Maxcom z 12-proc. wzrostem sprzeda?y po III kwarta?ach

Newsroom BrandsIT
4 Min

Maxcom w okresie stycze? – wrzesie? 2019 roku osi?gn?? 86,9 mln z? przychodów ze sprzeda?y oraz wygenerowa? 16,8 mln z? cash flow z dzia?alno?ci operacyjnej. Najwy?sze od debiutu na GPW przep?ywy pozwoli?y na inwestycje w przedsi?wzi?cie Rubbee oraz rozwój synergicznych linii biznesowych, bazuj?cych na trendach zdrowego stylu ?ycia i elektromobilno?ci. Spó?ka w I kwartale 2020 roku rozpocznie sprzeda? innowacyjnych, wymiennych nap?dów elektrycznych do rowerów.

Maxcom w okresie I-III kwarta?ów wypracowa? 86,9 mln z? przychodów ze sprzeda?y (vs. 77,7 mln z? r/r). Wynik EBITDA wyniós? 3,9 mln z? (vs. 8,7 mln z? r/r) przy zysku netto rz?du 2,2 mln z? (vs. 7,0 mln z?). Wzrost sprzeda?y to pochodna rosn?cych udzia?ów rynkowych i pozycji konkurencyjnej firmy w Polsce i na rynkach zagranicznych, wspartej dzi?ki nak?adom reklamowo-marketingowym. Jednocze?nie mia?y one istotny wp?yw na osi?gane mar?e.

Trzy kwarta?y 2019 roku by?y dla naszej Spó?ki udanym okresem z wyra?nym wzrostem skali dzia?alno?ci na kolejnych rynkach europejskich. Wy?sze koszty operacyjne to przede wszystkim pochodna wysokich nak?adów reklamowo-marketingowych, maj?cych na celu wzrosty udzia?ów w rynku. Dzia?ania te ju? odnosz? skutki w postaci rosn?cej sprzeda?y, zw?aszcza na rynku Europy Zachodniej i Skandynawii, gdzie odnotowali?my ponad 50-procentowe wzrosty. Ku odbudowie rentowno?ci pracujemy nad rozwojem nowych linii biznesowych. Liczymy tak?e na pozytywne efekty rozwoju oferty na atrakcyjnym rynku telefonów dla Seniorów – mówi Andrzej Wilusz, Wiceprezes Zarz?du Maxcom S.A. 

Spó?ka w III kwartale 2019 roku osi?gn??a najwy?sze (od raportowania wyników, tj. debiutu na GPW w II kwartale 2017 roku) przep?ywy pieni??ne w wys. 8,8 mln z?  (g?ównie skutek rotacji zapasów oraz spadku nale?no?ci). W ci?gu dziewi?ciu mies. bie??cego roku wynios?y one 16,8 mln z?. Wska?nik d?ugu netto do EBITDA wyniós? na koniec raportowanego okresu -1,3, a aktywa obrotowe w wys. 72,8 mln z?, ponad sze?ciokrotnie przewy?szaj? zobowi?zania krótkoterminowe (11,2 mln z?).

Bardzo dobra sytuacja gotówkowa i p?ynno?ciowa pozwoli?a nam w 2019 roku na inwestycj? kapita?ow? w spó?k? Rubbee i wyp?at? atrakcyjnej dywidendy. Mimo to, na koniec III kwarta?u 2019 roku dysponowali?my najwy?szym od ko?ca 2017 roku stanem ?rodków pieni??nych, który ponad czterokrotnie przewy?sza? nieznaczne zad?u?enie odsetkowe – uzupe?nia Andrzej Wilusz. 

Maxcom realizuj?c strategi? dywersyfikacji sprzeda?y, stawia na budow? coraz bardziej specjalistycznej oferty, wykraczaj?cej poza obszar telefonów klasycznych, lecz zwi?zanej z nim synergiami (obszar  new businesses). Spó?ka chce wykorzysta? sprzyjaj?ce globalnie warunki rynkowe w takich obszarach jak: elektromobilno?? i ochrony ?rodowiska (oferowanie innowacyjnych nap?dów do rowerów oraz elektrycznych hulajnóg) i prowadzenie zdrowego i sportowego stylu ?ycia (rozwój produktów z linii Maxcom Fit, tj. opasek i smartwatchy monitoruj?cych stan zdrowia zawieraj?cych takie funkcjonalno?ci jak pulsometr, monitoring jako?ci snu, czy licznik spalonych kalorii).

Systematycznie dywersyfikujemy dzia?alno??. W ci?gu III kwarta?ów 2019 roku udzia? w sprzeda?y produktów spoza segmentu telefonicznego wyniós? 28 proc. wobec 20 proc. przed rokiem. Z pocz?tkiem 2020 roku planujemy rozpocz?? operacyjn? dzia?alno?? nowej spó?ki WISKO International, skupionej wokó? sprzeda?y akcesoriów telefonicznych dedykowanych masowym odbiorcom. W I pó?roczu rozpocznie si? te? komercjalizacja demontowanych rowerowych nap?dów elektrycznych Rubbee. To produkt dotychczas nie wyst?puj?cy w istotnej skali na rynkach europejskich, b?d?cy jednocze?nie ciekaw? propozycj? dla zainteresowanych produktami zwi?zanymi z miejsk? elektromobilno?ci? – wskazuje Andrzej Wilusz.

Udostępnij