Koronawirus zmieni? sposób funkcjonowania firm technologicznych

Newsroom BrandsIT
4 Min

Pandemia koronawirusa wymusi?a na firmach z sektora technologicznego zmian? formu?y dzia?ania i przestawienie si? na sprzeda?, promocj? oraz prezentacj? sprz?tu wy??cznie za po?rednictwem kana?u internetowego. Korporacje inwestuj? w innowacyjne metody komunikacji z klientami i stawiaj? na sprzeda? tych urz?dze?, które u?atwiaj? i uprzyjemniaj? przetrwanie kwarantanny. Konsumenci z kolei ch?tniej si?gaj? po sprz?t, który wzbogaca domow? rozrywk?, lecz tak?e pozwala odizolowa? si? od domowników.

– Sytuacja, z jak? przysz?o zmierzy? si? nam w ostatnim czasie, spowodowa?a, ?e wolny czas mo?emy sp?dza? w zasadzie jedynie w domu. To z kolei ma wp?yw na wi?ksze zainteresowanie np. soundbarami, które s? w stanie wznie?? nasz? domow? rozrywk? na wy?szy poziom. Konieczno?? pozostania w domu spowodowa?a równie? wi?ksze zainteresowanie s?uchawkami, które pozwalaj? na s?uchanie muzyki, ogl?danie filmów, a tak?e nauk? bez przeszkadzania pozosta?ym domownikom – mówi Bart?omiej Kaziród, mened?er produktu marek JBL i Harman Kardon w Polsce.

O tym, ?e sprzeda? sprz?tu elektronicznego w czasie pandemii mo?e wzrosn??, przekonuje firma analityczna NPD Group. Wed?ug ekspertów zach?ta do pracy zdalnej oraz przymusowa izolacja du?ej cz??ci spo?ecze?stwa odbij? si? korzystnie m.in. na rynku laptopów czy peryferiów komputerowych, które u?atwiaj? b?d? uprzyjemniaj? prac? z domu. Ze wst?pnych analiz wynika, ?e w pierwszych tygodniach marca w USA sprzedano o 40 proc. wi?cej komputerów ni? w roku ubieg?ym. W tym czasie znacznie wzros?a tak?e liczba sprzedanych s?uchawek (114 proc.), monitorów (138 proc.) oraz kamer internetowych (179 proc.).

– W ostatnim czasie poziom sprzeda?y si? zmieni?. My?l?, ?e jest to spowodowane przede wszystkim konieczno?ci? zamkni?cia sklepów stacjonarnych, które cieszy?y si? bardzo du?ym zainteresowaniem klientów, mi?dzy innymi ze wzgl?du na mo?liwo?? pos?uchania i porównania „na w?asne ucho” modeli, którymi byli zainteresowani. Aktualnie ca?a sprzeda? odbywa si? przez internet, zatem wszyscy klienci s? zmuszeni do przestawienia si? na ten model zakupów – mówi ekspert.

Restrykcje zwi?zane z przemieszczaniem si? wymusi?y na wielu firmach z sektora technologicznego przej?cie na tryb dzia?alno?ci online. Jedn? z pierwszych du?ych premier, która odby?a si? wy??cznie za po?rednictwem internetu, by?a prezentacja smartfonów Huawei z linii P40, a redakcje technologiczne otrzyma?y urz?dzenia do testów przed premier?, aby mog?y zapozna? si? z telefonami w bezpiecznych, domowych warunkach.

O krok dalej poszed? Microsoft, który zapowiedzia?, ?e wszystkie konferencje i spotkania wewn?trzne do po?owy 2021 roku b?d? organizowane za po?rednictwem ?rodków komunikacji elektronicznej. Oznacza to, ?e prezentacja konsoli Xbox Series X oraz prezentacje nowych produktów i us?ug na takich targach jak Gamescom czy E3 odb?d? si? wy??cznie w internecie, bez udzia?u publiczno?ci.

W d?u?szej perspektywie koronawirus mo?e tak?e nap?dzi? sprzeda? telewizorów oraz systemów audio, gdy? wi?kszo?? premier kinowych prze?o?ono albo zorganizowano za po?rednictwem platform VoD. A te w ostatnim czasie gwa?townie zyska?y na popularno?ci. Z raportu opublikowanego przez redakcj? Forbesa wynika, ?e w dniach 9–16 marca liczba subskrybentów us?ugi Disney+ si? potroi?a. W tym samym czasie liczba godzin sp?dzonych przez u?ytkowników platformy HBO Now w skali miesi?ca wzros?a o 40 proc.

– Marki JBL oraz Harman Kardon bardzo du?? uwag? przywi?zuj? do tego, by produkty oferowane online by?y prezentowane z kompletnymi, dok?adnymi opisami, zdj?ciami, a tak?e w miar? mo?liwo?ci filmami informacyjnymi. Nasze urz?dzenia dostarczamy równie? do obiektywnych testerów, mog?cych przedstawi? swoj? ocen? produktu oraz jego zastosowanie w praktyce, co u?atwia klientom podj?cie decyzji przy wyborze w?a?ciwego sprz?tu – mówi Bart?omiej Kaziród.

Wed?ug analityków z firmy Research And Markets warto?? globalnego rynku systemów hi-fi w 2020 roku wynios?a 13,6 mld dol. Przewiduje si?, ?e do 2024 roku wzro?nie do 17,5 mld dol. przy ?redniorocznym tempie wzrostu na poziomie 15 proc.

Udostępnij