Dla ka?dego przedsi?biorcy powinno by? zupe?nie oczywiste, ?e posiadanie strony internetowej to dzi? podstawa. Dzi?ki witrynie klienci mog? znale?? firm? w sieci i wst?pnie zapozna? si? z jej ofert?.
Strona www jest równie? elementarnym narz?dziem kreowania wizerunku przedsi?biorstwa. Warto przy tym zaznaczy?, ?e nawet ?wietna witryna ju? po kilku latach mo?e wymaga? daleko id?cych prac modernizacyjnych. Je?li w?a?ciciel przegapi ten moment, strona przestanie mu przynosi? wymienione wcze?niej korzy?ci. Kiedy zatem warto zainwestowa? w modernizacj? firmowej strony internetowej? Wyja?niamy to w naszym artykule.
Przestarza?e technologie
Przyk?adem takiej technologii mo?e by? Flash. Najnowsze wersje przegl?darek ju? jej nie wspieraj?, co oznacza, ?e je?li na stronie funkcjonuj? jakie? elementy wy?wietlaj?ce si? w?a?nie dzi?ki technologii Flash, to u?ytkownik i tak ich nie zobaczy. Tym samym strona straci na atrakcyjno?ci i wiarygodno?ci. Jest to ewidentny sygna? ?wiadcz?cy o potrzebie zmodernizowania witryny i dostosowania jej do aktualnych standardów.
Przestarza?y wygl?d
I tutaj wa?na uwaga: nie powinien tego ocenia? w?a?ciciel strony. Jest on po prostu nieobiektywny, bo ma sentyment do witryny, by? mo?e bra? aktywny udzia? w procesie projektowania jej layoutu, dlatego trudno jest mu rzetelnie oceni?, czy strona nadal prezentuje si? nowocze?nie i efektownie. O opini? warto poprosi? osoby z zewn?trz – np. sta?ych klientów.
Posiadanie przestarza?ej pod wzgl?dem estetyki i uk?adu strony www jest kul? u nogi dla firmy. Taka witryna b?dzie pe?ni? wy??cznie funkcj? informacyjn?, ale ju? nie wizerunkow?. Co wi?cej, odwiedzaj?cy j? potencjalni klienci mog? uzna?, ?e firma albo nie istnieje, albo nie nad??a za trendami, co poddaje w w?tpliwo?? jej profesjonalizm.
Niepoprawne wy?wietlanie na ma?ych ekranach
Tutaj nie ma si? ju? nad czym zastanawia?. Je?li strona internetowa firmy nie dopasowuje si? do ekranów urz?dze? mobilnych (zw?aszcza smartfonów), to trzeba j? pilnie zmodernizowa? stawiaj?c akcent na responsywno??. Bez tego nie ma szans, aby biznes w dalszym ci?gu czerpa? korzy?ci z posiadania witryny. Pami?tajmy, ?e ju? ponad po?owa internautów odwiedza firmowe strony www z poziomu urz?dze? mobilnych. Czy kogokolwiek sta? na zrezygnowanie z tak ogromnej grupy potencjalnych klientów?
Utrudnione zarz?dzanie stron?
Ten problem dotyczy g?ównie witryn, które powsta?y kilkana?cie lat temu. Abstrahuj?c od ich archaicznego wygl?du i fatalnej funkcjonalno?ci, problemem jest równie? brak mo?liwo?ci samodzielnego aktualizowania tre?ci. Je?li w?a?ciciel strony nie jest w stanie we w?asnym zakresie opublikowa? np. wpisu na blogu czy zaktualizowa? danych w zak?adce kontaktowej, to posiadanie takiej witryny jest kompletnie bez sensu. Potrzebna b?dzie nowa strona, oparta na przejrzystym, ?atwym w obs?udze systemie CMS (do zarz?dzania tre?ci?).
Na koniec wspomnijmy jeszcze, ?e modernizacja strony internetowej nie zawsze jest mo?liwa czy op?acalna. W przypadku bardzo archaicznych i niefunkcjonalnych witryn znacznie korzystniej b?dzie zaprojektowa? je na nowo, zgodnie z aktualnymi trendami i oczekiwaniami wspó?czesnych u?ytkowników. Na pewno nie warto z tym zwleka?!
Artyku? opracowany przez Soluma Interactive, wi?cej poradników dla firm tutaj: https://soluma.pl/o-firmie/poradniki - tysi?ce opracowa? dotycz?cych uruchomienia firmy, prowadzenie firmy, budowy marki.