Komisja Europejska nak?ada 798 mln euro kary na Meta

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Unplash/Muhammad Asyfaul

Komisja Europejska na?o?y?a kar? w wysoko?ci 797,72 mln euro na Meta Platforms (w?a?ciciela Facebooka) za naruszenie unijnych przepisów antymonopolowych. Grzywna zosta?a na?o?ona w zwi?zku z zarzutami o nieuczciwe powi?zanie us?ugi reklamowej Facebook Marketplace z osobist? sieci? spo?eczno?ciow? Facebook, co mia?o prowadzi? do faworyzowania w?asnych us?ug kosztem konkurencji.

Decyzja Komisji Europejskiej stanowi kontynuacj? post?powania, które zosta?o wszcz?te w 2021 roku. W toku dochodzenia, Unia Europejska wyrazi?a obawy, ?e Meta ??czy swoje dominuj?ce us?ugi w sposób, który utrudnia konkurencj? na rynku reklam internetowych. Zgodnie z zarzutami, integracja Facebook Marketplace z Facebookiem mog?a przyczyni? si? do uzyskania przez Meta nieuczciwej przewagi na rynku, narzucaj?c niekorzystne warunki konkurentom.

Meta zapowiedzia?a odwo?anie od decyzji, jednak w mi?dzyczasie zobowi?za?a si? do podj?cia dzia?a? maj?cych na celu rozwi?zanie zg?oszonych problemów. Firma podkre?li?a, ?e u?ytkownicy Facebooka maj? mo?liwo?? wyboru, czy korzysta? z Marketplace, a równie? zaznaczy?a, ?e nie ma dowodów na to, by po??czenie tych us?ug zaszkodzi?o konkurencji.

Facebook Marketplace zosta? uruchomiony w 2016 roku i stopniowo rozszerza? dzia?alno?? na rynki europejskie. Unia Europejska obawia si?, ?e platforma mo?e zniekszta?ca? rynek, jednak Meta argumentuje, ?e nie przedstawiono ?adnych dowodów na realne szkody dla konkurentów.

Za naruszenia przepisów antymonopolowych firmy mog? zosta? ukarane grzywn? wynosz?c? nawet 10% ich globalnych obrotów.

Udostępnij
Redaktor Brandsit