LiveChat Software zanotowa? 84,7 mln z? przychodów

Klaudia Ciesielska
4 Min

Skonsolidowane przychody LiveChat Software w I po?owie 2020/21 roku finansowego (rozpocz?tego 1 kwietnia 2020) wynios?y 84,7 mln z? i by?y o 35,5% wy?sze ni? przed rokiem. Wynik EBITDA w tym okresie wzrós? o 31,8% do 54,3 mln z?.

Skonsolidowany zysk netto, uwzgl?dniaj?cy wp?yw skorzystania z ulgi podatkowej IP Box, wyniós? w I po?owie roku finansowego 46,4 mln z?. Warto?? oszcz?dno?ci podatkowej z tytu?u skorzystania z ulgi wynios?a 6,2 mln z?. Równocze?nie w II kwartale Spó?ka odnotowa?a negatywny efekt rozliczenia wp?ywu ró?nic kursowych (widoczny w koszcie w?asnym sprzeda?y), który wyniós? 2,9 mln z? i istotnie wp?yn?? na wska?niki efektywno?ci. W poprzednich kwarta?ach efekt ten nie wyst?powa?, lub mia? marginalne znaczenie i Zarz?d zak?ada, ?e nie powtórzy si? na podobn? skal? w kolejnych okresach.

“Komunikacja online staje si? coraz wa?niejsza dla firm na ca?ym ?wiecie, a pandemia przy?pieszy?a widoczne ju? trendy zwi?zane z cyfryzacj?. Jeste?my zadowoleni z osi?gni?tych wyników, ale stawiamy sobie bardzo ambitne cele na przysz?o?? – rozwój LiveChat i kolejnych naszych produktów oraz po??czenie ich w spójn? ofert? to ?rodki, które maj? nam  pomóc w realizacji celu, którym jest likwidacja barier komunikacyjnych mi?dzy firmami a ich klientami” – powiedzia? prezes Mariusz Ciep?y.

Cele i warto?ci LiveChat Software zosta?y zawarte w Konstytucji, któr? Spó?ka przedstawi?a inwestorom razem z raportem rocznym za poprzedni rok finansowy.

Wzrosty zanotowane w I po?owie roku to efekt zarówno wzrostu liczby klientów rozwi?za? Spó?ki, jak równie? wska?nika ARPU (?redni miesi?czny przychód przypadaj?cy na jednego klienta). ARPU produktu LiveChat, liczone na podstawie miesi?cznych powtarzalnych przychodów (monthly recurring revenue – MRR) ro?nie nieprzerwanie ju? od sierpnia 2019 r. W II kwartale 2020/21 ten wska?nik wyniós? 111 USD wobec 93,8 USD przed rokiem.

Wzrost ARPU produktu LiveChat to zas?uga dosprzeda?y do aktualnych partnerów, którzy intensywniej wykorzystuj? produkt i pozyskiwania wi?kszych klientów. Istotna by?a równie? zmiana modelu cenowego LiveChat na pocz?tku 2020 r.

Wzrost ARPU ChatBot (76,8 USD w II kwartale wobec 49,9 USD przed rokiem), to z kolei efekt wprowadzenia nowych planów abonamentowych w styczniu.

Liczba aktywnych i p?ac?cych klientów LiveChat na koniec wrze?nia 2020 r. wynios?a 31.306 wobec 28.376 przed rokiem. Z rozwi?zania korzystaj? firmy, instytucje i uczelnie ze 150 krajów ?wiata. W tym samym okresie liczba klientów ChatBot wzros?a do 1537 wobec 794 przed rokiem. Przychody wygenerowane przez ten produkt to ju? 2,84 mln z? w I po?owie roku, co oznacza wzrost o blisko 230% w skali roku.

Spó?ka, jako organizacja, sprawnie przystosowa?a si? do nowych warunków i dzi? opiera si? ca?kowicie na modelu pracy zdalnej. Zarz?d ocenia, ?e zmiana nie wp?yn??a negatywnie na realizowane projekty.

Model biznesowy Spó?ki umo?liwia jej uzyskiwanie wysokich mar? operacyjnych.  W I po?owie roku mar?a brutto na sprzeda?y wynios?a 82,8%, mar?a operacyjna 58,6%, rentowno?? na poziomie EBITDA 64,1%, a mar?a netto 54,8%. W tym okresie LiveChat Software wypracowa? 48 mln z? przep?ywów gotówkowych z dzia?alno?ci operacyjnej. We wrze?niu 2020 roku Spó?ka wyp?aci?a dywidend? z zysku za poprzedni rok finansowy, a na koniec pó?rocza 2020/21 dysponowa?a gotówk? w wysoko?ci 31,1 mln z?.

Udostępnij
Redaktor Brandsit