Koronawirus otworzy? rynek na nowe mo?liwo?ci dotarcia do klientów

Materia? Partnera
3 Min

Firmy obawiaj?c si? negatywnych nast?pstw biznesowych pandemii koronawirusa, takich jak spadek przychodów czy utrata p?ynno?ci, szuka?y podczas lockdownu nowych mo?liwo?ci dotarcia do swoich klientów nadaj?c wy?szy priorytet zdalnym kana?om komunikacji. Niemal dwa miesi?ce lockdownu sprawi?y, ?e wyra?nie zyska? segment omnichannel – cz?sto jako jedyna mo?liwo?? na kontakt z klientem i sprzeda? produktów czy us?ug.

W trudnych czasach, gdy nie mogli?my sobie pozwoli? na osobist? interakcj?, do g?osu dochodzi?y kana?y zdalne i to takie, od których ko?cowy klient oczekiwa? nie tylko mo?liwo?ci  kontaktu o charakterze informacyjnym, ale i zakupu produktów lub us?ug, czy te? obs?ugi posprzeda?owej. Przy tym nie chodzi?o o wymy?lanie ko?a od pocz?tku, tylko wykorzystanie popularnych kana?ów komunikacji takich jak g?os, SMS, Whatsapp, Facebook, Viber, RCS, email czy push. To wszystko zapewnia?o utrzymanie relacji z klientem – nie tylko o charakterze marketingowo-reklamowym, ale równie? tych o naturze ?ci?le operacyjnej i handlowej. Jako firma maj?ca mo?liwo?? zaoferowania niemal wszystkich dost?pnych dzisiaj zdalnych kana?ów komunikacji wraz z zaawansowanymi narz?dziami do zarz?dzania, zauwa?yli?my jak u?atwia to klientowi interakcj? z firm? w ka?dym zakresie. Firmy nie korzystaj?ce z komunikacji omnichannel, na blisko 2 miesi?ce straci?y kontakt z klientem, co mo?e mie? powa?ny wp?ywna ich dalsz?, biznesow? egzystencj?, zw?aszcza ?e wracamy do ?wiata ca?y czas pozostaj?cego pod kontrol? sanitarn? i w warunkach podwy?szonego ryzyka.

W ci?gu tego pó?rocza zauwa?yli?my szczególnie du?e zainteresowanie kana?em Whatsapp Business, który jest nowy, bezpieczny i stawia na tzw. komunikacj? transakcyjn? (szeroko rozumiana obs?uga klienta). Whatsapp Business mo?e by? wykorzystywany tak?e szeroko przez placówki medyczne i instytucje rz?dowe celem prowadzenia kampanii informacyjnych dotycz?cych np. sytuacji epidemicznej. Natomiast im wi?ksza dywersyfikacja kana?ów komunikacji tym bardziej widzimy, ?e w wi?kszym stopniu firma dociera do swoich grup docelowych, poniewa? preferencje komunikacyjne ró?nych grup spo?ecznych bywaj? odmienne. Obecnie nawet tradycyjne kana?y, takie jak SMS, w przypadku niektórych grup mog? by? funkcjonalnym, a nawet preferowanym narz?dziem komunikacji. Dodatkowym czynnikiem jest coraz wi?ksza potrzeba platform integruj?cych, usprawniaj?cych i optymalizuj?cych kosztowo komunikacj? omnichannel, bowiem wiele firm stara si? zapewni? najwy?sz? jako?? obs?ugi klienta, ma swiadomo?? istnienia wielu kana?ów komunikacji, ale odczuwa trudno?ci z efektywnym przechodzeniem mi?dzy ró?norodnymi kana?ami i korzystaniem z dost?pnych na rynku technologii.

Udostępnij