Dzia?ania promocyjne, które przemawiaj? do klientów
Dzia?ania marketingowe, jakie podejmujemy, nie mog? by? oderwane od realiów rynkowych. Nale?y dostosowa? si? nie tylko do specyfiki bran?y, ale równie? ogólnych tendencji. Jedn? z nich jest obecnie ekologia. Bez wzgl?du na bran??, istnieje mo?liwo?? wdro?enia rozwi?za? przyjaznych naturze. Co przemawia do klientów? Z jednej strony mog? by? to nowoczesne technologie, które pozwol? zmniejszy? emisj? CO2, z drugiej strony dobrze sprawdzaj? si? równie? ró?nego typu gad?ety, takie jak woreczki ekologiczne. Warto rozdawa? je klientom w formie dodatku do zakupów albo po prostu, jako prezent dla sta?ych kontrahentów. Dzia?ania proekologiczne ?wiadcz? o ?wiadomo?ci w?a?cicieli marki i przej?cia na siebie odpowiedzialno?ci.
Komu i jak rozdawa? gad?ety reklamowe?
Jednym ze sposobów na zwi?kszenie rozpoznawalno?ci marki jest rozdawanie gad?etów z jej logo lub nazw?. Taka praktyka nie jest niczym nowym, jednak wci?? sprawdza si? doskonale. Jak wspomniano powy?ej, kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich akcesoriów, np. wykonanych z naturalnych materia?ów. Znale?? je mo?na w sklepie internetowym https://www.natura.slupsk.pl. Pozostaje jednak pytanie, jak w?a?ciwie je rozdawa?? Firmy przyjmuj? ró?ne strategie, przy czym wiele zale?y tutaj od rodzaju gad?etów oraz bud?etem, jakim dysponuj?. Do popularnych sposobów zaliczy? mo?na podarowanie gad?etów reklamowych:
- sta?ym klientom jako dodatek do prezentu ?wi?tecznego,
- klientom, którzy zrobi? zakupy za okre?lon? kwot?,
- osobom, bior?cym udzia? w targach tematycznych i innego typu imprezach,
- pracownikom.
Ide? gad?etów reklamowych jest zwi?kszenie popularno?ci marki. Chcemy, aby us?ysza?o o niej jak najwi?cej osób, dlatego ich rozdawanie jest dobrym sposobem, aby zainteresowa? potencjalnego klienta swoj? ofert?.
Reklama internetowa – jakie kana?y wybra??
W dzisiejszych skomputeryzowanym ?wiecie trudno zatrzyma? si? na reklamie tradycyjnej. Nie przynosi ona ju? tak dobrych efektów, jak jeszcze kilka lat temu. Warto wi?c uzupe?ni? j? o reklam? internetow? – w tym kontek?cie mamy naprawd? du?o mo?liwo?ci, zaczynaj?c od w?asnej strony internetowej, na promocji w mediach spo?eczno?ciowych ko?cz?c. Problem tkwi najcz??ciej w wyborze kana?ów komunikacyjnych. Najlepiej dostosowa? je do klienta – nie wszyscy korzystaj? z Facebooka, zw?aszcza je?li chodzi o seniorów, natomiast m?odzie? niekoniecznie odwiedza strony www. W reklamie internetowej nie nale?y ogranicza? si? do jednego kana?u – zdecydowanie lepsze efekty osi?gniemy, gdy wybierzemy ich kilka.
?wiadomo?? marki – jak j? podtrzyma??
Kluczem do zwi?kszenia rozpoznawalno?ci marki jest dzi? nie tylko zdobycie klienta, ale przede wszystkim jego zatrzymanie. D??ymy do tego, aby marka kojarzy?a si? z konkretnymi epitetami b?d? warto?ciami. Nie bez powodu tak cz?sto spotykamy has?a: “premium”, “jako??”, “starannie dobrane sk?adniki”. To one, a tak?e podobne sformu?owania powinny kojarzy? si? klientom z mark?. Tak? strategi? obrali rynkowi giganci, którzy dzi? ciesz? si? ogromn? popularno?ci?.
Je?li promujemy produkty jako te na co dzie?, nie podkre?lajmy, ?e nadadz? si? one równie? na wyj?tkowe okazje. Faktem jest, ?e klienci maj? tendencj? do szufladkowania marki, dlatego, je?li jest ona “od wszystkiego”, niekoniecznie zapisze si? w ich pami?ci. Dobra strategia marketingowa to kolejne dzia?ania, które sprawiaj?, ?e klienci zaczynaj? identyfikowa? si? z mark?. Dlatego bardzo istotne jest wychodzenie naprzeciw ich potrzebom czy preferencjom. ?wiadomo?? marki musi pozosta? w kliencie nawet po dokonaniu zakupu czy skorzystaniu z us?ugi. Budujemy j? ju? od momentu zapoznania si? z firm?, jednak warto patrze? szerzej i nie ogranicza? si? wy??cznie do wysokiej jako?ci obs?ugi klienta.