Marcowe wydanie Brands Magazin – edytorial

Bartosz Martyka
3 Min

Sklepy internetowe rosn? w si??, powoli zabieraj?c klientów handlowi stacjonarnemu. Jeszcze kilka, mo?e kilkana?cie lat temu, oferta sklepów internetowych nie dawa?a mo?liwo?ci zakupu wszystkiego, czego mogliby?my oczekiwa?. Dzi? w?a?ciwie wi?kszo?? rzeczy mo?emy kupi? w sieci – od zakupów spo?ywczych przez meble po ciek?y azot. Sk?d chcemy, dok?d chcemy – mo?liwo?ci zakupów w sieci jest mnóstwo.

My?l?, ?e dynamiczny rozwój handlu w sieci jest jednak tylko konsekwencj? tego, jak zmienia si? ca?e nasze ?ycie i staje si? coraz bardziej cyfrowe. Wed?ug bada? przeprowadzonych przez GFK, konsumenci najbardziej ceni? sobie zakupy online dlatego, ?e s? one wygodne. A zatem, wygoda wytworzy?a popyt, a popyt wygenerowa? poda?. Z?o?y?o si? na to jeszcze wi?cej czynników, takich jak np. rozwój w zakresie pr?dko?ci internetu, rozwój mediów spo?eczno?ciowych, do których przenie?li?my cz??? naszego ?ycia.

Rozwój e-commerce to niew?tpliwie rewolucja w handlu. I jak ka?da rewolucja, niesie za sob? zarówno potrzeby konsumentów i wiele zalet, jak i ma t? ciemniejsz? stron?. Ka?dy, kto mia? do czynienia z handlem elektronik? zapewne doskonale zdaje sobie spraw? z tego, ?e nie jest to ?atwy biznes w dzisiejszych czasach. Handel stacjonarny jest niskoop?acalny ze wzgl?du na to, ?e ludzie coraz rzadziej wychodz? na miasto po to, ?eby kupi? np. komputer, poza tym wielko?? ofert jest tak du?a, ?e trudno spe?ni? oczekiwania klienta przy jednoczesnym racjonalnym zatowarowaniu sklepu. A je?li klient ma czeka? kilka dni na dostaw?, to sam mo?e zamówi? sprz?t w sieci, bez wychodzenia z domu. I je?li rzeczywi?cie istnieje du?y problem ze sprzeda?? sprz?tu w sklepie, to logicznym wydaje si? by? przeniesienie sklepu do sieci, gdzie jednak ponosimy stosunkowo wysokie koszty sta?e, przy czym posiadamy konkurencj?, w postaci wielkich firm, które maj? ni?sze ceny ze wzgl?du m.in. na to, ?e je ograniczaj? . Rynek ten jest obecnie do?? trudny i ma do?? silne bariery wej?cia, a mo?e raczej przetrwania d?u?ej ni? przez dwa lata. Tym bardziej, ?e na horyzoncie pojawia si? ju? Amazon, który zapowiada, ?e jeszcze w tym roku zacznie sprzedawa?  w Polsce. Ka?dy medal ma dwie strony.

Przejd? do magazynu

Udostępnij
Posiada wieloletnie do?wiadczenie w PR, przedsi?biorca, by?y reseller i programista. Specjalizuje si? w zarz?dzaniu strategicznym.