Marketing vs. recesja – strategia marketingowa w okresie pandemii

Newsroom BrandsIT
4 Min

Z my?l? o wszystkich, którzy dzi? czuj? si? zdezorientowani i poszukuj? alternatywnych mo?liwo?ci dzia?ania oraz metod komunikacji, eksperci agencji ContentHouse stworzyli praktyczny poradnik opisuj?cy najwa?niejsze aspekty komunikacji biznesu online. Od dostosowania j?zyka komunikacji, przez wdro?enie procedur obs?ugi klienta, narz?dzia automatyzuj?ce procesy, dzia?ania wizerunkowe wewn?trz i na zewn?trz firmy, a? po porady z zakresu wyboru i kreacji formatów reklamowych i optymalizacj? wydatków.

Czas na zmiany w rzeczywisto?ci biznesowej

Poradnik powsta? wspólnie i pod patronatem Business Centre Club. Jak ocenia wiceprezes BCC oraz kanclerz Ló? Ma?opolskiej i Cz?stochowskiej, Katarzyna Woszczyna, to narz?dzie, które wesprze wszystkich przedsi?biorców. – Poradnik „Marketing vs. recesja” to kompendium wiedzy i wskazówek do dzia?ania, z których skorzysta? powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski p?yn?ce z materia?u w sposób oczywisty wskazuj? na to, ?e lekarstwem na wywo?any przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego my?lenia o prowadzeniu dzia?alno?ci gospodarczej. Rzeczywisto?? i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni si?, a na rynku pozostan? ci, którzy b?d? potrafi? dostosowa? si? do nowych regu? gry – mówi Katarzyna Woszczyna.

– Trudna sytuacja, w jakiej znale?li si? globalnie niemal wszyscy przedsi?biorcy, wymusza wprowadzenie szybkich i m?drych dzia?a?. Dla niektórych oznacza to przeniesienie dzia?alno?ci do internetu, dla innych popraw? dotychczasowych aktywno?ci sieciowych. A wszystko w zupe?nie nowej tonacji oraz tematyce komunikacji, wra?liwej na diametralnie zmieniaj?cy si? ka?dego dnia ?wiat. I o tym jest przewodnik. My?l?, ?e przedstawione wnioski bardzo pomog? we wprowadzeniu nieuniknionych zmian – mówi Grzegorz Mi?kowski, CEO w ContentHouse oraz ekspert BCC ds. digital marketingu.

Jakie zalecenia zawiera poradnik?

Autorzy zwracaj? uwag?, by w czasie pandemii i okresie, który nast?pi po jej zako?czeniu, dostosowywa? swoj? komunikacj? do realiów, w których odbiorcy nastawieni s? na zbyt mocn? ekspozycj? ró?nych tre?ci. W zalewie informacji komunikacja marki powinna by? maksymalnie uproszczona, zwi?z?a oraz dobrze widoczna. Zalecane jest zaniechanie tonacji humorystycznej i wielokontekstowej.

Wskazane jest tak?e mocniejsze wyj?cie naprzeciw oczekiwaniom klientów. Tu swoj? rol? spe?ni? maj? w?asne tre?ci edukacyjne b?d?ce narz?dziem wspieraj?cym pozycje eksperck? i pozycjonuj?c? mark? w sieci. Eksperci dziel? si? zaleceniami, by tworzy? porady odpowiadaj?ce wyzwaniom dzisiejszej rzeczywisto?ci, wskazuj? odpowiednie kana?y dotarcia i namawiaj? do odwa?nego zmieniania modelu dzia?a?. Poradnik t?umaczy, jak tworzy? tre?ci w oparciu o analiz? najbardziej bie??cych i aktualnie dynamicznie zmiennych zapotrzebowa? konsumentów, jak monitorowa? stan wizerunku w kana?ach spo?eczno?ciowych i jak jednocze?nie implementowa? dobre praktyki przy zachowaniu etyki biznesu.

Jako niezwykle istotne wskazywane s? dzia?ania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewn?trznego, jak i ?rodowiska w?asnych pracowników. Wed?ug autorów umiej?tne prowadzenie takich dzia?a? nie tylko mo?e zminimalizowa? wp?yw czynników ekonomicznych, wzmocni? poczucie wi?zi klienta z mark? oraz zwi?za? si? warto?ciowymi relacjami z cz?onkami zespo?u.

Praktycy mówi? o tym, ?e najbli?sze miesi?ce przynios? dynamiczny rozwój narz?dzi automatyzuj?cych marketing i obs?ug? klienta. Technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wp?yn? na usprawnienie nowych kana?ów dystrybucji sprzeda?y i us?ug. Wskazywane s? tak?e proste i dost?pne narz?dzia, które pozwalaj? na poszerzenie zakresu analizy i predykcji w?asnych dzia?a?. Autorzy poradnika apeluj? o oparty o liczby pragmatyzm wypieraj?cy zb?dn? emocjonalno??.

W dobrych czasach firmy chc? si? reklamowa?. W trudnych musz?.

W reklamie i skutecznej komunikacji firm eksperci dostrzegaj? szans? na maksymalne zniwelowanie skutków nadci?gaj?cej recesji. Wed?ug analizy marek BrandZ, po kryzysie gospodarczym w 2008 r. silne brandy odzyska?y pozycj? 9. razy szybciej ni? te, które zawiesi?y swoj? dzia?alno?? i wykaza?y biern? postaw?. Poradnik „Marketing vs. recesja” pokazuje, jak unika? b??dów zaniechania w obecnym kryzysie.

Link do publikacji https://contenthouse.pl/marketing-vs-recesja-poradnik/

Udostępnij