Gad?ety reklamowe w marketingu goszcz? ju? od dawna i nic nie wskazuje na to, ?e sytuacja szybko si? zmieni. Jest to bowiem doskona?y no?nik reklamy, znacznie trwalszy ni? wizytówki czy ulotki. W?a?ciciele firm ju? dawno nauczyli si?, ?e reklamowanie swojej firmy poprzez wr?czanie praktycznego upominku, który nie zostanie od razu rzucony w k?t to najlepsze rozwi?zanie. Obok d?ugopisów i pendrive’ów prym wiod? kubki reklamowe, które mog? by? wykorzystywane jako skuteczne narz?dzie reklamy.
Dlaczego w?a?nie kubki z w?asnym nadrukiem?
Popularnych gad?etów reklamowych jest co najmniej kilka. Czemu wi?c w?a?ciciele firm najcz??ciej decyduj? si? w?a?nie na kubki? Wszystko dlatego, ?e takie rozwi?zanie ma po prostu najwi?cej zalet, które przek?adaj? si? na najwi?ksz? efektywno?? reklamy i najwi?ksze zyski w stosunku do poniesionego wk?adu. W?ród najwa?niejszych cech kubków reklamowych mo?na wymieni?:
- uniwersalno??;
- przydatno?? gad?etu;
- du?a powierzchnia reklamowa;
- trwa?o?? reklamy;
- mo?liwo?? dalszego reklamowania firmy przez u?ytkownika kubka.
Przydatny gad?et oraz skuteczna reklama
Dobra reklama to taka, która na d?ugo zostaje z klientem. Kubek jest natomiast produktem u?ywanym na co dzie? przez ka?dego. Oznacza to, ?e wr?czaj?c tego rodzaju gad?et, mo?na mie? praktycznie pewno??, ?e nie zostanie on rzucony w k?t i zapomniany, a tym bardziej ci?ni?ty do kosza, jak to ma zwykle miejsce w przypadku ulotek. Sytuacj? u?atwia tak?e ogrom mo?liwo?ci projektowania kubków reklamowych. Mo?na wybiera? spo?ród kolorów, wielko?ci czy nawet kszta?tów kubków. W?a?ciciele firm maj? wi?c mo?liwo?? przyci?gni?cia uwagi klienta nietypowym wzorem czy wygl?dem kubka.
Kubki z w?asnym nadrukiem wcale nie musz? by? bowiem nudne. Wr?cz przeciwnie – mog? przyci?ga? wzrok i by? na tyle atrakcyjne, ?e ich w?a?ciciele ch?tnie b?d? pi? w nich kaw?, herbat? czy inne napoje. Dla firmy oznacza to du?y sukces, a to ze wzgl?du na utrwalanie swojego wizerunku. Je?li kubek b?dzie dla danej osoby odpowiednio atrakcyjny, istnieje bowiem du?a szansa, ?e pozostanie z ni? na d?ugie lata. A nie ma nic lepszego dla firmy ni? raz zainwestowa? w reklam?, która przyniesie tak d?ugofalowe efekty.
Produkt godny zaufania to produkt znany
Oboj?tnie, czy chodzi o proszek do prania, mikser czy buty – wybieraj?c mi?dzy ró?nymi propozycjami, zwykle si?ga si? po te od znanych producentów. Takie marki budz? bowiem zaufanie. Ta zasada odnosi si? zreszt? nie tylko do produktów, ale tak?e us?ug. Ch?tniej powierza si? zadanie firmie, której nazwy nie s?yszy si? po raz pierwszy. W?a?nie dlatego tak wa?ne jest utrwalanie wizerunku w oczach potencjalnych klientów. A jak to robi?? Na przyk?ad, wykorzystuj?c skuteczne narz?dzie reklamy. Je?li klient w przysz?o?ci b?dzie musia? zdecydowa? si? na dan? us?ug?, du?a szansa, ?e skorzysta w?a?nie z oferty producenta, którego nazwa wyda mu si? znajoma. Lubimy to, co znamy i nawet je?li wcze?niej dana osoba tak naprawd? nie mia?a z dan? firm? do czynienia, to sam fakt, ?e nazwa b?dzie jej znana, ju? znacznie zwi?ksza szans? na wybór w?a?nie jej oferty. Co prawda kubek z w?asnym nadrukiem nie stanowi ?ród?a masowej reklamy, bo trafi jedynie w r?ce ograniczonych odbiorców, jednak nie od dzi? wiadomo, ?e w wielu przypadkach to jako?? okazuje si? wa?niejsza od ilo?ci. Nie wspominaj?c ju? o tym, ?e klienci otrzymuj?cy zindywidualizowan? reklam? niedost?pn? dla wszystkich, mog? potraktowa? to jako mi?y gest, dzi?ki czemu reklama odniesie jeszcze lepszy skutek.
Dalsze reklamowanie
Dwa powy?sze punkty sk?adaj? si? na kolejn? zalet?. Kubek z w?asnym nadrukiem to dla firmy sposób, by dana osoba stawa?a si? zupe?nie darmowym no?nikiem dalszej reklamy. Je?li zabierze kubek do domu i b?dzie z niego korzysta?, cz?onkom rodziny czy go?ciom nieraz rzuci si? w oczy nazwa firmy czy logo. Nie tylko w oczach w?a?ciciela kubka, ale te? w oczach wszystkich osób, które kubek widzia?y, powoli b?dzie utrwala? si? wizerunek firmy. A to z kolei przek?ada si? na wi?ksze zaufanie wi?kszego grona osób i w dalszej konsekwencji – mocniejsz? pozycj? na rynku i wi?ksze zyski.
Du?a powierzchnia reklamowa
Kubek z w?asnym nadrukiem daje te? firmom znacznie wi?cej mo?liwo?ci ni? inne, niewielkie gad?ety reklamowe. Jego du?a powierzchnia pozwala bowiem na skuteczniejsz? reklam?. Mo?na wykorzysta? to na dwa sposoby – zamieszczaj?c logo czy nazw? firmy w wi?kszym formacie, by by?a lepiej widoczna nawet z daleka. Mo?na jednak tak?e potraktowa? wi?ksz? powierzchni? kubka jako sposób na przekazanie potencjalnemu klientowi wi?kszej ilo?ci informacji czy bardziej skuteczne dotarcie do niego. Przy projektowaniu kubków firmy mog? wi?c wykaza? si? pomys?owo?ci? i stworzy? przyci?gaj?ce uwag?, czasem zabawne has?a reklamowe, które, umieszczone obok logo, zapadaj? w pami?? i sprawiaj?, ?e reklama jest jeszcze bardziej skuteczna. Nie wspominaj?c ju? o tym, ?e ciekawe has?o mo?e sprawi?, ?e u?ytkownik ch?tniej b?dzie korzysta? w?a?nie z kubka reklamowego, a nie z innych, które ma w swoim domu. To znów sprawia, ?e cz??ciej pojawi si? okazja, by wizerunek firmy utrwali? si? w pami?ci wi?kszego grona osób.
Budowanie dobrej relacji z klientem
Warto na koniec wspomnie? jeszcze o jednej kwestii. Podarowanie kubka reklamowego pozwala wywrze? na danej osobie zupe?nie inne wra?enie ni? ma to miejsce na przyk?ad przy wr?czeniu jej d?ugopisu czy tym bardziej ulotki. Kubek w oczach osoby obdarowanej stanowi wi?c pewnego rodzaju prezent. W psychologii reklamy cz?sto wskazuje si? natomiast na prost? zale?no?? – osoba obdarowana czuje si? bardziej lojalna, a nawet zobowi?zana, by w jaki? sposób pó?niej si? odwdzi?czy?. Oznacza to, ?e wr?czanie takich kubków mo?e pozwoli? nie tylko ociepli? wizerunek firmy, ale tak?e zwi?kszy? lojalno?? klientów. Z tego powodu kubki ?wietnie sprawdz? si? tak?e podczas ró?nego rodzaju targów. Wr?czaj?c je, mo?na wywrze? lepsze wra?enie na potencjalnych klientach, skróci? dystans czy po prostu wywo?a? pozytywne emocje, które równie? mog? mie? decyduj?cy wp?yw na wybór klienta o skorzystaniu w przysz?o?ci z oferty.