Koniec zale?no?ci od Google? Meta buduje w?asn? wyszukiwark? AI

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Unplash/Muhammad Asyfaul

Meta Platforms, w?a?ciciel Facebooka, Instagrama oraz WhatsAppa, pracuje nad stworzeniem w?asnej wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji. Wed?ug doniesie? medialnych, ruch ten ma na celu zmniejszenie zale?no?ci od Google (Alphabet) i Bing (Microsoft), które obecnie s? g?ównymi ?ród?ami informacji dla u?ytkowników platform Meta.

W rozwój wyszukiwarki AI inwestuj? obecnie najwi?ksi gracze technologiczni, w tym OpenAI – producent ChatGPT – Google i Microsoft, które ju? od d?u?szego czasu walcz? o dominacj? w tej bran?y. Meta, chc?c do??czy? do tej rywalizacji, rozwija nowe rozwi?zanie, które ma umo?liwi? u?ytkownikom uzyskiwanie odpowiedzi w formie konwersacyjnej – podobnie jak oferuj? to ju? konkurencyjne produkty od OpenAI oraz Google.

Wyszukiwarka Meta ma by? dost?pna w ramach Meta AI, czyli sztucznej inteligencji firmy, która obs?uguje konwersacje w takich aplikacjach, jak WhatsApp, Instagram oraz Facebook. Celem nowego rozwi?zania b?dzie dostarczanie u?ytkownikom aktualnych informacji na temat wydarze? bie??cych, gie?dy oraz sportu. Obecnie Meta korzysta z wyników wyszukiwania Google i Bing do dostarczania tych tre?ci, ale planowane wdro?enie w?asnego rozwi?zania mo?e zmieni? uk?ad si? na rynku.

Wed?ug dost?pnych informacji Meta AI ma nie tylko poszerzy? funkcjonalno?? platform komunikacyjnych Meta, ale równie? zapewni? wi?ksz? kontrol? nad danymi i sposobem interakcji z u?ytkownikami. W?asna wyszukiwarka mog?aby oznacza? wi?ksz? niezale?no?? firmy i szans? na zmniejszenie wp?ywu gigantów takich jak Google i Microsoft na operacje Meta.

Rynek wyszukiwarek opartych na sztucznej inteligencji dynamicznie si? rozwija, oferuj?c u?ytkownikom coraz bardziej spersonalizowane i intuicyjne do?wiadczenia. Pojawienie si? Meta na tym rynku mo?e nie tylko wzmocni? pozycj? firmy, ale tak?e wprowadzi? nowe rozwi?zania, które – wed?ug ekspertów – mog? przyczyni? si? do dalszego wzrostu konkurencji i przyspieszenia innowacji w obszarze wyszukiwania opartego na AI.

Meta nie odnios?a si? dotychczas do tych doniesie?, co pozostawia pytania o dok?adny zakres funkcji i dat? premiery nowego narz?dzia.

Udostępnij
Redaktor Brandsit