tworzenia kreatywnych i spersonalizowanych strategii komunikacji, w celu dotarcia do odpowiednich grup docelowych.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia komunikacji

31 proc. profesjonalistów B2B twierdzi, ?e sprzeda? spo?eczno?ciowa pozwoli?a im na budowanie g??bszych relacji z klientami. A jaka jest odpowied? rynku? A? 92 proc. kupuj?cych z obszarów B2B jest gotowych na nawi?zanie wspó?pracy z firmami, które s? liderami w bran?y. Pokonanie konkurencji i generowanie odpowiednich tre?ci to ogromne wyzwanie.

  – Kluczem do sukcesu jest posiadanie odpowiedniej komunikacji marki. Ta powinna by? contentowa i spójna. Marka musi komunikowa? si? w kana?ach tradycyjnych, online, a tak?e za pomoc? swoich pracowników w ramach marketingu referencyjnegomówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarz?du Agencji PR Commplace.Obserwujemy, ?e firmy, które maj? spójn? strategi? i aktywnie dzia?aj? w social mediach, generuj? wy?sze przychody i maj? lepsze wyniki sprzeda?owe. Nie chc? generalizowa?, poniewa? na sprzeda? wp?ywa wiele czynników, w tym otoczenie gospodarcze. Niemniej jednak wspó?czesny konsument pragnie kupowa? tu i teraz, a tak?e mie? bezpo?redni kontakt ze sprzedawc?. 

Dla konsumenta XXI wieku bezpo?redni kontakt oznacza responsywno??, a tak?e dost?pno?? sprzedawcy przez ca?? dob?. Takie w?a?nie mo?liwo?ci daje Internet.

Jak prowadzi? kana?y SM na rynku IT?

Bran?a IT jest specyficzna i posiada okre?lony model sprzeda?y. Producent mo?e bezpo?rednio dociera? do swoich klientów b?d? realizowa? zadania sprzeda?owe za pomoc? dystrybutorów i integratorów – model drugi jest zdecydowanie bardziej popularny w Polsce. Jak prowadzi? kana?y SM na rynku IT? Tu tak?e kluczem jest odpowiednia strategia komunikacji.

  – Firma powinna na pocz?tku okre?li? cele komunikacyjne. Istotne s? grupy docelowe, do których chce dotrze?. Z jednej strony b?d? to potencjalni klienci, z drugiej za? pracownicy i potencjalni kandydaci do pracy. Jak wiemy, bran?a IT boryka si? z ogromnym brakiem r?k do pracy, a odpowiednio dobrana komunikacja mo?e temu zaradzi?mówi Sebastian Kopiej z Commplace. 

Umiej?tno?? tworzenia prawdziwych relacji mi?dzyludzkich to jedna z kluczowych korzy?ci mediów spo?eczno?ciowych dla biznesu. Wa?ne jest generowanie autentycznego przekazu, a tym samym budowanie zaufania wobec marki i jej pracowników. Firmy powinny pokazywa?, i? interesy klientów s? dla nich bardzo wa?ne, ale kluczowy jest przekaz i warto?ci firmy.

Podczas tworzenia strategii komunikacji warto tak?e zadba? o personal branding poszczególnych ekspertów firmy. Budowanie marki osobistej odgrywa ogromn? rol? w ?wiecie social mediów i pozycjonuje firm? na konkurencyjnym rynku.

TEMATY:
Udostępnij