Kamera Sony HDC-F5500 – ju? w Europie

Klaudia Ciesielska
4 Min

Firma Sony zapowiedzia?a, ?e wiosn? 2022 r. rozpoczn? si? dostawy do Europy
kamer HDC-F5500. Najnowszy model z serii HDC doskonale sprawdzi si? w obecnych systemach produkcji na ?ywo, a jego czu?y przetwornik obrazu CMOS 4K Super 35 mm z technologi? Global Shutter u?atwi uzyskanie obrazu o filmowym wygl?dzie.

Kamera HDC-F5500, której wprowadzenie zapowiedziano w pa?dzierniku 2021 r. w USA, jest kolejnym modelem z linii produktów HDC formy Sony, powszechnie u?ywanych w bran?y. Nowy model zapewni du?e mo?liwo?ci nadawcom, którzy pragn? po??czy? filmowy look z ergonomi? i modelami pracy znanymi dobrze z kamer systemowych Sony.  Zastosowanie technologii Global Shutter eliminuje zniekszta?cenia dystorsyjne obiektów ruchomych i powstawanie jasnych pasów. W rezultacie kamera dobrze sprawdzi si? przy pracy w trudnym o?wietleniu, na przyk?ad przy rejestracji koncertów live z szybko przemieszczaj?cymi si? ?wiat?ami z laserów LED. Po??czenie technologii Global Shutter z ma?? g??bi? ostro?ci doskonale sprawdzi si? w produkcjach telewizyjnych na ?ywo z u?yciem wirtualnego systemu ?cian LED.

HDC-F5500 to pierwsza kamera S35mm wyposa?ona w sterowany silnikiem 8-stopniowy system filtrów szarych (ND). Systemem tym, zastosowanym wcze?niej w cyfrowej kamerze filmowej Sony VENICE, mo?na sterowa? zarówno bezpo?rednio z g?ówki kamerowej, jak i zdalnie z pomoc? manipulatora.  Do zalet systemu nale?y te? dok?adna kontrola nad g??bi? ostro?ci i rejestracj? obrazu szybko poruszaj?cych si? obiektów w silnym o?wietleniu.  Kolejn? wa?n? cech? nowej kamery jest szeroki wybór przestrzeni rejestrowanych barw.  Obs?uga formatów BT.2020, S-Gamut3/S-Gamut3.cine i HLG rozszerza mo?liwo?ci twórcze i pomaga uzyska? wi?kszy realizm. Zapewnia ponadto wysoki poziom zgodno?ci z technologi? rejestracji barw najpopularniejszych kamer Sony.

Je?li chodzi o organizacj? pracy, nowy model mo?na zintegrowa? z systemem produkcji na ?ywo Sony IP Live przy u?yciu jednostek steruj?cych z serii HDCU-5500. Po dodaniu adaptera rozszerzaj?cego IP HDCE-TX50 kamera HDC-F5500 znajdzie równie? zastosowanie w  produkcjach zdalnych. Bezproblemowa wspó?praca z szerokim wachlarzem akcesoriów Sony u?atwia szybk? integracj? urz?dzenia i dostosowanie do wybranego modelu pracy.

Kamera HDC-F5500 jest w pe?ni zgodna z panelami zdalnego sterowania Sony, dzi?ki czemu in?ynier wizji mo?e na bie??co wprowadza? zmiany w parametrach kamery i wygl?dzie obrazu. Urz?dzenie wspó?pracuje ponadto z opracowanym wcze?niej przez Sony systemem organizacji pracy SR Live for HDR z krzywymi HLG i S-Log3, który na ca?ym ?wiecie zdobywa pozycj? wiod?cego rozwi?zania do produkcji na ?ywo.

— Cieszymy si?, ?e nowa kamera powi?kszy nasz? ofert? produktów, które spe?niaj? rosn?cy popyt na filmowy wygl?d obrazu, zw?aszcza na europejskim rynku wydarze? sportowychmówi Norbert Paquet, dyrektor ds. produkcji na ?ywo w Sony Professional Solutions Europe. Kamery Sony ciesz? si? renom? ze wzgl?du na po??czenie zaawansowanej technologii z niezawodno?ci? i trwa?o?ci?. Stanowi? dobry wybór z punktu widzenia zrównowa?onego rozwoju. Nowy model ma wiele innowacyjnych cech i mo?liwo?ci adaptacji, dzi?ki którym bez w?tpienia b?dzie s?u?y? klientom przez wiele lat.

Pierwsze wykorzystanie kamery HDC-F5500 przez klienta planowane jest podczas Montreux Jazz Festival, który odb?dzie si? w lipcu w Szwajcarii. Przetwornik CMOS 4K Super 35mm zapewni znakomit? jako?? obrazu z ca?ego festiwalu, od szerokich panoramicznych uj?? Jeziora Genewskiego, a? po zbli?enia artystów uczestnicz?cych w wydarzeniu. Montreux Jazz Festival b?dzie pierwszym europejskim festiwalem wykorzystuj?cym t? zaawansowan? kamer?. Realizacja obrazu dzi?ki nowej kamerze zyska nowe mo?liwo?ci twórcze, a sam festiwal stanie si? jednym z najbardziej zaawansowanych cyfrowo festiwali muzycznych na ?wiecie.

TEMATY:
Udostępnij
Redaktor Brandsit