LPP wprowadza now? technologi? do marki Reserved

Klaudia Ciesielska
3 Min

Firma Checkpoint Systems rozszerza swoj? wspó?prac? z polsk? grup? odzie?ow? LPP poprzez wprowadzenie na szerok? skal? systemu identyfikacji radiowej (RFID), który pozwoli na popraw? dost?pno?ci towaru i poziomu zadowolenia klientów oraz zwi?kszenie wydajno?ci firmy. Program zostanie wdro?ony w ca?ym ?a?cuchu dostaw LPP, pocz?wszy od procesu produkcji poprzez platform? eCommerce oraz ponad 1700 sklepów w 23 krajach.

Dzi?ki ponad 200 milionom produktów sprzedawanych ka?dego roku LPP jest dzi? najwi?ksz? firm? produkuj?c? odzie? w ?rodkowej i Wschodniej Europie. Spo?ecznie odpowiedzialna polska firma szuka?a rozwi?zania, które poprawi operacyjn? wydajno?? jej dzia?alno?ci oraz zwi?kszy przejrzysto?? stanów magazynowych w jej pi?ciu markach odzie?owych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Firma Checkpoint dostarcza ju? do LPP elektroniczny system przeciwkradzie?owy EAS, a nowy program RFID @Source pozwoli na usprawnienie procesu dostaw oraz oszcz?dno?? czasu pracy pracowników salonów potrzebnego na sprawdzenie zgodno?ci zamówie?, zwi?kszy te? dok?adno?? informacji na temat stanu magazynowego towarów.

Oczekuje si? te?, ?e wprowadzenie technologii RFID zwi?kszy dochodowo?? firmy dzi?ki poprawie wydajno?ci, co powinno prze?o?y? si? na wzrost sprzeda?y o 3%. Poprawi to te? identyfikacj? pojedynczego towaru w ?a?cuchu dostaw, jednocze?nie zwi?kszaj?c dost?pno?? produktów w sklepie. Technologia pozwoli równie? firmie LPP na ?atwe okre?lenie najlepiej sprzedaj?cych si? produktów i kluczowych trendów w ka?dym z salonów, co umo?liwi dopasowanie produktów do poszczególnych obiektów i oczekiwa? klientów.

Checkpoint b?dzie wspó?pracowa? z dostawcami LPP, zapewniaj?c im tzw. klipsy oraz etykiety z uk?adem scalonym RFID, które b?d? aplikowane w fabrykach na etapie produkcji odzie?y. Aby dodatkowo usprawni? proces ?a?cucha dostaw, LPP w swoich centrach dystrybucji zainstalowa?o tunele RFID. Pozwalaj? one na dok?adn? kontrol? przychodz?cych i wychodz?cych towarów, co gwarantuje dostarczanie odpowiedniego asortymentu do poszczególnych sklepów.

Przep?yw towarów i wykorzystywanie klipsów RFID, które mog? zosta? u?yte ponownie w ?a?cuchu dostaw, pozwoli LPP na realizacj? produkcji w sposób odpowiedzialny. Odzyskane klipsy zwracane s? do centrum weryfikacyjnego firmy Checkpoint, tzw. „Total Quality Management’, po czym b?d? ponownie dostarczane do dostawców LPP i aplikowane na odzie?. Tak oznakowane towary mog? nast?pnie zosta? dostarczone do salonów LPP.

Wdro?enie RFID to wa?ny punkt zwrotny w naszej dzia?alno?ci. Jeste?my pierwsz? firm? w Polsce i jedn? z pierwszych na ?wiecie, która zdecydowa?a si? na zastosowanie tej technologii. System RFID pozwoli nam na prezentowanie klientom spersonalizowanych i ?atwiej dost?pnych ofert oraz u?atwi zarz?dzanie towarem na ka?dym etapie, pocz?wszy od zak?adu produkcyjnego, przez centrum dystrybucyjne, a? po sklepy. To wyzwanie, któremu chcemy sprosta?, bo naszym zdaniem RFID to technologia przysz?o?ci. Proces nie jest ?atwy, gdy? wymaga ogromnych zmian organizacyjnych, jednak s?dzimy, ?e technologia jest warta tego wysi?ku – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Udostępnij
Redaktor Brandsit