– Pierwszy raz w naszej historii zaobserwowali?my prze?amanie bariery pogodowej w zachowaniach konsumentów. Lody Ekipa dobrze sprzedawa?y si? ju? w marcu i kwietniu, kiedy za oknem by?o jeszcze zimno – mówi Olga Walentynowicz z firmy Koral. Lody reklamowane przez Friza i jego Ekip? wci?? bij? rekordy sprzeda?y i s? najbardziej popularnym produktem w 40-letniej historii firmy Koral. Z badania marki wynika, ?e pokolenia Polaków wiele ??czy w tym obszarze. Zarówno m?odsi konsumenci, jak i starsi maj? podobnych idoli, a jednocze?nie przyznaj?, ?e najch?tniej jedliby lody ze swoj? „ekip?”. Mimo pandemii lody pozosta?y deserem dla towarzystwa i rzadko jemy je w samotno?ci.
– Na polskim rynku lodowym ju? dawno nie by?o produktów dedykowanych stricte m?odzie?y. Zazwyczaj by?y to lody dla najm?odszych, a potem ewentualnie bardziej odwa?ne smaki, ale ju? w tradycyjnych opakowaniach. A m?odzie? to konsument, który bardzo docenia niestandardowe dzia?ania, smaki, co?, co ich przyci?gnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekip? to w?a?nie co?, co zwróci?o uwag? i uczyni?o z lodów produkt, którego ka?dy chce spróbowa?. Wytworzy?a si? swego rodzaju moda na te produkty, a to dla m?odych ludzi jedna z wa?niejszych kwestii przy wyborze zakupowym – mówi Olga Walentynowicz, PR manager marki Koral.
Lody Koral Ekipa to wed?ug Centrum Monitorowania Rynku najpopularniejsze lody tego sezonu w?ród lodów na patyku dla dzieci. Zajmuj? blisko 50 proc. sprzeda?y w sklepach do 300 mkw. powierzchni i zostawiaj? konkurencj? daleko w tyle. Dane marki Koral równie? pokazuj?, ?e lody Ekipa sta?y si? najlepiej sprzedaj?c? si? nowo?ci? w 40-letniej historii firmy – wyprzedzaj?c o ponad 300 proc. pozosta?e nowo?ci.
– Co ciekawe, lody Koral Ekipa prze?ama?y bardzo wa?n? barier? psychologiczn? w?ród konsumentów – barier? pogodow?. Lody, szczególnie wodne, ciesz? si? popularno?ci? wtedy, kiedy za oknem ?wieci s?o?ce i pogoda sprzyja. Natomiast lody Ekipa dobrze sprzedawa?y si? ju? w marcu i kwietniu, kiedy za oknem by?o jeszcze dosy? zimno. Pierwszy raz w naszej historii obserwujemy prze?amanie tej bariery w?ród konsumentów – zaznacza PR manager marki Koral.
Zainteresowanie tymi lodami zwróci?o uwag? wszystkich pokole?, nie tylko tych najm?odszych. Starsze generacje zainteresowa?y si? tym, co ogl?daj? i czego s?uchaj? ich dzieci, wchodz?c niejako w ich ?wiat. Badanie preferencji dotycz?cych konsumpcji lodów przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral wskaza?o, ?e lody w ogóle maj? tendencj? do ??czenia pokole?. 94 proc. Polaków (czyli ponad 35 mln ludzi) lubi lody – niezale?nie od wieku, p?ci czy miejsca zamieszkania.
– W wi?kszo?ci przypadków Polacy nie jedz? lodów samotnie. Rzeczywi?cie w ci?gu ostatniego roku spo?ywali?my je cz??ciej w domu, ale 42 proc. doros?ych Polaków mówi, ?e jad?o lody z rodzin?, natomiast blisko 50 proc. m?odych ludzi – ze znajomymi i przyjació?mi. Tylko 15 proc. ankietowanych w badaniu stwierdzi?o, ?e jad?o lody samotnie. To bardzo pozytywne zjawisko, bo pandemia zmieni?a wiele, ale akurat tego, ?e lody s? deserem dla towarzystwa, nie – dodaje Olga Walentynowicz.
W zale?no?ci od wieku Polacy jedynie wybieraj? nieco inne smaki – starsze pokolenia trzymaj? si? tradycji i wybieraj? lody ?mietankowe, waniliowe, czekoladowe i owocowe. M?odzi natomiast cz??ciej si?gaj? po nowe smaki i oryginalne po??czenia.
Marka Koral zapyta?a Polaków tak?e o to, z kim znanym najch?tniej zjedliby lody i okaza?o si?, ?e zarówno m?odsze, jak i starsze pokolenie wybra?o swoich idoli. S? nimi najcz??ciej piosenkarz lub piosenkarka (43 proc.), lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w m?odszej grupie wiekowej (16–17 lat), gdzie blisko 50 proc. m?odzie?y wybra?o piosenkarza lub piosenkark?. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiaj? si? równie? znani twórcy wideo (youtuberzy) – s? oni autorytetem dla co pi?tego nastolatka (22 proc.).
– M?ode pokolenia s? zafascynowane twórcami internetowymi, youtuberami, ale jak pokaza?y nasze badania, nie s? to jedyni idole m?odych ludzi, a pokolenia starsze i m?odsze nie ró?ni a? tak wiele – zauwa?a ekspertka.
W badaniu pada?y równie? konkretne nazwiska. Ankietowani wskazywali, ?e ch?tnie poszliby na lody z Beat? Kozidrak, Cezarym Pazur?, Bogus?awem Lind?, Magd? Gessler czy Robertem Lewandowskim. Niektórzy zabraliby tak?e polityków – prezydenta Andrzeja Dud? czy Donalda Tuska. Dla m?odzie?y zdecydowanie najpopularniejsz? osob? by? Friz z Ekipy.
– Pomys? na wspó?prac? marki Koral z Frizem i jego Ekip? zrodzi? si? w zarz?dzie firmy. Cz?onkowie zarz?du zdecydowali, ?e chcieliby by? bli?ej swojej grupy docelowej, bli?ej m?odzie?y i dzieci, dla których produkujemy lody. Pocz?tkowy pomys? zak?ada? jedynie promocj? przez Friza i jego Ekip? lodów z portfolio firmy Koral. Natomiast pó?niej, przy okazji pierwszych rozmów uznano, ?e mo?emy stworzy? lody wspólnie, tak ?eby Ekipa od pocz?tku do ko?ca zaanga?owa?a si? te? w proces kreacji produktu – w smak, form?, a nawet w opakowanie, a potem w ich promocj?. Tak zrodzi?y si? pierwsze lody w Polsce stworzone wspólnie z youtuberami i promowane przez nich – opowiada Olga Walentynowycz.
Popularno?? lodów Koral Ekipa ma niew?tpliwy wp?yw na sprzeda? w segmencie lodów impulsowych. Równie? prognozy dla ca?ego rynku na pó?metku 2021 roku s? bardzo optymistyczne. Warto?? rynku, jak wynika z danych Nielsena, wynosi obecnie ponad 2,5 mld z?.
– Do 2020 roku rynek lodów w Polsce rozwija? si? bardzo szybko, z roku na rok sprzeda? ros?a i bi?a kolejne rekordy. Pandemia koronawirusa sprawi?a, ?e pocz?tkowo prognozy by?y bardzo pesymistyczne, ale ostatecznie rynek lodów wyszed? z tego obronn? r?k?. Najgorszy scenariusz w przypadku bran?y lodowej si? nie sprawdzi?. Prognozy na tegoroczny sezon s? bardzo optymistyczne – podsumowuje PR manager marki Koral.