LinkedIn – ?wietne narz?dzie czy przekle?stwo?

Izabela Myszkowska
4 Min

LinkedIn to jeden z najwa?niejszych na rynku serwisów biznesowych. Obecnie posiada 810 mln u?ytkowników w 200 pa?stwach (w Polsce pod koniec 2021 roku – 4,7 mln). Zarejestrowanym na nim jest 57 mln kont firmowych. To tylko jedne z wielu dost?pnych statystyk o serwisie. Wed?ug bada? ponad 40% kandydatów do pracy ?ledzi i ocenia CEO danej firmy na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Jest to faktor, o którym wielu mened?erów zapomina lub nie zdaje sobie sprawy, jakie mo?liwo?ci da? im mo?e obecno?? oraz aktywno?? w przestrzeni internetowej

Analizuj?c serwis i jego rol?, mo?na doj?? do wniosku, ?e brakuje danych jako?ciowych, które odpowiada?yby na subiektywne opinie na temat znaczenia serwisu, których w przestrzeni publicznej mo?na wyró?ni? bardzo du?o. Uj?cie statystyczne daje mo?liwo?? oszacowania mo?liwo?ci i potencja?u, jaki mo?e dostarczy? nam korzystanie z serwisu, jednak?e o prawdziwej warto?ci i efektach wizerunkowych, mog? da? nam wyniki jako?ciowe, które uwzgl?dnia? b?d? styl oraz form? konstruowania komunikatów.

Temu zagadnieniu przyjrzeli si? autorzy badania. Jako jedni z pierwszych, postanowili zbada? jako?ciowy aspekt komunikacji biznesowej, za po?rednictwem LinkedIn. Ich obiektem badawczym zosta?o 116 przedstawicieli kadry C-Level (CEO, CFO, COO). „W debacie publicznej, dotykaj?cej aspektów kreowania wizerunku i komunikacji w social mediach, zdecydowanie brakuje spojrzenia jako?ciowego. Statystyki i liczby to jedno, natomiast przedstawicielom biznesu potrzebne s? wyra?ne wskazówki, w jaki sposób powinni budowa? swoj? komunikacj? za po?rednictwem serwisu – mówi dr Bart?omiej Machnik, autor badania..

Wyniki bada? wskazuj?:

  • jak? ?wiadomo?ci? wykazuje si? kadra C-Level przy budowaniu marki osobistej za po?rednictwem serwisu,
  • jakie formy komunikacji tekstowej przyjmuje,
  • jakie wykorzystuj? elementy do budowania komunikatów.

Preferowana aktywno?? na LinkedIn

Z badania wynika, ?e ponad po?owa respondentów jako najcz??ciej wybieran? aktywno?? w serwisie wybiera tworzenie i publikowanie postów. Zatem kadra C-Level w wi?kszo?ci stawia na aktywny udzia? w ?yciu serwisu. Zabiera zdanie w wa?nych i bie??cych sprawach. Dzieli si? swoimi do?wiadczeniami i spostrze?eniami oraz fachow? wiedz? ze swojej dziedziny.

Cz?stotliwo?? korzystania z serwisu

Wed?ug zebranych danych, a? 85% przedstawicieli kadry C-Level przynajmniej raz w tygodniu zamieszcza posty lub bierze udzia? w dyskusjach na LinkedIn. 36% z nich, wskazuje, ?e robi to codziennie. Mo?na stwierdzi?, ?e kadra C-Level traktuje LinkedIn jako codzienn? cz??? swojej pracy. Aktywno?? w serwisie jest dla nich jednym z kluczowych elementów dzia?ania poza ich organizacj?.

G?ówna warto?? LinkedIn

Networking, zwi?kszanie swojej rozpoznawalno?ci oraz budowanie wizerunku biznesowego – to 3 najcz??ciej wybierane przez uczestników badania warto?ci zauwa?alne w ramach serwisu. „Z badania mo?na wywnioskowa?, ?e kadra C-Level wykorzystuje serwis do budowania relacji biznesowej oraz przede wszystkim budowania swojej marki osobistej. W?ród kadry zarz?dzaj?cej coraz mocniej przedziera si? stwierdzenie, ?e ludzie ufaj? ludziom, a nie bezosobowym markom. Marka osobista i prze?wiadczenie, ?e jej warto?? buduje si? latami, staje si? wa?nym argumentem za tym, aby LinkedIn wykorzystywa? ?wiadomie i profesjonalnie” – zaznacza dr Bart?omiej Machnik.


O badaniu 

Badanie na 116 przedstawicielach kadry C-Level zosta?o przeprowadzone w okresie 12.2021- 02. 2022.

TEMATY:
Udostępnij