Accenture planuje przeznaczenie w ciÄ…gu trzech lat kwoty 3 miliardów dolarów na rozwój dziaÅ‚alnoÅ›ci w obszarze danych i sztucznej inteligencji (Data & AI) w celu wsparcia klientów ze wszystkich branż w efektywnym i odpowiedzialnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji, umożliwiajÄ…cym firmom intensywny rozwój, zwiÄ™kszenie wydajnoÅ›ci oraz budowanie odpornoÅ›ci.Â
– Obecna skala zainteresowania technologią sztucznej inteligencji jest bezprecedensowa. Inwestycja, którą planujemy, związana z intensyfikacją działań Accenture w obszarze danych i sztucznej inteligencji, ma na celu wsparcie klientów w wykorzystaniu technologii AI w sposób odpowiedzialny oraz umożliwienie im generowania wzrostu w oparciu o przejrzyste analizy biznesowe – mówi Julie Sweet, Chair and Chief Executive Officer, Accenture. – Firmy, które dziś decydują się na wdrażanie i skuteczne skalowanie sztucznej inteligencji, wykorzystując jej zaawansowanie oraz potencjał, będą mogły zwiększać swoją wydajność, konkurencyjność oraz innowacyjność. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany w dziedzinie technologii oraz złożone środowiska biznesowe naszych klientów, rozbudowane kompetencje Accenture w zakresie tworzenia rozwiązań ekosystemowych, pozwalają nam wspierać ich w podejmowaniu decyzji, a także wdrażaniu efektywnych operacyjnie i kosztowo rozwiązań technologicznych – dodaje Julie Sweet.
Inwestycja planowana przez Accenture jest zwiÄ…zana z ponad 10-letniÄ… ekspertyzÄ… firmy w obszarze sztucznej inteligencji, skutkujÄ…cÄ… ponad 1450 patentami na caÅ‚ym Å›wiecie – wydanymi lub oczekajÄ…cymi na wydanie oraz setkami zaprojektowanych na dużą skalÄ™ rozwiÄ…zaÅ„ dla klientów dziaÅ‚ajÄ…cych m.in. w obszarach marketingu, produkcji, sprzedaży detalicznej oraz sektorach zwiÄ…zanych z bezpieczeÅ„stwem. Za poÅ›rednictwem platform takich jak myWizard, SynOps i MyNav Accenture, poprzez integracjÄ™ sztucznej inteligencji ze swoim podejÅ›ciem do Å›wiadczenia usÅ‚ug, skutecznie wspiera tysiÄ…ce klientów w zakresie zwiÄ™kszania wydajnoÅ›ci, analizy danych oraz budowania wartoÅ›ci.Â
Zdefiniowane przez Accenture sześć lat temu wewnętrzne zasady dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, które obecnie firma stosuje również w zakresie świadczenia usług dla swoich klientów, stanowią integralną część firmowego kodeksu etycznego oraz podstawę szczegółowego programu zgodności w zakresie odpowiedzialnej AI. Aktualnie firma pracuje nad wieloma projektami wykorzystującymi generatywną sztuczną inteligencję, m.in. do wsparcia hoteli w obsłudze zapytań klientów oraz systemów prawniczych w tworzeniu syntezy procesów sądowych obejmujących setki tysięcy dokumentów.
Ogłoszony przez Accenture plan inwestycyjny, związany z rozszerzeniem działań firmy w obszarze danych i technologii AI, ma na celu wsparcie przedsiębiorstw w opracowaniu nowych strategii, tworzeniu modeli operacyjnych oraz analiz biznesowych, a także projektowanie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych, pozwalających firmom na pełne wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji.
– Jesteśmy w przełomowym momencie, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, popularność GenAI wśród konsumentów spowodowała niezwykłe zainteresowanie wśród klientów Accenture. Przed nami szerokie możliwości w obszarze tworzenia innowacji i transformacji biznesu, ale też liczne wyzwania związane z wykorzystywaniem tej technologii – szczególnie wyzwania regulacyjne. Według tegorocznego raportu Accenture Technology Vision, aż 98 proc. liderów biznesu uważa, iż modele bazowe AI w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat będą odgrywać istotną rolę w strategiach ich organizacji. To pokazuje, że sztuczna inteligencja zmieni wiele branż, zawodów oraz organizacji, co oznacza, że wpłynie na każdego z nas. Dlatego rozwój GenAI to obszar, który wymaga inwestycji i szczególnej uwagi – tylko w ten sposób będziemy mogli wykorzystać pełny potencjał tej technologii i zrobić to w sposób odpowiedzialny. Ogłoszona inwestycja otwiera przed Accenture i naszymi klientami nowe perspektywy. Mamy wszystkie elementy: technologię, wiedzę oraz wykształconych i utalentowanych specjalistów IT, by dać naszym klientom nowy impuls do rozwoju ich przedsiębiorstw – mówi Grzegorz Chudek, Managing Director, Cloud First Lead, Accenture w Polsce.
Zapowiedziana inwestycja obejmie aktywa, rozwiązania branżowe, przedsięwzięcia, akwizycje, pozyskanie talentów oraz partnerstwa ekosystemowe, mające na celu rozwój kompetencji w obszarze AI oraz możliwości, jakie oferuje diagnostyczna, predykcyjna i generatywna sztuczna inteligencja.
Zgodnie z planami Accenture, dział ds. danych i sztucznej inteligencji (Data & AI) podwoi liczbę pracowników do 80 tysięcy specjalistów w drodze rekrutacji, przejęć oraz szkoleń.
Nowa platforma Accenture oparta na generatywnej sztucznej inteligencji – AI Navigator for Enterprise – ma za zadanie wspierać klientów w obszarze analizy danych, podejmowaniu decyzji, eksplorowaniu możliwości technologii sztucznej inteligencji oraz wyborze odpowiedniej architektury AI. Ma również pozwolić na lepsze zrozumienie algorytmów i systemów sztucznej inteligencji, umożliwiając firmom odpowiedzialne zwiększanie wartości. Platforma stworzona przez Accenture ma także na celu przyspieszenie odpowiedzialnego wykorzystywania technologii AI oraz stworzenie regulacji w obszarze sztucznej inteligencji.
W ramach inwestycji Accenture opracowane zostaną akceleratory w obszarze danych i sztucznej inteligencji dla 19 sektorów, a także gotowe modele branżowe (pre-built) i funkcjonalne, wykorzystujące najnowsze osiągnięcia w dziedzinie AI.
Aby zwiększać wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji, Accenture utworzy również Centrum Zaawansowanej Sztucznej Inteligencji (Center for Advanced AI), które skupi się na potencjalizacji technologii AI w ramach jej zastosowywania przez klientów Accenture oraz rozwoju działalności Accenture. Działanie centrum będzie obejmowało szeroko zakrojone badania R&D oraz projekty inwestycyjne, ukierunkowane na opracowanie usług nowej generacji, wykorzystujących generatywną sztuczną inteligencję oraz inne systemy AI.
Accenture zainwestuje także w nowe i istniejące relacje w zakresie wiodących ekosystemów z obszaru chmury, danych i sztucznej inteligencji, aby redefiniować sposób obsługi swoich klientów, czego przykładem mogą być programiści korzystający z gotowych modeli AI w celu optymalizacji prototypowania lub specjaliści tworzący dynamiczne środowiska wirtualne, zdolne do adaptacji do zmian w świecie rzeczywistym.
– W ciÄ…gu nastÄ™pnej dekady sztuczna inteligencja stanie siÄ™ mega trendem, który zmieni branże, firmy oraz sposób, w jaki żyjemy i pracujemy, ponieważ generatywna sztuczna inteligencja przeksztaÅ‚ca 40% wszystkich godzin pracy. Rozszerzenie naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci w obszarze danych i sztucznej inteligencji pozwoli na wykorzystanie peÅ‚nego potencjaÅ‚u Accenture w zakresie tworzenia spersonalizowanych rozwiÄ…zaÅ„ branżowych. DziÄ™ki temu nasi klienci bÄ™dÄ… mogli maksymalnie wykorzystywać możliwoÅ›ci technologii AI w celu wprowadzenia zmian w obszarach strategii, technologii oraz sposobie pracy, napÄ™dzajÄ…c innowacje i wartość w sposób odpowiedzialny i szybszy niż kiedykolwiek wczeÅ›niej – mówi Paul Daugherty, Group Chief Executive, Accenture Technology.Â