Jako?? czy cena? Co jest przewag? rynkow? w przemy?le wg M?P?

Izabela Myszkowska
3 Min

Wed?ug firm przemys?owych z sektora M?P g?ównymi czynnikami, które decyduj? o osi?gni?ciu przewagi rynkowej jest wysoka jako?? produktów ko?cowych (44,3 proc.), najni?sze ceny (31,3 proc.) oraz wykwalifikowana kadra (25,7 proc.). W porównaniu do badania przeprowadzonego w 2021 spad?o znaczenie terminowo?ci, a wzros?o dobrych relacji z kontrahentami.

Jak wynika z badania Siemens Financial Services w Polsce, co drugi ankietowany (44,3 proc.) uwa?a, ?e przewag? konkurencyjn? daje wysoka jako?? produktów. Na drugim miejscu przedsi?biorcy z bran?y obróbki metali, przetwórstwa tworzyw sztucznych i spo?ywczej najcz??ciej wskazuj? na najni?sze ceny – 31,3 proc.

Z kolei co czwarty badany wymienia wykwalifikowany zespó? pracowników oraz terminowo??. Podobny odsetek respondentów uwa?a, ?e istotne s? równie? dobre relacje z kontrahentami.

– Zdobycie przewagi nad konkurencj? wymaga pracy i zaanga?owania. Przedsi?biorca w tym celu powinien  skupi? si? m.in. na budowaniu dobrych relacji z kontrahentami czy tworzeniu profesjonalnego zespo?u. Wi??e si? to równie? z inwestycjami w maszyny i urz?dzenia, które zapewniaj? wysok? jako?? produkcji i s? du?o mniej energoch?onne ni? starsze sprz?ty. To szczególnie wa?ne, poniewa? co druga firma przemys?owa z sektora M?P uwa?a, ?e najwi?kszym wyzwaniem w najbli?szym czasie b?d? w?a?nie wysokie ceny energii. Wed?ug danych z raportu Siemens Financial Services „Financing Decarbonization: Manufacturing” opublikowanego w drugiej po?owie 2021 roku, dzi?ki zwi?kszeniu efektywno?ci energetycznej swoich zak?adów przedstawiciele europejskiego sektora przemys?owego w perspektywie 5 lat mogliby zaoszcz?dzi? ponad 40 miliardów dolarów. Gdyby dzi? oszacowa? skal? takich oszcz?dno?ci, kwoty z pewno?ci? by?yby znacznie wy?sze – mówi Katarzyna Kaczmarek, CEO w Siemens Financial Services w Polsce.

Wysoka jako?? produktów decyduje o konkurencyjno?ci 

Warto zauwa?y?, ?e w porównaniu do wcze?niejszego badania wzros?a liczba przewag, które przedstawiciele ankietowanych bran? uwa?aj? za kluczowe. W 2021 roku wskazywali trzy g?ówne wyró?niki, a obecnie jest ich ju? a? sze??. Jest to wynik mi?dzy innymi niepewno?ci makroekonomicznej, która sprawia, ?e przedsi?biorcy aktywnie poszukuj? elementów, które pozwoli?yby im wyró?ni? si? na tle konkurencji i zwi?kszy? swoj? przewag? rynkow?.

– Aby wzmocni? swoj? pozycj? na rynku, przedsi?biorcy szukaj? cz?sto sposobów na redukcj? kosztów. Najlepiej jednak, ?eby nie oznacza?o to rezygnacji z dobrej jako?ci produktu. Rozwi?zaniem mog? by? inwestycje w odpowiednie MiU – mówi Grzegorz Jarz?bski, Country Head of Sales w Siemens Financial Services w Polsce. –  Nowoczesne maszyny i urz?dzenia wspieraj? budowanie d?ugotrwa?ej rentowno?ci przedsi?biorstwa, przy zachowaniu wysokiego standardu jako?ci produkcji. Ponadto takie przedsi?wzi?cia mo?na realizowa? bez obci??ania w?asnego bud?etu, przy wsparciu wyspecjalizowanych podmiotów. Oferowane przez takie instytucje finansowanie jest dopasowane do potrzeb danego przedsi?biorstwa, co pozwala elastycznie zarz?dza? p?ynno?ci? finansow? i umacnia? swoj? pozycj? biznesow?. Na koniec warto wspomnie?, ?e przy tak zmieniaj?cym si? otoczeniu rynkowym nale?y stale poszukiwa? nowych wyró?ników, które mog? decydowa? o przewadze rynkowej – podsumowuje.

TEMATY:
SOURCES:Siemens
Udostępnij