Jak zdobywa? popularno?? na Instagramie?

Newsroom BrandsIT
7 Min

Instagram jest drugim po Facebooku medium spo?eczno?ciowym obejmuj?cy swoim zasi?giem ca?y ?wiat. U?ytkownicy tych serwisów liczeni s? ju? w miliardach, co pokazuje w któr? stron? zmierza rozwój komunikacji mi?dzyludzkiej. Codziennie na Instagramie jego u?ytkownicy pozostawiaj? ?lad swojej aktywno?ci w postaci reakcji na zamieszczane tam tre?ci. Wed?ug statystyk tych reakcji jest prawie 5 miliardów dziennie. Rodzi si? pytanie: jak uzyska? zainteresowanie w tej ogromnej masie polubie?, obserwacji, komentarzy? Wbrew pozorom odpowied? nie jest taka prosta.

Jak zdobywa? popularno?? na Instagramie?

Instagram jest drugim po Facebooku medium spo?eczno?ciowym obejmuj?cy swoim zasi?giem ca?y ?wiat. U?ytkownicy tych serwisów liczeni s? ju? w miliardach, co pokazuje w któr? stron? zmierza rozwój komunikacji mi?dzyludzkiej. Codziennie na Instagramie jego u?ytkownicy pozostawiaj? ?lad swojej aktywno?ci w postaci reakcji na zamieszczane tam tre?ci. Wed?ug statystyk tych reakcji jest prawie 5 miliardów dziennie. Rodzi si? pytanie: jak uzyska? zainteresowanie w tej ogromnej masie polubie?, komentarzy i obserwuj?cych na Instagramie? Wbrew pozorom odpowied? nie jest taka prosta.
Wi?kszo?ci u?ytkowników zale?y na zgromadzeniu jak najwi?kszej ilo?ci reakcji, nale?y wi?c przej?? do dzia?ania.

Od czego zacz?? dzia?ania na Instagramie?

Podstawa to rejestracja i stworzenie w?asnego profilu. To wydawa? by si? mog?o prosta sprawa. No nie do ko?ca jest to proste. Je?eli rejestracja jest tylko po to by by? zarejestrowanym i obserwowa? innych to zg?oszenie w?asnego akcesu w zupe?no?ci wystarczy. Co innego kiedy za pomoc? tego medium spo?eczno?ciowego pragnie si? wypromowa? w?asn? osob?, firm? czy produkt. W tych przypadkach sama rejestracja nie wystarczy. Aby zdoby? zainteresowanie nale?y si? do tego przygotowa?, za?o?y? plan dzia?ania, stworzy? materia? do tego dzia?anie i opracowa? koncepcj? realizacji swoich poczyna?.

Podstawowy sposób na zdobywanie popularno?ci na Instagramie.

Najpro?ciej jest zacz?? od obserwacji innych o podobnych zainteresowaniach, podpatrywa? firmy o podobnym profilu dzia?alno?ci, obserwowa? analogiczne produkty reklamowane na portalu.
Kolejny krok to publikacja tre?ci w oparciu o poczynione obserwacje. Kiedy ju? profil ruszy, nadchodzi czas na aktywne uczestnictwo w ?yciu instagramowej spo?eczno?ci. Lajkowanie innych, polubienia profili innych u?ytkowników, komentarze pod umieszczanymi tre?ciami, to powinien by? chleb powszedni ka?dego komu zale?y na wzro?cie popularno?ci w?asnej.
W tym miejscu warto wspomnie? o czym? takim jak „zasada wzajemno?ci”, sprowadzaj?ca si? do tego, ?e je?eli ja reaguj? na twoje publikacje to w zamian ?wiadomie czy nie?wiadomie oczekuj? analogicznej reakcji. W wielu przypadkach to dzia?a i w ten sposób ca?a machina poma?u zaczyna rusza?. Oczywi?cie nale?y mie? ?wiadomo?? tego, ?e giganci posiadaj?cy milionowe czy id?ce w setki tysi?cy spo?eczno?ci, nie b?d? stosowali zasady wzajemno?ci. Ta zasada dzia?a dobrze na pocz?tku drogi do sukcesu, pó?niej nale?y uruchamia? kolejne dzia?ania.

Okre?lenie grupy docelowych odbiorców

Z Instagrama korzystaj? osoby w ró?nym wieku, o ró?nym statusie maj?tkowym, posiadaj?cy ro?ne wykszta?cenie itp. Dodatkowo spo?eczno?? dzieli si? na pracuj?cych i niepracuj?cych, wierz?cych i niewierz?cych i takich podzia?ów mo?na by jeszcze wiele wymieni?. Wa?ne jest to, aby wybra? swoj? w?asn? docelow? grup? odbiorców, do których chce si? dotrze? z przekazem. Nie ma mo?liwo?ci, poza paroma przypadkami, trafi? w gusty i upodobania wszystkich, dlatego tak wa?na jest „selekcja” i okre?lenie w?asnych odbiorców. To kolejny najprostszy element dzia?ania na Instagramie.

Cz?stotliwo?? zamieszczania postów.

Im wi?cej publikacji na profilu tym wi?ksze prawdopodobie?stwo zyskania nowych odbiorców, wi?kszej ilo?ci innych reakcji. Aby prowokowa? ruch nie wystarczy jeden post dziennie, a nie daj Bo?e raz na jaki? czas, w ten sposób dzia?aj?c nie osi?gnie si? nic. 4-5 postów dziennie to niemal?e obowi?zek dla pocz?tkuj?cego profilu. Posty powinny by? utrzymane w odpowiednim zbie?nym klimacie i o podobnej tematyce. Jest to bardzo istotne zw?aszcza w przypadku promocji osobistej, firmowej czy produktowej. Nale?y pami?ta?, ?e pewna dowolno?? tematyczna zdj?? publikowanych na Instagramie je?li nie jest si? zawodowym fotografem, to bardzo z?e dzia?anie. A i fotograf ma wi?ksze szanse je?li bardziej sprecyzuje zakres swojego fotograficznego zainteresowania np. do portretów, krajobrazów, zdj?? dzieci, okoliczno?ciowych imprez itp. Zdj?cia na promowanym profilu powinny by? zbie?ne tematycznie i nie mog? by? „od sasa do lasa” czyli traktuj?ce o wszystkim. To samo dotyczy innych zamieszczanych tre?ci.

Komentarze – nie wolno ich bagatelizowa?.

Jedn? z najbardziej po??danych reakcji s? komentarze pod postami. Algorytmy s? tak ustawione, ?e bardzo „przychylnie” traktuj? posty z du?? ilo?ci? komentarzy. Ka?dy komentarz zamieszczony pod postem, powinien mie? odpowied? emitenta tre?ci. Komentowa? powinno si? te? posty innych osób. Dobrze jest komentowa? zbli?one tre?ciowo profile, na których jest ma?o komentarzy, dzi?ki temu na pewno mo?na uzyska? odpowied?, a to ju? pierwszy krok do nawi?zania relacji.
Warto u?wiadomi? sobie, ?e poprzez komentowanie innych u?ytkowników, mo?na wywo?a? zainteresowanie jeszcze innych obserwatorów komentowanego profilu i przyci?gn?? ich do w?asnego. Im wi?cej komentarzy tym szybciej w?asny profil zyskuje na popularno?ci.
Hejty, lub jakiekolwiek inne nieprzychylne komentarze bardzo cz?sto tworz? wi?ksze zainteresowanie i przyci?gaj? wi?cej reakcji, a przecie? o to chodzi w promocji. Nie powinno si? usuwa? nieprzychylnych komentarzy pod warunkiem, ?e s? merytoryczne, a nie s? wulgarne czy w jakiejkolwiek formie nienawistne.

Promowanie w?asnego profilu poza Instagramem

Wi?kszo?? u?ytkowników Instagrama prowadzi równie? w?asne profile na innych platformach spo?eczno?ciowych. Do standardu nale?y posiadanie tak?e profilu na Facebooku, warto wobec tego za??czy? do profilu facebookowego informacji o profilu na Instagramie. Du?a grupa osób czy firm posiada tak?e swoje w?asne strony internetowe, blogi, landing page itp. no?niki i wsz?dzie tam powinny by? równie? zawarte informacje i odno?niki do w?asnego profilu na Instagramie. Mo?na tak?e zdecydowa? si? na zakup obserwuj?cych na Instagramie bo jest to najprostsze i efektywne. Tradycyjne wizytówki w klasycznej formie obok podstawowych informacji o sposobach komunikacji, tak?e powinny posiada? informacje o koncie na Instagramie. W im wi?kszej ilo?ci miejsc zamieszona b?dzie informacja o posiadanym profilu instagramowym tym wi?ksza szansa na zyskanie nowego odbiorcy.

Udostępnij