Chi?ska grupa Lenovo og?osi?a znacz?cy, 20-procentowy wzrost przychodów w ostatnim kwartale, co jest wyra?nym sygna?em o?ywienia na globalnym rynku komputerów osobistych po dwuletnim okresie spadków. Przychody firmy w kwartale zako?czonym w czerwcu wynios?y 15,4 miliarda dolarów, przewy?szaj?c oczekiwania analityków, którzy prognozowali ?rednio 14,1 miliarda dolarów. Wynik ten oznacza trzeci z rz?du kwarta? wzrostu przychodów Lenovo po trudnym okresie pi?ciu kwarta?ów z rz?du spadków, spowodowanych spowolnieniem po pandemii COVID-19.
Globalny rynek komputerów osobistych zacz?? wykazywa? oznaki odbicia, a dane IDC pokazuj? wzrost dostaw komputerów PC o 3% w drugim kwartale tego roku, osi?gaj?c poziom 64,9 miliona sztuk. Lenovo utrzyma?o swoj? dominuj?c? pozycj? z 23% udzia?em w rynku, co potwierdza jej status lidera bran?y.
Pomimo tych pozytywnych wyników, akcje Lenovo spad?y o 0,99% w czwartkowym popo?udniowym obrocie, co mo?e odzwierciedla? ostro?no?? inwestorów wobec przysz?ych wyzwa? rynkowych.
Lenovo od lat systematycznie dywersyfikuje swoj? dzia?alno??, rozszerzaj?c si? poza tradycyjny segment komputerów osobistych. Grupa rozwi?za? infrastrukturalnych firmy, obejmuj?ca serwery i inny sprz?t, zanotowa?a wzrost przychodów o imponuj?ce 65%, osi?gaj?c 3 miliardy dolarów. Z kolei przychody z grupy rozwi?za? i us?ug wzros?y o 10% do 1,9 miliarda dolarów w tym samym okresie. Dzia?alno?? niezwi?zana z komputerami osobistymi stanowi obecnie 47% ca?kowitych przychodów firmy, a wed?ug prezesa i dyrektora generalnego Lenovo, Yuanqinga Yanga, udzia? ten ma wzrosn?? do 50% w najbli?szej przysz?o?ci.
Lenovo patrzy w przysz?o?? z nadziej?, widz?c potencja? w odrodzeniu wydatków na IT oraz rosn?cym popycie na rozwi?zania oparte na sztucznej inteligencji. Firma wprowadzi?a na rynek dwa modele komputerów PC z dedykowanymi chipami AI, co czyni j? jednym z pionierów na rynku tzw. “AI PCs”. Yang przewiduje, ?e do ko?ca roku komputery AI b?d? stanowi? 10% dostaw Lenovo, a do 2026 roku ich udzia? mo?e wzrosn?? nawet do 50-60%.
Jednocze?nie Lenovo stoi w obliczu rosn?cych napi?? geopolitycznych mi?dzy Chinami a USA, zw?aszcza w kontek?cie ogranicze? w eksporcie zaawansowanych technologii AI. Yang podkre?la, ?e firma jest przyzwyczajona do takich wyzwa? i przestrzega przepisów we wszystkich regionach operacyjnych, co pozwala jej sprawnie porusza? si? w trudnym ?rodowisku mi?dzynarodowym.
Dochód netto Lenovo za kwarta? wyniós? 243 miliony dolarów, równie? przewy?szaj?c oczekiwania analityków, którzy prognozowali 222,94 miliona dolarów. Ten wynik potwierdza, ?e strategia dywersyfikacji oraz innowacyjnych inwestycji Lenovo przynosi wymierne rezultaty, umacniaj?c pozycj? firmy na globalnym rynku technologicznym.