Lody Ekipa prze?ama?y barier? pogodow?

Newsroom BrandsIT
6 Min

– Pierwszy raz w naszej historii zaobserwowali?my prze?amanie bariery pogodowej w zachowaniach konsumentów. Lody Ekipa dobrze sprzedawa?y si? ju? w marcu i kwietniu, kiedy za oknem by?o jeszcze zimnomówi Olga Walentynowicz z firmy Koral. Lody reklamowane przez Friza i jego Ekip? wci?? bij? rekordy sprzeda?y i s? najbardziej popularnym produktem w 40-letniej historii firmy Koral. Z badania marki wynika, ?e pokolenia Polaków wiele ??czy w tym obszarze. Zarówno m?odsi konsumenci, jak i starsi maj? podobnych idoli, a jednocze?nie przyznaj?, ?e najch?tniej jedliby lody ze swoj? „ekip?”. Mimo pandemii lody pozosta?y deserem dla towarzystwa i rzadko jemy je w samotno?ci.

– Na polskim rynku lodowym ju? dawno nie by?o produktów dedykowanych stricte m?odzie?y. Zazwyczaj by?y to lody dla najm?odszych, a potem ewentualnie bardziej odwa?ne smaki, ale ju? w tradycyjnych opakowaniach. A m?odzie? to konsument, który bardzo docenia niestandardowe dzia?ania, smaki, co?, co ich przyci?gnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekip? to w?a?nie co?, co zwróci?o uwag? i uczyni?o z lodów produkt, którego ka?dy chce spróbowa?. Wytworzy?a si? swego rodzaju moda na te produkty, a to dla m?odych ludzi jedna z wa?niejszych kwestii przy wyborze zakupowym – mówi Olga Walentynowicz, PR manager marki Koral.

Lody Koral Ekipa to wed?ug Centrum Monitorowania Rynku najpopularniejsze lody tego sezonu w?ród lodów na patyku dla dzieci. Zajmuj? blisko 50 proc. sprzeda?y w sklepach do 300 mkw. powierzchni i zostawiaj? konkurencj? daleko w tyle. Dane marki Koral równie? pokazuj?, ?e lody Ekipa sta?y si? najlepiej sprzedaj?c? si? nowo?ci? w 40-letniej historii firmy – wyprzedzaj?c o ponad 300 proc. pozosta?e nowo?ci.

– Co ciekawe, lody Koral Ekipa prze?ama?y bardzo wa?n? barier? psychologiczn? w?ród konsumentów – barier? pogodow?. Lody, szczególnie wodne, ciesz? si? popularno?ci? wtedy, kiedy za oknem ?wieci s?o?ce i pogoda sprzyja. Natomiast lody Ekipa dobrze sprzedawa?y si? ju? w marcu i kwietniu, kiedy za oknem by?o jeszcze dosy? zimno. Pierwszy raz w naszej historii obserwujemy prze?amanie tej bariery w?ród konsumentów  zaznacza PR manager marki Koral.

Zainteresowanie tymi lodami zwróci?o uwag? wszystkich pokole?, nie tylko tych najm?odszych. Starsze generacje zainteresowa?y si? tym, co ogl?daj? i czego s?uchaj? ich dzieci, wchodz?c niejako w ich ?wiat. Badanie preferencji dotycz?cych konsumpcji lodów przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral wskaza?o, ?e lody w ogóle maj? tendencj? do ??czenia pokole?. 94 proc. Polaków (czyli ponad 35 mln ludzi) lubi lody – niezale?nie od wieku, p?ci czy miejsca zamieszkania.

– W wi?kszo?ci przypadków Polacy nie jedz? lodów samotnie. Rzeczywi?cie w ci?gu ostatniego roku spo?ywali?my je cz??ciej w domu, ale 42 proc. doros?ych Polaków mówi, ?e jad?o lody z rodzin?, natomiast blisko 50 proc. m?odych ludzi – ze znajomymi i przyjació?mi. Tylko 15 proc. ankietowanych w badaniu stwierdzi?o, ?e jad?o lody samotnie. To bardzo pozytywne zjawisko, bo pandemia zmieni?a wiele, ale akurat tego, ?e lody s? deserem dla towarzystwa, nie – dodaje Olga Walentynowicz.

W zale?no?ci od wieku Polacy jedynie wybieraj? nieco inne smaki – starsze pokolenia trzymaj? si? tradycji i wybieraj? lody ?mietankowe, waniliowe, czekoladowe i owocowe. M?odzi natomiast cz??ciej si?gaj? po nowe smaki i oryginalne po??czenia.

Marka Koral zapyta?a Polaków tak?e o to, z kim znanym najch?tniej zjedliby lody i okaza?o si?, ?e zarówno m?odsze, jak i starsze pokolenie wybra?o swoich idoli. S? nimi najcz??ciej piosenkarz lub piosenkarka (43 proc.), lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w m?odszej grupie wiekowej (16–17 lat), gdzie blisko 50 proc. m?odzie?y wybra?o piosenkarza lub piosenkark?. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiaj? si? równie? znani twórcy wideo (youtuberzy) – s? oni autorytetem dla co pi?tego nastolatka (22 proc.).

– M?ode pokolenia s? zafascynowane twórcami internetowymi, youtuberami, ale jak pokaza?y nasze badania, nie s? to jedyni idole m?odych ludzi, a pokolenia starsze i m?odsze nie ró?ni a? tak wiele zauwa?a ekspertka.

W badaniu pada?y równie? konkretne nazwiska. Ankietowani wskazywali, ?e ch?tnie poszliby na lody z Beat? Kozidrak, Cezarym Pazur?, Bogus?awem Lind?, Magd? Gessler czy Robertem Lewandowskim. Niektórzy zabraliby tak?e polityków – prezydenta Andrzeja Dud? czy Donalda Tuska. Dla m?odzie?y zdecydowanie najpopularniejsz? osob? by? Friz z Ekipy.

– Pomys? na wspó?prac? marki Koral z Frizem i jego Ekip? zrodzi? si? w zarz?dzie firmy. Cz?onkowie zarz?du zdecydowali, ?e chcieliby by? bli?ej swojej grupy docelowej, bli?ej m?odzie?y i dzieci, dla których produkujemy lody. Pocz?tkowy pomys? zak?ada? jedynie promocj? przez Friza i jego Ekip? lodów z portfolio firmy Koral. Natomiast pó?niej, przy okazji pierwszych rozmów uznano, ?e mo?emy stworzy? lody wspólnie, tak ?eby Ekipa od pocz?tku do ko?ca zaanga?owa?a si? te? w proces kreacji produktu – w smak, form?, a nawet w opakowanie, a potem w ich promocj?. Tak zrodzi?y si? pierwsze lody w Polsce stworzone wspólnie z youtuberami i promowane przez nich – opowiada Olga Walentynowycz.

Popularno?? lodów Koral Ekipa ma niew?tpliwy wp?yw na sprzeda? w segmencie lodów impulsowych. Równie? prognozy dla ca?ego rynku na pó?metku 2021 roku s? bardzo optymistyczne. Warto?? rynku, jak wynika z danych Nielsena, wynosi obecnie ponad 2,5 mld z?.

– Do 2020 roku rynek lodów w Polsce rozwija? si? bardzo szybko, z roku na rok sprzeda? ros?a i bi?a kolejne rekordy. Pandemia koronawirusa sprawi?a, ?e pocz?tkowo prognozy by?y bardzo pesymistyczne, ale ostatecznie rynek lodów wyszed? z tego obronn? r?k?. Najgorszy scenariusz w przypadku bran?y lodowej si? nie sprawdzi?. Prognozy na tegoroczny sezon s? bardzo optymistyczne – podsumowuje PR manager marki Koral.

TEMATY:
Udostępnij